Hur mycket surfar man per månad?

Permalänk
Medlem

Hur mycket surfar man per månad?

Tjo!
Letade utan framgång på forumet angående hur mycket man surfar generellt med en smartphone per månad?

Jag kommer vid löning köpa en SGS och är redan kund hos Telia (och är nöjd). I nuläget har jag Telia Mobilsurf BAS vilket när jag köper SGSn kommer bli svindyrt i månaden såvida jag inte byter surf-abb.

Jag undrar därför på ett ungefär hur mycket man surfar per månad?
Kan tillägga att jag har trådlöst nätverk hemma som jag kan surfa på och även universitetets nätverk när jag är i skolan. Denna typ av surfning borde ju inte kosta mig något då jag surfar på fasta nät och inte 3G-nätet.

Tror ni jag kommer surfa för mer än 1GB/månad på 3G-nätet eller räcker det?

Hur mycket surfar ni (inräknad spotify, ladda ner lite appar, slösurfa etc)?

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Avstängd

Beror ju på vad man meran med surfa, om man kollaf Facebook eller liknande, jag kolla Facebokk kanska så ofta men det drar ju inte så mkt så jag klarar mig väldigt bra på 1GB per månad!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av winus:

Tjo!
Letade utan framgång på forumet angående hur mycket man surfar generellt med en smartphone per månad?

Jag kommer vid löning köpa en SGS och är redan kund hos Telia (och är nöjd). I nuläget har jag Telia Mobilsurf BAS vilket när jag köper SGSn kommer bli svindyrt i månaden såvida jag inte byter surf-abb.

Jag undrar därför på ett ungefär hur mycket man surfar per månad?
Kan tillägga att jag har trådlöst nätverk hemma som jag kan surfa på och även universitetets nätverk när jag är i skolan. Denna typ av surfning borde ju inte kosta mig något då jag surfar på fasta nät och inte 3G-nätet.

Tror ni jag kommer surfa för mer än 1GB/månad på 3G-nätet eller räcker det?

Hur mycket surfar ni (inräknad spotify, ladda ner lite appar, slösurfa etc)?

Jag använder min X10 mini pro till både slösurf och skolarbete. Jag har precis som du, Telia och klarar mig utan problem på 1Gb/mån. Lyckas jag överstiga det är det ju max 9kr/dygn som tillkommer.

Kör också på WLANet hemma. Men 1GB/Mån passar nog generellt alla om de inte mailar med stora filer etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Jag använder min X10 mini pro till både slösurf och skolarbete. Jag har precis som du, Telia och klarar mig utan problem på 1Gb/mån. Lyckas jag överstiga det är det ju max 9kr/dygn som tillkommer.

Kör också på WLANet hemma. Men 1GB/Mån passar nog generellt alla om de inte mailar med stora filer etc.

Ok, men det låter ju prima skinka! Då kommer jag uppgradera till Mobilsurf för 69kr/mån.
Stort tack för svaren.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av winus:

Ok, men det låter ju prima skinka! Då kommer jag uppgradera till Mobilsurf för 69kr/mån.
Stort tack för svaren.

Vill däremot påpeka att streama Spotify över 3G inte är en möjlighet, då kommer du direkt över 1Gb/mån Den streamar i 192KB/s och ja, du kan ju själv räkna på det :/

Permalänk
Medlem

Nej ska du köra spotify får du ladda spellistor hemma via ditt Wifi och se till att du kan lyssna på dom offline sen när du inte är hemma;)

Jag har också 1Gb/mån och klarar mig utmärkt på det. Tror det låg på 700mb förra månaden och då tror jag att jag ligger ganska normalt i surftid så att säga.

Permalänk

Nä dessutom e ju telia rätt schysta , de stryper ju bara hastigheten om du går över, upptäcker du att du gör detta ofta så uppgraderar du bara!!

Men jag ligger på runt 500mb men kopplar man in mobilen och surfar i datorn kommer man upp i typ 500 mb rätt snabbt (vid youtube titt å spotify mm)

Permalänk
Medlem

Jag klarar mig på 500mb/månad, fast då surfar jag faktiskt inte så mycket. Har kommit över det någon en staka gång och då har jag kollat på film!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag surfar på rätt bra, men nyttjar såklart wifi så mycket jag bara kan, uppdaterar apps och dylikt när jag är hemma. Förra månaden hade jag ca 200 MB (hade dock 1.2 GB på Wi-fi)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av Iprenen:

får hoppas att jag inte blivit lurad men jag är bestämt säker på att försäljaren sade till mig att surfen är fri men hastigheten minskas efter e 1GB

Permalänk
Medlem

Riktigt bra tips med göra de tunga sakerna hemma med wifi för att sedan kunna vara lugn ute på 3g-nätet.
Jag har också hört att de bara stryper hastigheten men att det inte kostar mig mer i månaden.
Syns väl iofs på räkningen de fåtal gånger man pressar sig över 1gb-gränsen

Stort tack för svaren!

Visa signatur