Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Håller helt klart med, problemet är att att jag suttit och monterat i alla komponenter och gjort en fin kabeldragning för att sedan skita i allt och skicka tillbaka den för att kanske få en likadan tillbaka.
Vill hellre att dom fixar det eller helt enkelt går ut med att "Våra chassin är sådana" så jag kan köpa ett annat chassi.

Lite så tänker jag med, synd o behöva skicka tillbaka hela lådan o sedan stå där utan chassi tills nya kommit tex. vet inte hur det fungerar riktigt. men iaf. jag la ju några timmar o dra kablarna snyggt jag med.. sen när man väl var klar o nöjd.. så börjar det.. känns mindre kul.

Men jag vägrar behålla en icke fungerande låda.

Jag hoppas verkligen Fractal svarar mig. för är deras lådor såhär. kommer jag göra allt för få tillbaka mina pengar för lådan o alla fläktar. o köpa något annat.

Men ska inte ta något förhastat, enligt vad jag hört är fractal bra o göra med, dem kanske har en bra lösning. jag lovar återkomma till dig o berätta vad dem sa, både du o jag ska ju kunna använda våra sidofläktar..:D

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk

Någon som har lust att mäta hur mycket plats man har för grafikkort i dessa lådor?

Permalänk
Skrivet av EvilChicken:

Någon som har lust att mäta hur mycket plats man har för grafikkort i dessa lådor?

~30cm, give or take. Mitt GTX 260 får då plats utan problem. 27cm långt.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Går det att byta ut fläktarna i chassit mot något bättre typ Noctua? Tycker de låter lite väl.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av perihelion:

Går det att byta ut fläktarna i chassit mot något bättre typ Noctua? Tycker de låter lite väl.

/M

Självklart, bara koppla ur och koppla in nya fläktar ifall det behagar dig. Jag har själv gjort just detta och kör på Noctua-fläktar, inte för att jag tyckte Fractals egna lät speciellt mycket utan för att jag hade mer än tillräckligt med Noctua liggandes hemma.

Visa signatur

Spel: Fractal Design R5 | Corsair AX850 | MSI Z170 KRAIT GAMING | Intel Core i7-6700K | Corsair Hydro H100i | Corsair 16GB DDR4 2400MHz | MSI GTX 970 GAMING | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 1TB | Western Digital Green 1TB

Lagring: QNAP TS-419P II | 4xWestern Digital Red 2TB (RAID5)

Permalänk

Upplevde du någon skillnad då när du bytte fläktar?

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

~30cm, give or take. Mitt GTX 260 får då plats utan problem. 27cm långt.

//BG

Hm, kan vara svårt att få in ett 5970 alltså.

Såvida det inte är någon som faktiskt provat det, och vill berätta för mig hur fel jag har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilChicken:

Hm, kan vara svårt att få in ett 5970 alltså.

Såvida det inte är någon som faktiskt provat det, och vill berätta för mig hur fel jag har?

Får endast plats om du tar bort hårddiskburen.

Permalänk
Skrivet av krillin:

Hm, okej, det har man ingen lust med.

Men tackar och bockar för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perihelion:

Upplevde du någon skillnad då när du bytte fläktar?

Skillnad i både ljudnivå och temperaturer är det men inte så att man kanske anser att det är värt att gå till affären och köpa ett par Noctua. Det är inget fel på Fractals fläktar om man inte känner för att man just vill ha något annat än dem.

Visa signatur

Spel: Fractal Design R5 | Corsair AX850 | MSI Z170 KRAIT GAMING | Intel Core i7-6700K | Corsair Hydro H100i | Corsair 16GB DDR4 2400MHz | MSI GTX 970 GAMING | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 850 EVO 1TB | Western Digital Green 1TB

Lagring: QNAP TS-419P II | 4xWestern Digital Red 2TB (RAID5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardstyler:

*suck*

Hur har ni löst det så att man ska kunna ha en sidofläkt som insug på sidopanelen? blir ju vinande ljud hur o vilka fläktar man än använder.. utblås går bra. men inte det jag är ute efter.. testat med både 120 samt 140 fractal fläkt.

sedan så kör jag frontfläktarna på 12v (som jag vill) "dem som medföljde chassit" så får jag en brummande resonansljud från chassit, inte så högt men störande nog när jag har datorn brevid mig.

Jag anser att även fast man köpt en låda för ca 900kr + en massa fläktar till från samma tillverkare, ska inte behöva "bygga" om lådan till höger o vänster för att man ska kunna använda alla lådans "funktioner" som den gör reklam för.. eller har jag fel?

Ska man reklamera tro? eller bita ihop o försöka få lösning på detta? då jag för övrigt är nöjd med lådan..

Sitter här nu med en svagt brummande låda och fläktar övers som jag inte kan använda.. så just nu är jag inte 100 nöjd.

Största problemet är att jag inte har så mkt tid över o riva o fixa, vilket kan vara kul, men har småbarn i huset, och dem tar min fritid mest..:D

Har Skickat PM Till Fractal här på forumet.. hoppas på svar.

Jag har också det här problemet, sjukt irriterande.

Permalänk
Skrivet av vacant:

Jag har också det här problemet, sjukt irriterande.

Är i kontakt med Fractal per mail om detta, vi har en diskussion om detta just nu.
Hittils har det varit snabba mail fram och tillbaka. så tummen upp hittils.

Hoppas på en lösning.

Jag återkommer med besked.

Mvh

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Jag har fläkt monterad i sidan och upplever inte ovan problem.

Provat både fläkt från GT och Noctua.

Permalänk
Skrivet av krillin:

Jag har fläkt monterad i sidan och upplever inte ovan problem.

Provat både fläkt från GT och Noctua.

Kan vi byta sidopanel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardstyler:

Är i kontakt med Fractal per mail om detta, vi har en diskussion om detta just nu.
Hittils har det varit snabba mail fram och tillbaka. så tummen upp hittils.

Hoppas på en lösning.

Jag återkommer med besked.

Mvh

Jättebra, tack för informationen.

Skrivet av Hardstyler:

Kan vi byta sidopanel?

Jag har provat att ha fläkten monterad som inblås och igång och haft sidopanelen av i olika vinklar, har för mig att ljudet slutade när man håller den åt ett visst håll. Annars så har jag märkt att sidan "vobblar" när man har den av och det kan komma ett litet ljud från plåten, som att man buktar in och ut den. Jaja flummig beskrivning men men

Permalänk
Skrivet av EvilChicken:

Jag får in ett 5870 utan problem, och har nån centimerers marginal!

Mvh

Permalänk

Jag har under kvällen byggt in mitt skrot i en r3.
Fan va besviken jag är, innan jag ens är klar! Plåten är billig o allt känns som kass kvalité. Jag ska modda sönder min för att sen i lugn o ro bygga om mitt armor chassi som jag vill ha det. Recentionen på sc känns jävig nu när jag sitter med chassit framför mig. Lägg till mer pengar o köp nåt bättre är mitt råd till alla andra!

Update: allt sitter i nu men mitt Corsair 750s kablar får jag inte undan så jag kan stänga bak. Hur har ni andra löst det? Vill inte lägga dom i hdd vagga så jag stoppar all luft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingmooze:

Jag har under kvällen byggt in mitt skrot i en r3.
Fan va besviken jag är, innan jag ens är klar! Plåten är billig o allt känns som kass kvalité. Jag ska modda sönder min för att sen i lugn o ro bygga om mitt armor chassi som jag vill ha det. Recentionen på sc känns jävig nu när jag sitter med chassit framför mig. Lägg till mer pengar o köp nåt bättre är mitt råd till alla andra!

Update: allt sitter i nu men mitt Corsair 750s kablar får jag inte undan så jag kan stänga bak. Hur har ni andra löst det? Vill inte lägga dom i hdd vagga så jag stoppar all luft!

Du kan ju alltid lämna tillbaks det. De ända du förlorar är du får ligga ute med pengar tillfälligt om du har betalat i förskott. 14 dagars returrätt har man oftast. Visa har ett krav på oöppnad förpackning men de är ju inte lätt att se fel utan att öppna det. Då är policyn på många företag, att man får byta ut varan till en likvärdig (men säger man att man är besviken på produkten brukar de gå att lösa smidigt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hejsan! Tänkte bara slänga iväg en snabb fråga angående chassit, är det dammfilter till fläktarna eller inte?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Hejsan! Tänkte bara slänga iväg en snabb fråga angående chassit, är det dammfilter till fläktarna eller inte?

Mvh

Ja

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Ok! Tackar för den snabba responsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Både ja och nej.

Dammfilter till fläktarna i fronten, nätaggsplatsen och fläkten i botten.

Inget dammfilter till den potentiella fläkten i sidoplåten vilket är tråkigt då man oftast vill ha den som insug samt inga dammfilter till fläkten bak och fläktarna i taket vilket för de flesta inte spelar någon roll då man med största sannolikhet sätter de platserna på utblås.

Permalänk
Medlem

Har idag varit och införskaffat mig ett Define R3. Gjorde inte alltför stora efterforskningar då man läst att R2an var bra med några få skavanker. Jag borde ha läst denna tråd och varit bättre förberedd. Dock tror jag inte att jag hade valt annorlunda då denna fortfarande har väldigt många bra funktioner och, enligt mig, snygg design till ett väldigt bra pris.

Efter man fick bråka med sidoplåten, trög jäkel, så hade förstås dämpningsmaterialet lossnat till 90% och det vägrar fastna när man försöker trycka tillbaka det.

Ni som haft samma problem, hur löste ni detta? T.ex. den personen som la vikter på materialet, fungerade det? Ni andra, fungerade spraylim eller bör man använda någon annan lösning? Någon som varit i kontakt med FD själva angående just detta, och vad isåfall rekommenderar dem att man gör?

Har iaf. mailat dem via hemsidan för att se vad de rekommenderar mig att göra med dämpningsmaterialet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Har idag varit och införskaffat mig ett Define R3. Gjorde inte alltför stora efterforskningar då man läst att R2an var bra med några få skavanker. Jag borde ha läst denna tråd och varit bättre förberedd. Dock tror jag inte att jag hade valt annorlunda då denna fortfarande har väldigt många bra funktioner och, enligt mig, snygg design till ett väldigt bra pris.

Efter man fick bråka med sidoplåten, trög jäkel, så hade förstås dämpningsmaterialet lossnat till 90% och det vägrar fastna när man försöker trycka tillbaka det.

Ni som haft samma problem, hur löste ni detta? T.ex. den personen som la vikter på materialet, fungerade det? Ni andra, fungerade spraylim eller bör man använda någon annan lösning? Någon som varit i kontakt med FD själva angående just detta, och vad isåfall rekommenderar dem att man gör?

Har iaf. mailat dem via hemsidan för att se vad de rekommenderar mig att göra med dämpningsmaterialet.

Var fick du tag på R3:an? Hittar inte den nånstans där den finns i lager!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

hmm R2an hissades..och R3an dissas? är väl endå samma chassie med förbättringar? nackdelar finns alltid vid billigare chassin. bitumen som sitter orginal tycker jag är lite tunt bara. smackade dit 4mm bitumen på sidodörren istället för 2mm som satt där från början..nu är det stumt o tungt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av krillin:

Enligt Inets support går den inte att ta bort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

Enligt Inets support går den inte att ta bort..

Dremel är din vän till detta

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Dremel är din vän till detta

Vem, vad är Dremel? :$

Permalänk
Medlem

borra bort popnitarna så får du bort hårdiskburen..dvs med en dremel. http://www.dvinfo.net/forum/attachments/sony-hvr-z1-hdr-fx1/9...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

Vem, vad är Dremel? :$

Funkar som en vinkelslip, fast är mycket mindre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar