Battlefield Bad Company 2: Vietnam - Expansion

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Company 2: Vietnam - Expansion

Nu är det officiellt att det kommer en expansion vid namn "Vietnam" till Bad Company 2.
Här är en video från E3 mässan i L.A.

Då får man hoppas på nya vapen också, så man får lite mer att låsa upp igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade hellre sett att de fixar spelet innan det släpps expansioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Dice's fina lokaler i Stockholm kostar nog en hel del så dom är nog "piskade" av jätten EA att spotta ut
titlar för att ha råd med hyran...(uppdateringar till spelen samt nöjda köpare av titlarna blir dom inte feta på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Ja kan inget annat än att hålla med. Varför ny expansion när dom kan göra fler banor till originalet istället och fixa de buggar som finns. Men det är väll sådant man får räkna med när EA är med i bilden. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Då får jag gå in med lite positiva saker då!

Äntligen blir det riktiga luftdueller med flygplan och helikoptrar! Något som jag kan tycka saknas i BC2. Sen så är det inte förens i vinter det planeras att komma. Det hinner nog hända lite med originalet tills dess ska ni se! Jag är vrålpositiv till denna expansion då Vietnam är min favorit i serien! (=

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ja kan inget annat än att hålla med. Varför ny expansion när dom kan göra fler banor till originalet istället och fixa de buggar som finns. Men det är väll sådant man får räkna med när EA är med i bilden. :/

Betalar gärna en summa för fler maps i BC2 som konsoll-spelare får göra i andra spel, bara de fixar buggar på samma gång.

Permalänk
Skrivet av Sebben:

Då får jag gå in med lite positiva saker då!

Äntligen blir det riktiga luftdueller med flygplan och helikoptrar! Något som jag kan tycka saknas i BC2. Sen så är det inte förens i vinter det planeras att komma. Det hinner nog hända lite med originalet tills dess ska ni se! Jag är vrålpositiv till denna expansion då Vietnam är min favorit i serien! (=

Tvivlar faktiskt på att det kommer vara körbara flygplan, kommer nog vara samma sak som i vanliga bc2.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Vet inte flyg plan finns det i bf 2 varför inte i bfbc2 är man för överlägsen? kanske.
För mycket bugs nu iaf. men att fixa bugs känar man itne pengar på men att släppa expansioner gör man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Nu är det officiellt att det kommer en expansion vid namn "Vietnam" till Bad Company 2.
Här är en video från E3 mässan i L.A.

Då får man hoppas på nya vapen också, så man får lite mer att låsa upp igen

Står i undertexten till videon du länkade att :

In Battlefield Bad Company 2 Vietnam you get to enter the jungle warfare environment as either the U.S. Marines or North Vietnamese Army (NVA). The expansion pack contains 4 brand new maps built in Frostbite including the popular Conquest and Rush game modes as well as Vietnam specific weapons, vehicles, persistence, unlocks as well as new awards, achievements and trophies.

Det är nya vapen etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cartoonhero:

Tvivlar faktiskt på att det kommer vara körbara flygplan, kommer nog vara samma sak som i vanliga bc2.

Skrivet av nfskillen:

Vet inte flyg plan finns det i bf 2 varför inte i bfbc2 är man för överlägsen? kanske.
För mycket bugs nu iaf. men att fixa bugs känar man itne pengar på men att släppa expansioner gör man

Finns flygplan i 1943.. om ingen vet om det.
Varför skulle dom ha Vietnam utan flygplan?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Finns flygplan i 1943.. om ingen vet om det.
Varför skulle dom ha Vietnam utan flygplan?

Tycker också att det är konstigt
Dom kan åtmiindstånde göra en skit fet map rikit stor 4 gånger så stor som atacama desert med bara fly plan så måste man köra flyplan skulle vara najs

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nfskillen:

Banorna är för små. Planen skulle behöva flyga i fjantigt låg hastighet för att ens vara en del av striden.. vilket de redan gör i bf2 som ändå har mycket mer yta.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Fattade inte om detta skulle utspela sig under vietnamkriget eller nutida vietnam?

Såg ut som sånadär uh1 helikoptrar men ej säker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ska bli skit kul Vilka buggar tycker ni är jobbigast?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Jag tycker det ska bli skit kul Vilka buggar tycker ni är jobbigast?

När man tömmer ett magasin i någon man står framför och sedan blir knivad, eller om du knivar en person 5-6 gånger utan att lyckas döda honom. Detta händer oftast med bra ping...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD fan va nice

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fattade inte om detta skulle utspela sig under vietnamkriget eller nutida vietnam?

Såg ut som sånadär uh1 helikoptrar men ej säker.

Dåtid... ser ju det påengång på helikoptrarna.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

När man tömmer ett magasin i någon man står framför och sedan blir knivad, eller om du knivar en person 5-6 gånger utan att lyckas döda honom. Detta händer oftast med bra ping...

Verkar ju helt klart som att man är odödlig när man kör knivanimationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Dåtid... ser ju det påengång på helikoptrarna.

Bra nu är jag ännu mer säker på att de inte är något modernt fantasi krig
Som du såg om du läste så misstänkte jag även det (på helikoptrarna) så du behöver inte va så tvär

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag lider med mig, känner likadant.

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk om dom bara kunde fixa så att spelet är spelbart med dual-cores och att man träffade när man skjöt på folk också, då kanske man hade kunnat fundera på att köpa det expansionen. Jag har aldrig varit så missnöjd med ett spelköp i hela mitt liv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Tänk om dom bara kunde fixa så att spelet är spelbart med dual-cores och att man träffade när man skjöt på folk också, då kanske man hade kunnat fundera på att köpa det expansionen. Jag har aldrig varit så missnöjd med ett spelköp i hela mitt liv.

Överklocka din dualcore så kan du spela spelet...

Och motorn är ju byggd för att använda mer än 3 kärnor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har aldrig missat en fiende när jag siktat på honom (Borträknat när ping spelar in då) Och jag kunde spela igenom singelplayer iaf utan problem med en gamal athlon 6000+ utan problem och multiplayer går utmärkt med en oklockad 8750. Kanske du kör med en gamal verision?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

har helt missat detta, är de barar multiplayer banor eller campain också? hade varit grymt kul med mer single player på BC2!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mupp3n:

Överklocka din dualcore så kan du spela spelet...
Och motorn är ju byggd för att använda mer än 3 kärnor.

Jag har överklockat min E6600 till 3.4Ghz, det hjälper inte speciellt mycket. Det är knappt spelbart med 24 spelare, och vissa maps är nästan helt ospelbara. Jag kör 1680x1050, DX9, alla detaljer på lägsta. Jag är dock ganska kräsen med FPS. Allt under 45 är katastrof enligt mig.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har aldrig missat en fiende när jag siktat på honom (Borträknat när ping spelar in då) Och jag kunde spela igenom singelplayer iaf utan problem med en gamal athlon 6000+ utan problem och multiplayer går utmärkt med en oklockad 8750. Kanske du kör med en gamal verision?

Jag kör senaste versionen (har köpt via Steam). Att du inte har några problem med träffregistrering är inte möjligt. Ta en titt på det officiella forumet så märker du ganska snabbt att det är ett av de absolut största problemen med BC2. Jag vet inte vad du är van vid för FPS-spel, men jag är van vid att inte behöva tömma ett magasin i en snubbe så att det sprutar blod, och sedan bli dödad när han vänder sig om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Jag har överklockat min E6600 till 3.4Ghz, det hjälper inte speciellt mycket. Det är knappt spelbart med 24 spelare, och vissa maps är nästan helt ospelbara. Jag kör 1680x1050, DX9, alla detaljer på lägsta. Jag är dock ganska kräsen med FPS. Allt under 45 är katastrof enligt mig.

Jag kör senaste versionen (har köpt via Steam). Att du inte har några problem med träffregistrering är inte möjligt. Ta en titt på det officiella forumet så märker du ganska snabbt att det är ett av de absolut största problemen med BC2. Jag vet inte vad du är van vid för FPS-spel, men jag är van vid att inte behöva tömma ett magasin i en snubbe så att det sprutar blod, och sedan bli dödad när han vänder sig om.

Spelet går att köra med en 4400+ samt 8800gt på low, så nåt måste vara knäppt med din setup!

Spela hardcore om det är ett problem för dig. Eller varöfr inte MW2..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att man ibland träffar utan att personer tar skada är ett känt problem, spelar ingen roll om man kör HC eller non-hc.. Hoppas bara att Dice kan få detta spelet på rätt köl igen, för just nu är spelet verkligen på väg ner mot botten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mupp3n:

Spelet går att köra med en 4400+ samt 8800gt på low, så nåt måste vara knäppt med din setup!

Spela hardcore om det är ett problem för dig. Eller varöfr inte MW2..

Då har du tyvärr helt andra krav än mig. Alla andra spel flyter precis så bra som de borde på min dator, det har jag kollat upp väldigt noga. Hardcore gör inte träffregistreringen bättre, så varför skulle jag spela det istället? HC är bara kul för snipers och folk med shotgun + slugs. Och MW2 tänker jag inte spela för att det är ett riktigt skitspel, dock så flyter det perfekt och kulorna träffar där de ska, vilket jämnar ut matchen en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har i alla fall inga problem att ta ner en fiende på 1-5 skott beroende på avstånd och vapen. Och jag har aldrig upplevt att man missar skott som man siktar noga . Men jag kör bara med assault på squad dm hardcore så kanske har med det att göra.

Och de fps spel jag är van vid orkar jag inte nämna alla men tar några.
Alla battlefield
Red orchestra
Day of defeat (båda)
CSS
Call of duty. 1,2,3,4mw,5waw
soldiers of fortune
operation flashpoint (första)

Och jag upplever inga större problem i Detta battlefield. Men jag har heller aldrig spelat särskillt seriöst så kanske har med sånt att göra också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

har helt missat detta, är de barar multiplayer banor eller campain också? hade varit grymt kul med mer single player på BC2!

Det är en ny campain också.