Min skärm (BenQ G2420HDBL) flimrar i spel

Permalänk
Avstängd

Min skärm (BenQ G2420HDBL) flimrar i spel

Den flimrar något otroligt i nya spel!

Visa signatur

20499 Poäng i Benchmark 06.

Permalänk
Hedersmedlem

Skojar du? En skärm som bara flimrar i nya spel? Det är garanterat något annat fel på din setup i så fall.

Permalänk
Medlem

Utveckla gärna, är på väg att beställa en sådan. Har du fått ett måndagsexemplar kanske?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Skojar du? En skärm som bara flimrar i nya spel? Det är garanterat något annat fel på din setup i så fall.

den flimrar på andra också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En som är reggad sep 2010 så du måste lära dig posta först! vilken uppdatering frekvens har du på ? grafikkort osv ?

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Medlem

Inga problem med mina, sitter med 2st såna just nu. Har du ställ in rätt frekvens i grafikkort inställningar?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Det är nog din skärm som är trasig eller ditt grafikkort som har rykt, om det fungerar med gamla skärmen så är det ju bara att reklamera eller felsöka.
Edit: Formulerar mig lite snällare, sitter och läser hat-trådar på Flashback så man blir lite arg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vboman:

En som är reggad sep 2010 så du måste lära dig posta först! vilken uppdatering frekvens har du på ? grafikkort osv ?

GTX 470 1280 MB

Uppdateringsfrekvens? hur ser jag det?
Menar du på skärmen då lr?
Den är bara 60 HZ.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carliz:

Inga problem med mina, sitter med 2st såna just nu. Har du ställ in rätt frekvens i grafikkort inställningar?

Vad menar du?
Jag tror att jag gjort det men inte säker.
Har ett GTX 470.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

som du har inställt på.. det kan du kolla i Nvidias kontrollpanel! kolla där och ställ upp så du matchar det din skärm är byggd för

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Det är nog din skärm som är trasig eller ditt grafikkort som har rykt, om det fungerar med gamla skärmen så är det ju bara att reklamera eller felsöka.
Edit: Formulerar mig lite snällare, sitter och läser hat-trådar på Flashback så man blir lite arg.

Både skärmen och graifkkortet är nytt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TomClancy:

Både skärmen och graifkkortet är nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, men när du säger att det flimrar i spel. Hur menar du då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Okej, men när du säger att det flimrar i spel. Hur menar du då?

Att det går som små vågor igenom skärmen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

testat dvi kabeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomClancy:

Att det går som små vågor igenom skärmen.

Hmm okej, tycker det låter som att det är fel på grafikkortet. Har du installerat senaste drivrutinerna från Nvidia's hemsida?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mokou:

testat dvi kabeln?

Ja, det har jag gjort!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Hmm okej, tycker det låter som att det är fel på grafikkortet. Har du installerat senaste drivrutinerna från Nvidia's hemsida?

Ja, jag har dom allra senaste.
Grafikkortet tvivlar jag på att det är fel på då det också är väldigt nytt GTX 470.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Att nått är nytt betyder inte att det inte kan vara sönder. Testa en annan kabel, se till att kabeln sitter i ordentligt och kör skärmens auto-konfigurering (knappen det står Auto på).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomClancy:

Ja, jag har dom allra senaste.
Grafikkortet tvivlar jag på att det är fel på då det också är väldigt nytt GTX 470.

Jo men även nya saker kan tyvärr vara trasiga. :/
Jag är inte superkunnig men kanske det kan vara så att strömkontakterna glappar och på så sätt får inte kortet den ström det ska ha vid belastning, fast då kanske det borde bli svart istället.
Antar att du köpt en helt ny dator eftersom du har både ny skärm och grafikkort? Vad har du för nätaggregat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Jo men även nya saker kan tyvärr vara trasiga. :/
Jag är inte superkunnig men kanske det kan vara så att strömkontakterna glappar och på så sätt får inte kortet den ström det ska ha vid belastning, fast då kanske det borde bli svart istället.
Antar att du köpt en helt ny dator eftersom du har både ny skärm och grafikkort? Vad har du för nätaggregat?

Corsair 650W

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aktivera Vsync i spel och se om det hjälper

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Okej, det räcker ju helt klart för ett single 470. Men som sagt, testa att trycka in alla kablar och sånt först, och så får vi hoppas på att det är ett sånt enkelt fel och att det inte är kortet som är kaputt.

Permalänk

Alla kan råka ut för måndagsexemplar av olika komponenter och kringutrustning. Jag har haft skärmen i närmare ett år nu och den är väl värd sina pengar, otroligt prisvärd! Så ni som går i köptankar, ta det lugnt!

Bara för att grafikkortet är nytt kan det fortfarande vara fel på det, kolla så att alla inställningar stämmer, testa någon av de andra portarna på grafikkortet, prova en annan skärm osv.

Visa signatur

[Intel i5 - 750 @ 3,2 ghz] [MSI P55-GD65] [Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB] [Western Digital Caviar® Black™ 500GB] [Gigabyte GTX460 OC 1 GB][Corsair VX 550W] [BenQ B2420HDB] [Razer Deathadder, fUnc sUrface 1030]

Permalänk
Inaktiv

Kör 3 BenQar i Eyefinity och dessa funkar helt kanon. Inte haft några som helst problem med dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hatchespzut:

Alla kan råka ut för måndagsexemplar av olika komponenter och kringutrustning. Jag har haft skärmen i närmare ett år nu och den är väl värd sina pengar, otroligt prisvärd! Så ni som går i köptankar, ta det lugnt!

Bara för att grafikkortet är nytt kan det fortfarande vara fel på det, kolla så att alla inställningar stämmer, testa någon av de andra portarna på grafikkortet, prova en annan skärm osv.

Provat med en annan skärm nu, andra skärmen är optimerad för 1028 1024 eller vad det var, så tog jag den rekommenderade upplösningen för den skärmen, hade endast lite flimmer, sänkte upplösningen till 1028 920 lr vad det nu va i mafia och hade inget flimmer på denna skärmen sen, är det fel på skärmen då alltså (24 tummaren)?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TomClancy:

Provat med en annan skärm nu, andra skärmen är optimerad för 1028 1024 eller vad det var, så tog jag den rekommenderade upplösningen för den skärmen, hade endast lite flimmer, sänkte upplösningen till 1028 920 lr vad det nu va i mafia och hade inget flimmer på denna skärmen sen, är det fel på skärmen då alltså (24 tummaren)?

Så jävla förbannad jag blir på det här.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Med v-sync på blir det, lite, lite bättre, men flimrar ändå litegrann.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använder själv en sådan skärm och har inte haft minsta problem med den.
kolla så att allt ifrån datorn till skärmen är rätt konfigurerat, allt ifrån rätt drivrutiner till både skärmen och grafikkortet, kolla så den är inställd på rätt frekvens, kolla kabeln så den sitter i ordentligt.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpitZen:

Använder själv en sådan skärm och har inte haft minsta problem med den.
kolla så att allt ifrån datorn till skärmen är rätt konfigurerat, allt ifrån rätt drivrutiner till både skärmen och grafikkortet, kolla så den är inställd på rätt frekvens, kolla kabeln så den sitter i ordentligt.

Med v-sync på så är det nästan inget flimmer, men ändå lite.
behövde ju inte ha v-sync på innan när jag spelade senast igår och då funkade det bra utan vsync....

Visa signatur