Permalänk

Är detta en bra idè?

Hej!

Tänkte köpa en ny dator men har inte så bra koll själv så jag ber er om hjälp. Kommer mest att spela och surfa antar jag.

Hittade den här på komplett.se, låter den bra eller är jag ute och cyklar? Borde jag lägga till någonting?

Tack på förhand/ Mårten

Komplett.se

Permalänk

Hej. För att köra nyare spel i hög upplösning borde du ta ett grafikkort med 1gig minne. Det gör skillnad. Sen kanske du ska lägga till o få ett bättre nätagg. Ta ett corsair då dom är riktigt hållbara. Annars ser det bra ut.

Skrivet av dahlbergmorten:

Hej!

Tänkte köpa en ny dator men har inte så bra koll själv så jag ber er om hjälp. Kommer mest att spela och surfa antar jag.

Hittade den här på komplett.se, låter den bra eller är jag ute och cyklar? Borde jag lägga till någonting?

Tack på förhand/ Mårten

Komplett.se

Permalänk

Tack för tipset!

Om jag skulle köpa till ett grafikkort för 1000-2000 kronor, vilket skulle du rekommendera då?

Permalänk
Medlem

GTX 460 1Gb helt klart:)

Permalänk

Vad tros om GTX 470 1280mb då? Kostar lite mer men är det bättre? =S

Permalänk

Det är ett bättre kort, och bra prestanda för priset.

470 blir varmare, låter mer och är mer strömkrävande än 460, men presterar rätt mycket bättre.

Permalänk

Är det nån skillnad på dom olika GTX 470 då??

Eller... Ska man ta ett GTX 460 och köpa ett till efter ett tag?

Tacksam för svar

Permalänk

Vänta på ATIS kommande:)

Permalänk

Hmm, det orkar jag nog inte

Insåg att moderkortet inte stöder SLI. Kommer det att bli ett problem i framtiden eller går det bara att byta ut isf?

Går det att fläska på med ett GTX 480 eller ska jag tänka om då? Är det nåt speciellt jag ska byta ut isf?

Tack för all hjälp, vilken djungel det här e =S

Permalänk

Billigt nätaggregat (räkna med att det står i ljusan låga om ett halvår). Kassa minnen.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Skulle ett corsiar 650w duga till GTX 480?

Permalänk
Medlem

Be någon av alla kunniga här inne att sätta ihop lösa delar i ett paket åt dig istället.
Monteringen kan fortfarande göras av säljaren, komplett eller inet t.ex.

MVH
Luddtuss

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk

Ja, du har nog rätt antar jag. Jag blir bara dummare av allt jag läser

Jag skiter i den här! Tack för er tid

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Billigt nätaggregat (räkna med att det står i ljusan låga om ett halvår). Kassa minnen.

Har för mig att Chieftec Super Series tillverkas av Channel Well som gör många av Corsairs agg, så det är inget fel på kvaliteten i det.