Permalänk

Problem med fläkten på nätagget

Hej!

Jag har problem med fläkten på mitt nätagg, det är framför allt två saker som händer:

Ett par sekunder efter att jag loggat in i Windows varvar fläkten upp rejält och stannar på det varvet. Jag har provat att vänta länge med att logga in och det är verkligen först då jag gör det den varvar upp, så det är inte frågan om en viss tid från boot.

Om jag satt datorn i viloläge och sen väcker den så hamnar fläkten i en sorts självsvängning som är kvar tills nästa omstart. Perioden är på 2-3 sekunder mellan "topparna".

När jag först satt ihop datorn var det inga problem men efter några dagar dök det upp. En kompis byggde en likadan dator och fick samma problem. Kan vi ha klantat oss med något i monteringen eller är det någon inställning i Windows som är paj? Mycket tacksam för tips och hjälp

Systemet jag har är

Operativsystem: Windows 7
Processor: AMD Athlon II X3 450 Boxad
Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Minne: 2x2GB Corsair DDR3 PC10600 1333 MHz
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 5850
Hårddisk: Wester Digital Caviar Blue 320GB
Nätaggregat: Corsair VX 550W
Övrig kylning: Två chassiefläktar (Det är ett Antec 300)
Övriga komponenter: LG DVD-brännare
Temperaturer: Enligt coretemp verkar processorn idlea runt 30 grader.

Permalänk
Medlem

Börja med Windows.

Antingen har ni lagt in något eller så har ni glömt något. Ladda ned nya drivrutiner och använd Windows Uppdate.

Lättast om ni installerar om. Antingen på nuvarande eller om ni lånar hårddisk och kör ensam. Börja lägga in bara Windows och starta om. Är fläkten normal lägger ni in 1 eller några drivrutiner i taget och startar om. Då vet ni vad ni lagt in när felet kommer tillbaka.