Lite Frysslag på wow :)

Permalänk
Medlem

Lite Frysslag på wow :)

Hejsan! Tänkte kolla om någon har samma problem som jah på wow.

När jah kör instancer så ibland stannar spelet upp i 1till 6 sec och undrar vad det kan bero på :O? Kör inte på högsta grafik

DATOR! ( Lapptop )
Acer Aspire 5740G i3 Proccesor , 4Gb minne

Radeon HD 5650 1Gb minne's grafikkort.

Inte jätte störande problem men våre bra om det gick att fixa Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Sätt shadows på lägsta (om du inte har det redan)

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Har samma problem, behöver dock inte vara just i en instans.. kan hända närsomhelst.
Jag misstänker att det är relaterat till grafikkortet då jag fick problemet efter jag installerat mitt Radeon 5770.

Visa signatur

Min dator är bättre än din.

Permalänk
Avstängd

Snurra tillbaka till tidigare drivers.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

OKej , men är det inte bättre med sennaste driv rutiner :O? blir det inte värre om man tar tillbaka dom till äldre version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesus944:

OKej , men är det inte bättre med sennaste driv rutiner :O? blir det inte värre om man tar tillbaka dom till äldre version?

Inte alltid nej. Jag kör med 10.4 för tillfället.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesus944:

Hejsan! Tänkte kolla om någon har samma problem som jah på wow.

När jah kör instancer så ibland stannar spelet upp i 1till 6 sec och undrar vad det kan bero på :O? Kör inte på högsta grafik

DATOR! ( Lapptop )
Acer Aspire 5740G i3 Proccesor , 4Gb minne

Radeon HD 5650 1Gb minne's grafikkort.

Inte jätte störande problem men våre bra om det gick att fixa Tack på förhand

Sama sak har hänt mig flera ggr..
trodde som dig att nå´t va fel på datan men så var det en annan grabb i mitt party som skrev att spelet frös till nyss (vi Wipade) samtidigt hade jag det åxå.. Så jag tror det kan vara server relaterat åxå..
En annan gång när jag och grabben lirade ihop (vi har datorerna en meter från varandra) Då fick vi samma frys exakt samtidigt..

Permalänk
Medlem

Addons?

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Sama sak har hänt mig flera ggr..
trodde som dig att nå´t va fel på datan men så var det en annan grabb i mitt party som skrev att spelet frös till nyss (vi Wipade) samtidigt hade jag det åxå.. Så jag tror det kan vara server relaterat åxå..
En annan gång när jag och grabben lirade ihop (vi har datorerna en meter från varandra) Då fick vi samma frys exakt samtidigt..

fast då gissar jag att ni satt på samma nätverk. Kan ju vara lokala lagspikes med?

Men visst, det händer ju ofta att deras servrar laggar, speciellt när de just släppt ny content.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sgart:

fast då gissar jag att ni satt på samma nätverk. Kan ju vara lokala lagspikes med?

Men visst, det händer ju ofta att deras servrar laggar, speciellt när de just släppt ny content.

Fast nu talade vi ju inte MSlag^^ Det var mer FPSrelaterat.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Det är ibland (oftare än du tror) server-relaterat.
Pröva att installera en annan drivrutin till grafikkortet, en äldre.

Pröva även att köra utan några addons.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Fast nu talade vi ju inte MSlag^^ Det var mer FPSrelaterat.

Hygglo talade om MSlag och därför kommenterade jag det som sådant Min första post behandlade FPSdrops.

Även om jag egentligen redan på första kommentaren tänkte dra faktan om att lag är seghet genom nätverk och inte har något med fps att göra ; > Men sket i det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesus944:

Som nån annan sa, inte alltid.
Om allt funkar bra med den man har finns många gånger ingen anledning att byta till nyare. Byt drivrutin istället när du får problem, eller om den uttryckligen innehåller nån viktig buggfix för just ditt kort.

Rör inte det som redan fungerar, är många gånger ett väldigt bra talesätt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Okej : ) .. Fick bort det mesta nu , men det återkommer lite då och då , och börjar tro att det är server releterat för på kvällar är det värre än på dagar : / tack för alla svar

Permalänk
Medlem

carbonite är en riktig bov. spelar med datorn i signaturen, nog fan får jag fryslagg med den oxå. Wow är inte bra optimerat för tillfället. Vänta till cataclysm. mycket har gjorts om där!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight