Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Lian Li Power Led / Epox 8k3a

Det är så att min powerled funkar inte, lyser inte (Den högra).
Jag är nästan 100% på att jag kopplat in sladden rätt på mitt Epox 8k3a moderkort. Någon som råkat ut för samma sak eller som kan hjälpa mig?

Permalänk

har du inte tänkt på att sladden mellan leden och kontakten kan vara trasig??? alltid en möjlighet....elr så kan leden va trasig d behöver inte va moderkortet...

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

jag har tänkt på det joo...men jag tänkte bara fråga om någon visste om detta var ett vanligt fel eller nåt..

Permalänk
Medlem

Byt så att power-ledden blir hdd-led så ser du ju vad som felar

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Jo det är ett klasiskt fel på lianli, bara den röda som lyser starkt
Den blå lyser inte alls eller jätte svagt

Min lyser svagt som fan.

Visa signatur

Jag avsäger mig allt ansvar för eventuella stavfel p.g.a för litet dagligt intag av koffein.

Permalänk
Medlem

säker på att du vänt den åt rätt håll?

Visa signatur

Gigabyte GA-7VRXP | AMD XP AGOIA 1800+@2000+ | Tyst luftkylare ;) | Samsung 256 MB DDR | GF 2 PRO | Seagate Barracuda IV 80 GB

Permalänk

men prova byt mellan hdd och power leden...och så ser du juh, precis som Slo'Bed sa

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

Hmm.

HD-led-spänningen från ett epox är 2.5V

Hur många volt är power-led? Vet inte.

Kan ju vara Epoxet som ger för lite spänning.

Har dioden ett voltfall på 5 Volt, vilket inte är helt otroligt, eftersom den är blå, så kan man ju koppla den direkt till +5V från nätaggregatet...

så har jag gjort med mitt lian-li iaf, fast då har jag bytt dioden till en med 4.9Vf + en resistor.