Mitt personliga helvete; att tvingas handskas med Komplett...

Permalänk

Mitt personliga helvete; att tvingas handskas med Komplett...

Hej kära sweclockers :), jag visste inte riktigt vart jag skulle posta detta eftersom mina frågor känns som en mix av support/konsumenträtt, men jag kör på den sistnämnda.

( Varning, lång post, cookies till folk som läser hela <3 )

Kan passa på och be om ursäkt för att posten kommer säkert bli helt osammanhängande och fragmenterad.
Mina datordelar köpta från komplett.se började bete sig skumt och jag började vad som visade sig vara den värsta support erfarenheten i mitt liv.

( specs : phenom II x3 720 black edition, 2x GTS 250 ( senare utbytt mot 460gtx), 4gb corsair xms2 8500C5D dominator, asus m4n82 deluxe, corsair TX650W, win 7 64bit )

Tidslinje :
- 25e Juli. Datorn börjar få BSODs hela tiden "utan anledning". Formaterar, ominstallerar drivrutiner osv men BSOD kvarstår. Drar igång memtest86, ramen gav mig massa errors. Börjar en RMA process och får tillbaka nytt ram efter ett par dagar ( notis : första och sista gången det var så här smidigt ).

- 2a augusti. Krascherna kvarstår, fasst med andra symptom. Istället för BSODs fick jag hårdkrascher med gröna artefakter på skärmen under spel. Jag testar ett grafikkort åt gången med OCCT och får massvis av errors. Börjar ännu en RMA-process och det är nu "shit hits the fan" så att säga.

*4 dagar skulle det ta men det tog bra mycket längre. Komplett byter ut ena kortet men skickar tillbaks det andra ( notera att båda var trasiga ).
* De skickar tillbaka ett nytt gts 250 som saknar sli-brygga och inte går att köra i SLI ( smart eller hur ? ) och skickar som sagt tillbaks det andra med rubriken " detta kort funkar som det ska ". Efter 10 minuter lir visar det sig såklart att kortet är fortfarande trasigt!!!!
* Vid det här laget hade jag ett trasigt kort och ett värdelöst kort.
* Efter mycket fram och tillbaka via mail och telefonsupport får jag höra att OM jag väljer att skicka tillbaka det "trasiga" kortet så kommer jag få betala flera hundra kronor i testavgift om kortet visade sig vara fungerande.
* Detta fick mitt blod att koka över, lämnade ett väldigt negativ omdöme på prisjakt, som ironiskt nog fick kundombudsmannen att damma av sitt tangentbort och kontakta mig.
*Och vips! Så hittar returavdelningen helt plötsligt fel på det enligt dom själva " fungerande kortet ".
* [insert massa fram och tillbaka med grafikkort frakkostnader som inte helt betalats]

/pust

Ca 3 veckor senare har jag rätt grafikkort I hand. Istället för att köra 2x gts 250 så säljer jag korten och köper ett gtx 460 istället. Huuuursomhelst...

Krascherna kvarstod, krashar vid boot, under spel, innan post. Kraschade t.o.m i BIOS menyn då jag bara idlande där. Och med krasch så menar jag såklart hårdvara/hårdkrasch som kräver manuell reboot eller t.o.m reset av CMOS för att det ska gå igång igen.

Jag körde OCCT, memtest, furmark , osv osv. Alla delar jag kan testa funkade som dom skulle, ram grönt, cpu grönt, gpu grönt, hdd grönt och nyformaterad. Inga temperatur problem, kors-testat med annat rammärke.

Detta ledde mig till de 2 sista delarna som jag inte kan testa på egen hand. Dvs nätagg och moderkort.

26e augusti ; skickar in nätagget och moderkortet.
Idag ( 15e september, 3 veckor senare ). Komplett svarar inte på mina mail, när jag väl kommer fram i telefonsupporten får jag samma mallsvar som jag fått de senaste 10 dagarna ( "testerna på komponenterna befinner sig i slutskedet " . Jaha, här trodde jag vi skulle felsöka nätaggregat och ett moderkort inte 2st Rolls Royce flygplans jet-motorer. )

Jag får ingen uppdatering på statusen. Jag kopplas inte till returavdelningen, mina mail förblir obesvarade och jag VET att i slutändan kommer jag få tillbaka samma delar utan utbyte ( hade dom testat/ hittat fel hade ju nya delar skickats ut omgående).

Dels vet jag inte hur jag ska lösa mina kraschproblem i övrigt ( vore ju drömmen om någon här kunde hjälpa mig för komplett har ju fanimej inte gjort det ).

Och dels vet jag inte vad jag ska ta mig till med komplett. Om en vecka så har det gått 1månad utan så lite som en viskning angående mina delar. Tro mig jag är INTE en otålig individ, men med tanke på hur fasansfullt inkompetenta de har varit änsålänge börjar jag misstänka att mina delar ligger och dammar någonstans i en städskrubb.

Finns det ingen snäll själ därute som kan hjälpa mig?
Vad ska man ta sig till? :'(

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Snacka om otur, förstår din frustration av att sitta utan dator. Och det kan vara ett helvete att felsöka en dator, speciellt om det är flera huvud komponenter som strular som man inte kan byta ut hur som helst.

Håller med om att man kan förvänta sig rimligt snabb hantering och respons vid reklamations ärenden, och på det hela taget tycker jag att Komplett verkar bettet sig hyggligt, inte exemplariskt.
Nu sitter de säkert med en dator som de inte vet vad de ska göra med, och ingen j...el som vill ta i ärendet och faktiskt ta ett beslut :(. Det enda rätta kan man ju tycka vore vara att helt enkelt skicka dig ett nytt moderkort och CPU och få det överstökat. Blir antagligen billigare än att felsöka i slutändan.

Men här har man igentligen den stora nackdelen med att bygga själv, när nått jävlas tar det lätt vansinnigt med tid att lösa det hela.
Min bror har haft en Dell burk som strulade, han ringde supporten och någon dag senare kommer en kille och byter större delen av innehållet i burken. Nu är det ju i princip orimligt för komplett att erbjuda samma service då det är andra priser och inte "standard" grejer på samma sätt.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dretjäkel:

Hej kära sweclockers :), jag visste inte riktigt vart jag skulle posta detta eftersom mina frågor känns som en mix av support/konsumenträtt, men jag kör på den sistnämnda.

( Varning, lång post, cookies till folk som läser hela <3 )

Kan passa på och be om ursäkt för att posten kommer säkert bli helt osammanhängande och fragmenterad.
Mina datordelar köpta från komplett.se började bete sig skumt och jag började vad som visade sig vara den värsta support erfarenheten i mitt liv.

( specs : phenom II x3 720 black edition, 2x GTS 250 ( senare utbytt mot 460gtx), 4gb corsair xms2 8500C5D dominator, asus m4n82 deluxe, corsair TX650W, win 7 64bit )

Tidslinje :
- 25e Juli. Datorn börjar få BSODs hela tiden "utan anledning". Formaterar, ominstallerar drivrutiner osv men BSOD kvarstår. Drar igång memtest86, ramen gav mig massa errors. Börjar en RMA process och får tillbaka nytt ram efter ett par dagar ( notis : första och sista gången det var så här smidigt ).

- 2a augusti. Krascherna kvarstår, fasst med andra symptom. Istället för BSODs fick jag hårdkrascher med gröna artefakter på skärmen under spel. Jag testar ett grafikkort åt gången med OCCT och får massvis av errors. Börjar ännu en RMA-process och det är nu "shit hits the fan" så att säga.

*4 dagar skulle det ta men det tog bra mycket längre. Komplett byter ut ena kortet men skickar tillbaks det andra ( notera att båda var trasiga ).
* De skickar tillbaka ett nytt gts 250 som saknar sli-brygga och inte går att köra i SLI ( smart eller hur ? ) och skickar som sagt tillbaks det andra med rubriken " detta kort funkar som det ska ". Efter 10 minuter lir visar det sig såklart att kortet är fortfarande trasigt!!!!
* Vid det här laget hade jag ett trasigt kort och ett värdelöst kort.
* Efter mycket fram och tillbaka via mail och telefonsupport får jag höra att OM jag väljer att skicka tillbaka det "trasiga" kortet så kommer jag få betala flera hundra kronor i testavgift om kortet visade sig vara fungerande.
* Detta fick mitt blod att koka över, lämnade ett väldigt negativ omdöme på prisjakt, som ironiskt nog fick kundombudsmannen att damma av sitt tangentbort och kontakta mig.
*Och vips! Så hittar returavdelningen helt plötsligt fel på det enligt dom själva " fungerande kortet ".
* [insert massa fram och tillbaka med grafikkort frakkostnader som inte helt betalats]

/pust

Ca 3 veckor senare har jag rätt grafikkort I hand. Istället för att köra 2x gts 250 så säljer jag korten och köper ett gtx 460 istället. Huuuursomhelst...

Krascherna kvarstod, krashar vid boot, under spel, innan post. Kraschade t.o.m i BIOS menyn då jag bara idlande där. Och med krasch så menar jag såklart hårdvara/hårdkrasch som kräver manuell reboot eller t.o.m reset av CMOS för att det ska gå igång igen.

Jag körde OCCT, memtest, furmark , osv osv. Alla delar jag kan testa funkade som dom skulle, ram grönt, cpu grönt, gpu grönt, hdd grönt och nyformaterad. Inga temperatur problem, kors-testat med annat rammärke.

Detta ledde mig till de 2 sista delarna som jag inte kan testa på egen hand. Dvs nätagg och moderkort.

26e augusti ; skickar in nätagget och moderkortet.
Idag ( 15e september, 3 veckor senare ). Komplett svarar inte på mina mail, när jag väl kommer fram i telefonsupporten får jag samma mallsvar som jag fått de senaste 10 dagarna ( "testerna på komponenterna befinner sig i slutskedet " . Jaha, här trodde jag vi skulle felsöka nätaggregat och ett moderkort inte 2st Rolls Royce flygplans jet-motorer. )

Jag får ingen uppdatering på statusen. Jag kopplas inte till returavdelningen, mina mail förblir obesvarade och jag VET att i slutändan kommer jag få tillbaka samma delar utan utbyte ( hade dom testat/ hittat fel hade ju nya delar skickats ut omgående).

Dels vet jag inte hur jag ska lösa mina kraschproblem i övrigt ( vore ju drömmen om någon här kunde hjälpa mig för komplett har ju fanimej inte gjort det ).

Och dels vet jag inte vad jag ska ta mig till med komplett. Om en vecka så har det gått 1månad utan så lite som en viskning angående mina delar. Tro mig jag är INTE en otålig individ, men med tanke på hur fasansfullt inkompetenta de har varit änsålänge börjar jag misstänka att mina delar ligger och dammar någonstans i en städskrubb.

Finns det ingen snäll själ därute som kan hjälpa mig?
Vad ska man ta sig till? :'(

Tack på förhand.

hejsan måste få göra ett inlägg på din tråd ,Det du just nu befarar är att du på endast en dator har testat dina komponenter , för att du ska kunna färdig ställa att det är komponenterna som är den sviktande länken krävs att du har mer en en burk att testa med. Jag hade rekomenderat att lämna in datorn till ett ställe på DIN ort där dom reparerar datorere eller kan göra en felsökning ,om inte du har fler burkar att testa med. Kan dom konstatera att felet sitter i respektive komponent då kan du kräva att komplett ska sköta sin bit, Det kanske kostar dig en del pengar men du sparar åxå risken att bli ersättnings skyldig pga att en komponent som du skickar in visar sig fungera mot deras riggar. Modekortet i datorn är det första som jag skulle ha kollat upp i ditt fall ,ett felaktigt moderkort kan ge Minnes fel ,samt felaktigheter som inte alls visar sig på andra komponenter.

slutsats du skulle ha testat dina komponenter på andra burkar innan du hade skickat iväg dom för som jag tolkar det nu så har felet kvar stått då du fått ny delar. i allfall jag hoppas du får det att fungera.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Titta, redan 2 svar inom loppet av någon timme Tack!

Jo visst är det surt att sitta utan dator såpass länge. Speciellt med tanke på att jag sålde mitt ps3/wii/tv. Köpte starcraft 2 och var supersugen på att få lira uppföljaren till mitt 12 år gamla favoritspel, men icke!

Jag har själv gått runt och luskat på det där och det verkar vara som ni säger, det smartaste hädanefter är väl och kontakta någon datorbutik i närheten och se om dom kan ta sig en titt på'n. Dock vill jag ändå påpeka att knappast är obekant vid datorbyggen och datorkomponenter överlag, just därför är det extra surt och frustrerande att varken jag eller komplett kan hitta felet.

Men sen har vi ju det där med att jag bara är en privatperson medan Komplett är ett företag som har en " omsättning på 2 miljarder svenska kronor år 2005", med andra ord borde dom komma till botten med vad det är för fel på komponent/erna som jag köpt hos dom. Knappast ett litet företag man har o göra med.

Permalänk

Jag tror att du rimligtvis skulle kunna häva köpet då den levererade produkten ej fungerat som utlovat.
trots upprepade reparationer, lagningar mm. jag har själv hävt köp av dator tidigare och vet att det går även fast det är lite struligt, trots att det var länge sedan man köpte produkten.

nu kanske det blir svårt att häva köpet då det är ett antal olika komponenter som jag antar att du själv satt ihop, men med tanke på att alla komponenter bildar en enhet och enheten vägrar fungera som den skall så skulle jag försöka att yrka på konsumenträtten och häva köpet då de levererade produkterna till synes inte kan bilda en fungerande enhet.

I sådana fall får du vara beredd att lämna tillbaka samtliga delar samt inkomma med skriftlig yrkan på att du häver köpet pga att det inte fungerat. som sagt. nu kan det bli trassligt med tanke på att du köpt allt som komponenter och ingen "färdig dator" eller datorpaket men det är hur som helst värt ett försök.

läs på lite om Konsumenträtten, samt mer ingående i Distans- och hemförsäljningslagen och se om du hittar några paragrafer att utgå ifrån.

Permalänk
Skrivet av Dave_Haggis:

Tack Dave

Det vore ju skönt att slippa häva köpet men om det ska gå så långt så är det av stor vikt att jag vet vad jag håller på med, med andra ord blir det och plugga på konsumenträtten.

Tills dess får jag lida, suck....

Permalänk
Medlem

Har själv tyvärr också dålig erfarenhet av Kompletts support så jag hijackar din tråd lite för att skriva av mig.

Hade problem med ett tjutande nätagg så var och lämnade det i deras butik med RMA och jag frågade om de kunde skicka det nya/reparerade hem till mig, inga problem svarade de. Efter några dagar fick jag en notis om att mitt nätagg kommer bli utbytt och jag vänta ytterliga några dagar på att det skulle komma hem. Det kom inget så jag ringde det skulle komma hem och supportkillen sa att han vidarebefordra infon så det skulle skickas. Efter nästan ytterligare en veckas väntan så ringer jag igen och frågar vart det tagit vägen och supporten säger att de ser att det inte har skickats till mig. Skicka till mig.nu ber jag, visst säger han.

Efter några dagars ytterligare väntan orkade jag inte längre hålla på att ringa mer så jag åkte till deras butik och frågar var mitt paket är. "Det är här" säger snubben och tar fram det, "Jaha tack" säger jag och frågar varför det inte skickats. Då säger han att på deras fraktlapp de skrivit ut saknas min adress. Lite generad tar jag emot paketet och tänker att jag måste ha glömt fylla i adress i deras system eller något så det första jag gör när jag kommer hem är att logga in på Komplett och kontrollerar min adress och javisst, den står där och den står även i min RMA...
Hur svårt hade det varit för Komplett att själva kolla det här och skriva ut en korrekt fraktsedel?

Det var mitt första och förhoppningsvis sista supportärende hos Komplett. Det ska mycket till om jag köper saker av dom igen...

Jag tycker synd om TS som verkar ha haft lite väl mycket otur och jag hoppas verkligen det löser sig för dig. Jag vet inte hur du varit i kontakt med Komplett men om du bara har varit i kontakt med dem via telefon eller mail så rekommenderar jag dig att istället besöka dem om du kan. Det är mycket svårare att förhala eller låta en person falla mellan stolarna än om det bara rör sig om ett telesamtal och mail.

Stå på dig å lycka till!

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla trådsvar men det låter som att ditt moderkort var trasigt och det enda som är trasigt.

Har haft liknande problem att jag fick memory errors med vissa minnen i vissa slots men endast i mitt gamla moderkort (som visade sig vara trasigt). Även fast bara ena fick error så var det inte trasigt, låter konstigt men så var det, stört moderkort.

Liknande hände också med det ännu tidigare moderkortet då jag köpte ett nytt grafikkort så strulade det direkt när jag fick det kortet men inte med det gamla, fick konstiga krasher i vissa aplikationer men det fungerade i vissa spel. Jag var stensäker på att grafikkortet var trasigt eftersom det fungerade med det gamla.

Det här grafikkortet köpte jag på komplett och jag skickade alltså tillbaka det några dagar efter jag fått det. Dom kollade på det och fick svar där det stod att dom inte hittat något fel på det. SURE tänkte jag och tyckte dom var ett par klåpare.

Men jag behövde inte betala någon avgift som man egentligen ska göra då man skickar in en "trasig" produkt som visar sig vara hel.

Därav tror jag att när du skickade in dina minnen så hittade dom inga fel men beslöt sig för att skicka nya ändå.

Fast när de några dagar senare fick in klagomål från samma kund om att grafikkorten var trasiga så tror jag att dom började bli lite fundersam.

Och när du en tredje gång kontaktar dom om problem när de redan fått in komponenter vid två olika tillfällen som visade sig vara hela blev dom osäkra på vad dom skulle göra nu den tredje gången samma kund kontaktar dom om problem.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kockski:

hejsan måste få göra ett inlägg på din tråd ,Det du just nu befarar är att du på endast en dator har testat dina komponenter , för att du ska kunna färdig ställa att det är komponenterna som är den sviktande länken krävs att du har mer en en burk att testa med. Jag hade rekomenderat att lämna in datorn till ett ställe på DIN ort där dom reparerar datorere eller kan göra en felsökning ,om inte du har fler burkar att testa med. Kan dom konstatera att felet sitter i respektive komponent då kan du kräva att komplett ska sköta sin bit, Det kanske kostar dig en del pengar men du sparar åxå risken att bli ersättnings skyldig pga att en komponent som du skickar in visar sig fungera mot deras riggar. Modekortet i datorn är det första som jag skulle ha kollat upp i ditt fall ,ett felaktigt moderkort kan ge Minnes fel ,samt felaktigheter som inte alls visar sig på andra komponenter.

slutsats du skulle ha testat dina komponenter på andra burkar innan du hade skickat iväg dom för som jag tolkar det nu så har felet kvar stått då du fått ny delar. i allfall jag hoppas du får det att fungera.

Kan bara hålla med. Bygger man själv får man se till att ha lite koll och kunna felsöka osv själv.

Permalänk
Medlem

har för mig att deras delar går via anovo nför felsökning, ni kan ju googla lite och söka på forumetför att se vad folk tycker om det företage. har precis skickat in min HTC desire till dom, ångrar det lite nu i efterhand

Permalänk
Skrivet av Aser:

Kan bara hålla med. Bygger man själv får man se till att ha lite koll och kunna felsöka osv själv.

Knappast som att jag slog på pcn med en kvist tills den bootade...
Jag felsökte så gott jag kunde själv och de delar ( nätagg + moderkort ) jag inte kan på rak arm testa själv skickade jag in.

Permalänk
Skrivet av Trexpsy:

Stå på dig å lycka till!

Ja det är lite svårt det där med och kolla upp en kunds adress xD! Jag önskar att jag hade en fysisk butik jag kunde besöka men tyvärr är fallet ej så. Skönt att det fixade sig för dig :). Hoppas det ordnar sig för mig med

Skrivet av edda123:

Detta kan mycket väl vara fallet. Dock fick jag själv föreslå ett test av moderkortet, hade returavdelningen haft någon koll som du säger, så hade dom efter 3e komponenten sagt " nee vet ni vad, jag tror grabbens moderkort har pajjat " istället för att envisas om ditten o datten. Nu har de ju moderkortet och verkar hålla det gisslan, för hur mycket jag än ringer och mailar får jag inte reda på om ; dom testat det/ funnit fel/ inte funnit fel/ vet vart fan den ens är!

GAH!

Blir så less.

Permalänk

Hur länge funkade datorn innan det blev problem?
(Om allt funkar den första veckan, så brukar det aldrig strula senare)

Jag hade själv problem med ett ASUS moderkort som jag köpt på Komplett. Åkte då in till Inet och köpte ett Gigabyte-kort över disk som funkade direkt. Kontaktade Komplett, blev vänligt bemött och fick pengarna tillbaka för ASUS-kortet inom en vecka.

Det är svårt att tro att du haft sån otur att både RAM, 2 grafikkort och ett moderkort alla var sönder när du fick dom. Det var nog moderkortet som strulade hela tiden. Inte lätt att hitta felet själv om man inte har lite reservdelar i garderoben att prova med, men man kan ju också låna av kompisar.

Skulle tro att du får ett nytt moderkort av Komplett, och sedan är problemet löst. Synd bara att du måste tjata på dom. Det är inte min erfarenhet. Kanske har dom skurit ner på supporten?

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk

Jaha!? Vad är det som händer liksom. Här har jag gått runt i flera veckor utan att veta som står på. Postar det här inlägget på sweclockers idag. Nu bara ett par timmar senare får jag 2 mail, ett angående nättaget som dom kommer byta ut, något måste ha vart fel. Samt ett där det står att jag får pengarna tillbaka för moderkortet eftersom dom inte har den i lager nuförtiden.

Antingen har jag otroligt "tur" nu eller så smygläser någon detta.

I vilket fall, tacka vetja sweclockers!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dretjäkel:

Jaha!? Vad är det som händer liksom. Här har jag gått runt i flera veckor utan att veta som står på. Postar det här inlägget på sweclockers idag. Nu bara ett par timmar senare får jag 2 mail, ett angående nättaget som dom kommer byta ut, något måste ha vart fel. Samt ett där det står att jag får pengarna tillbaka för moderkortet eftersom dom inte har den i lager nuförtiden.

Antingen har jag otroligt "tur" nu eller så smygläser någon detta.

I vilket fall, tacka vetja sweclockers!

har för mig att Komplett har en snubbe som sitter på sweclockers så risken är stor

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kockski:

har för mig att Komplett har en snubbe som sitter på sweclockers så risken är stor

Jo [in]Kopeten...ehh sorry, Komplett har en "kundtråd" här och med största sannolikhet har han läst tråden.:D:D Mina hjärtligaste gratulationer till TS.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Grattis TS

Jag kom även på att på min fraktsedel som sakna adress stod även mitt telefonnummer så man kunde ju ringt mig direkt när man såg att den saknades.

Komplett? Om jag får en pingvinstång och en ursäkt för besväret så kanske jag handlar hos er igen.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Komplett.se

Jag får verkligen beklaga att datorn inte fungerat och levt upp till dina förväntningar. Om du vill hjälpa oss att kvalitetssäkra vårt arbete och förbättra vår service i framtiden kan du kontakta oss på kundombud@komplett.se. Här kan du även få vidare hjälp i ärendet om det inte redan är löst.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Med krascher i BIOS så är det så gott som alltid fel på moderkortet. Inte så lätt att veta för dig kanske men serviceavdelningen borde kunnat klura ut detta rätt snabbt, tycker man. Nu vet jag ju inte vilken information du gett dom iofs. Om du kört memtest och tänkt "det är minnena" och sen RMA:at dom, sen trott att det är grafikkorten och RMA:at dom så är det svårt för serviceavdelningen att veta vad som egentligen är felet.

Jag har aldrig haft några problem med komplett. De tre gånger jag RMA:at nåt har det gått snabbt och smidigt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.