Battlefield Bad Company 2: Vietnam - Expansion

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

När släpps det?

Vinter 2010, du får tolka det som du vill. Kan garantera att eftersom det är EA och DICE så är det inte "When its done" utan snarare när det är möjligt att kanske starta och köra fem minuter innan krasch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Dom har ju Creedence Clearwater Survival - Fortunate Son i trailern så det verkar så.

Creedence Clearwater Revival

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Kanske även är det medics lyssnar på när dom bildar roach squads.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emildooooo:

brukade lira bc2 med e8500 klockat till 4ghz på 2gb minne och ett oklockat gtx 260 maxat på över 60 fps, förstår inte hur du inte klarar av det?

Jag har kanske andra referensramar för när jag tycker att ett spel flyter? Sen är E8500 bättre än E6600, även på samma klock. 600Mhz extra utöver det lär ge ganska mycket extra prestanda också.

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

jaja va lite trött när jag skrev det, kom hem från jobbet 5 på morran

dubbelkollade faktiskt men måste ha missat

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag har kanske andra referensramar för när jag tycker att ett spel flyter? Sen är E8500 bättre än E6600, även på samma klock. 600Mhz extra utöver det lär ge ganska mycket extra prestanda också.

om det ligger runt 60-70 fps och droppar aldrig under 60, flyter det inte på då eller?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

24 fps = PAL
30 fps = NTSC
Ögats frekvensomfång: 50Hz och 23 fps. Allt över detta flyter beroende på hur hjärnan tolkar bilderna.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

24 fps = PAL
30 fps = NTSC
Ögats frekvensomfång: 50Hz och 23 fps. Allt över detta flyter beroende på hur hjärnan tolkar bilderna.

tror du aldrig har spelat ett fps om du tänker påstå att man inte kan känna oflyt ifall det är 31fps.

allt under 60 är för mig ospelbart.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av UROG:

24 fps = PAL
30 fps = NTSC

Man vet inte exakt hur många bilder per sekund man kan se, men det är runt 200 har jag hört så att det är max 50 är ju bara ljug.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Hittat lite nygammalt material.

Intervju med zh1nt0.

Vietnam Classes Walkthrough: Del 1 Del 2

I båda filmerna sägs det att de poäng du tjänar kommer att föras över till ditt Bad Company 2 konto, detta tycker jag är bra faktiskt. Är ju i grund och botten samma spel.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Hittat lite nygammalt material.
I båda filmerna sägs det att de poäng du tjänar kommer att föras över till ditt Bad Company 2 konto, detta tycker jag är bra faktiskt. Är ju i grund och botten samma spel.

Det är ju som i Battlefield 2/Special Forces.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Jag har överklockat min E6600 till 3.4Ghz, det hjälper inte speciellt mycket. Det är knappt spelbart med 24 spelare, och vissa maps är nästan helt ospelbara. Jag kör 1680x1050, DX9, alla detaljer på lägsta. Jag är dock ganska kräsen med FPS. Allt under 45 är katastrof enligt mig.

Jag kör senaste versionen (har köpt via Steam). Att du inte har några problem med träffregistrering är inte möjligt. Ta en titt på det officiella forumet så märker du ganska snabbt att det är ett av de absolut största problemen med BC2. Jag vet inte vad du är van vid för FPS-spel, men jag är van vid att inte behöva tömma ett magasin i en snubbe så att det sprutar blod, och sedan bli dödad när han vänder sig om.

Inga bekymmer med träffregisterring.
betydligt bättre än BF2,
men man måste sikta på huvudet för headshots.
allt annat är dumt.
vilket naturligtvis gör att en del får för sig att man fuskar eftersom man träffar dem och de dör.
det kombinerat med CG gör spelet hel kul

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag tror jag varit med om konstig träffregistrering någon gång. Och med 'någon gång' menar jag förstås att en av de 16 vi mötte inte ville dö vid ett tillfälle under en match, trots att jag tömde mitt magasin på honom, och det var -en- match bland 100+, hur petig kan man vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Ska bli kul att testa lite primitiva vapen nu igen, efter COD:WaW.

Primitiva vapen som M16 och AK47, inte alls lika AEK-971 eller M16 i nuvarande BC2?

Personligen så finner jag inte så mycket problem med hitreg, egentligen bara knivandet som är random. BC2 gör IMO ett mycket bra jobb i grundmotorn.

Sidnot till den som är "kräsen" med fps: Varför kör man då på en gammal E6600? Visst kan man vara kräsen och ha ont om cash, men då vet man att fpsen kommer lida. Antingen så skaffar man typ en Core i7/GTX480 SLI eller så är man något mindre "kräsen".

Sidnot #2 om vilken fps man behöver för att det ska flyta: Det har mer att göra med hur STADIGT fpsen är än en random siffran man spottar ur sig. Ett spel som kör i exakt 30fps 100% av tiden utan minsta drop flyter på bättre än ett som vilt varierar mellan 30 och 200. Hz och fps är två olika saker. Amerikanske militären testade upp till runt 200hz om jag minns rätt, men det har lite att göra med hur hjärnan upplever att fpsen flyter. En LCD kör konstant 60hz ändå.

Permalänk
Medlem

Finns som pre-order nu bland annat på EA-store, priset:

99kr!

Permalänk
Medlem

Visste ni att USA spelade musik med stora högtalare, under flera krig, för att man trodde att detta skrämde motståndaren.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Finns som pre-order nu bland annat på EA-store, priset:

99kr!

Mysigt! Precis lagom pris, även om jag hade kunnat betala upp till 300 kronor för det, men bra att de sätter ett humant pris på expansionen.

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Visste ni att USA spelade musik med stora högtalare, under flera krig, för att man trodde att detta skrämde motståndaren.

Japp, enheten som har sysslat med liknande saker kallas för PsyOps och ligger under USASOCs kommando.
Det är en enhet som har varit aktiv sedan runt första världskriget och opererar än idag på olika nivåer.

Här har du en hel del info på det: Civil Affairs and Psychological Operations Command

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Intervju med Daniel Matros..

YouTube - Battlefield Bad Company 2 Vietnam Daniel Matros Interview | Pixel Enemy

Shiiiit vad jag längtar till det kommer så att man kan kasta Cod spelet åt helvete!

Kul med nya banor till BC2 också

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Releasedatum 18 November!

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

December...
Och bara på Steam och EA Store, 21 december annars. 22 december på PS3 i Europa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

många länder inklusive usa spelar fortfarande hög musik ur stridsvagnar m.m i krig.
skapar oro hos fi och höjer moralen hos sina egna trupper.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Mysigt! Precis lagom pris, även om jag hade kunnat betala upp till 300 kronor för det, men bra att de sätter ett humant pris på expansionen.

Håller med, faktum är att Dice faktiskt brukar släppa sina map packs etc helt gratis, åtminstone på senare tid. Det bevisar ju ändå lite om att dom faktiskt bryr sig om spelarna, synd bara att dom inte tänker likadant när det gäller server support/prestanda etc, men där är väl snåla EA den riktiga skurken och inte Dice.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

December...
Och bara på Steam och EA Store, 21 december annars. 22 december på PS3 i Europa.

Nope, 18 December om du köper nu på Steam/EA Store, annars 21 December. PS3 kan suga för övrigt

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nope, 18 December om du köper nu på Steam/EA Store, annars 21 December. PS3 kan suga för övrigt

Ehh, precis vad jag sa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skojade bara, 18 December för EA Store, det är 21 December för Steam.. och.. PS3 kan suga för övrigt övrigt

Edit: vafan, fattar INGENTING, på EA store säger dom att det är EXLUSIVT 3 dagar innan på EA STORE.. på Steam står det dock 18 December också.. fattar nada

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Skojade bara, 18 December för EA Store, det är 21 December för Steam.. och.. PS3 kan suga för övrigt övrigt

Fel, 18 december för Steam och EA Store, bekräftas av din bild ovan, och även här:
Battlefield Blog

Inget fel på PS3 förresten. Om du nu spelar på PC, varför ens bry sig om andra plattformar? Som du antagligen inte ens spelat på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo precis, det är 18 December för EA Store och Steam, köper du det i butik kommer det i lager den 21 December (tex Spelbutiken/Webhallen)

Jag köper nog EA Store, lägga in cdkeyn på mitt EA konto bara, så har jag Vietnam i BC2 menyn.. pewpew

Visa signatur

Permalänk

Det går alltså att köpa det på EA Store trots att själva spelet är köpt hos en annan återförsäljare?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Ja självklart, du reggar ju nyckeln till ditt EA konto som du har BC2 på :).