köpråd: Samsung Galaxy S vs HTC desire

Permalänk
Medlem

köpråd: Samsung Galaxy S vs HTC desire

tjenare funderar på att köpa mig en ny mobil telefon, och som det ser ut just nu så lutar det mellan SGS och Desire. Detta pga att IPH4 är lite väl dyr för min smak.

Så jag skulle vilja ha lite Pro vs Cons när det gäller de båda mobilerna.

användandet kommer vara: ringa, sms, surfa, musik, film och nån gång då och då använda kameran.

vore tacksam för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

Det finns redan liknande trådar på forumet där pros och cons tas upp.

Dock skulle jag rekommendera SGS du du vill göra saker underlättas med en bra skärm, bra hårdvara och bra batteritid. Detta har SGS.
Du kan även kola in HTC DesireHD som släpps i oktober ifall den kanske tilltalar dig. Personligen har den för stor skärm för mig.

Desire har redan Froyo och SGS får det den 23sept (om allt går som planerat).

Men sök på Samsung Galaxy S så hittar du allt du vill veta. I annat fall fråga i de trådarna.

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Desirens fördelar jämtemot i9000
-Bättre byggd (i min åsikt iaf)
-Sense (smaksak)
-Kamerablixt
(-Mindre lag i orginalutförande)*
(-Inga GPS problem)**

Samsungens fördelar
-Bättre skärm (SLCD mot SAMOLED ger märkbar skillnad)
-Bättre processor (många gånger snabbare grafikberäkning)
-gorilla glass (så gott som omöjlig att repa skärmen)
-bättre batteri

*Det är lätt att Lagfixa/flasha Samsungen och då är den snabbare än desiren. Annars kommer 2.2 så småningom till galaxyn
**Samsungenen har problem med GPSen vilket förmodligen löses i och med android 2.2

Jag sitter i samma sits och har valt samsungen. Det finns många teman och liknande som får HTC sense att blekna i mitt tycke, ska själv köra med detta tema: THEME:::::ANDRODeNa GaLaSSiA::::::RELASE OF 16\09\10:::::::::NEW FROYO VERSION::::::: - xda-developers

Om du inte orkar pilla nåt med telefonen och tycker Desiren ser snyggare ut så välj den.

Edit: stavfel m.m