Permalänk
Medlem

Crossfire fråga

Tjenare!
Jag tänkte höra med er ifall det skulle funka att köra crossfire med dom 2 grafikkorten jag länkar här nere

WEBHALLEN.com - PowerColor ATI Radeon HD5770 1GB (AX5770 1GBD5-IDH) - PCI-E / DVI / HDMI / Single Slot

och

WEBHALLEN.com - PowerColor ATI Radeon HD5770 1GB (AX5770 1GBD5-H) - PCI-E / DVI / HDMI.

jag har kollat så att mitt moderkort stöder crossfire.

Tacksam för snabbt svar! :).

Permalänk
Medlem

har du ett grafikkort eller tänker du köpa två? jag skulle rekommendera ett snabbare kort isf, bättre skalning och mindre problem med crossfire...

Permalänk
Medlem

ahh alright! har du tips på något som inte allt för dyrt?

Det är så att jag just nu har single slot kortet och så erbjöd en kompis att jag skulle få köpa det andra kortet billigt av honom.

Permalänk
Medlem

5770 skalar väl riktigt bra i crossfire?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

dom 2 kommer funka skit bra tillsammans det han ovanför menade var om du skulle köpa båda korten nu så hade det inte vart värt det. men då du redan har ett av dom samt får det andra billigt så är det bara att köra på

får man fråga vad du ger för det andra kortet ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tack så mycker för alla svar och grymt kul att dom lirade bra tillsammans!=)

till norrby89

Vi har inte riktigt kommit överens om något pris ännu men han sa att det skulle vara ett bra pris iallafall. Jag kan återkomma här i tråden när jag fått besked!

Permalänk
Medlem

Wooop fick en till fråga och tänkte att jag kan använda samma tråd eftersom det är relaterat till tidigare frågan.
Det är så att jag blev osäker på mitt nätaggregat, ifall det klarar av att jag smäller in ett till grafikkort.
Nätaggregatet jag har är ett 600W från OCZ.

Annars har jag
2st SATA hdd's
3st 120mm fläktar av billigaste sorten.
intel core i7 -950.
3st 2GB Corsair dominator 1600MHz i triple chan
Powercolor Radeon HD5770(länkat i mitt första inlägg)
Asus p6t.

ifall någon känner sig snäll nog att räkna ihop ifall mitt nätagg är för svagt så vore det uppskattat!=)

/Hampus

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem

Alright vad skönt!=) för jag har testat 2 PSU calculators på internet och en sa att jag skulle ligga på ca 490W medans en annan sa att jag borde ha 890W. tappade förtroendet för dessa calculators då^^.