SweClockers drop!

Vem vill skapa en BC2 klan med mig? :D :D

Permalänk

Vem vill skapa en BC2 klan med mig? :D :D

Nu är klanen SweX bildad. Vi har en grupp på steam Steam Community :: Group :: SweX Bc2 ett forum SweX och en Mumble server som ni kan se på bilden nedan. Och på bilden nedan ser ni också medlemmar i SweX.

Nu ska vi ha det roligt och spela en mass Bc2 med varandra!

MVH/Jonas

*Om ni vet vad det ska stå i frågetecknet så kan ni skriva det i denna tråd. Men vissa har ju inte steam så då kan jag fixa så att det står "Hatar steam", hehe? Ni får bestämma

*Om ni vill spela någon tävling så kan ni skriva det i denna tråd
- Det kan en tävling inom SweX, eller att vi spelar mot public.
*Kom gärna med roliga idéer som gör SweX bättre

Permalänk
Avstängd

Bra att publicera ditt namn! Skulle rekomendera att ta bort det.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Jag tog bort det nu, men tänkte du på något speciellt? För jag förstår inte varför det skulle vara farligt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att vi kan göra en klan som heter "Ugnsbakd"

Fett go'a chips är'e ju

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Jag tycker att vi kan göra en klan som heter "Ugnsbakd"

Fett go'a chips är'e ju

Haha, om du är seriös så Men annars hade jag ett eget förslag som är ganska coolt: Stridsgrupp X Haha

Permalänk
Medlem

Jag är helseriös, men kom ihåg att max antal bokstäver i ClanTag är 8.

Därför "Ugnsbakd" och inte "Ugnsbakad"

EDIT: Annars tycker jag att "FTL" är ganska kallt. (for teh lulz)

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Skrivet av muffyn:

Jag är helseriös, men kom ihåg att max antal bokstäver i ClanTag är 8.

Därför "Ugnsbakd" och inte "Ugnsbakad"

EDIT: Annars tycker jag att "FTL" är ganska kallt. (for teh lulz)

Haha, då kör vi på det FTL, låter skönt men vad betyder for teh lulz? Mena du typ, for the lols?

Adda mig på Skype så kan vi spela ikväll kanske

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Är du helt borta?

Ditt namn står i din profil: alexander persson...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Är du helt borta?

Ditt namn står i din profil: alexander persson...

Och han bor i Stockholm

Permalänk
Medlem

Beror lite på, vad är du intresserad av.
Squad rush? stor klan? Spelar du med m60 eller cg/c4 på comm osv osv.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Lirar själv BFBC2 och är rätt sugen på att lira med folk som vill köra sammarbete då jag är trött på att lira one man group pga värdelösa spelare i laget. En fråga dock, hur gamla är ni ? vill helst köra med folk i min åldersgrupp eller äldre

FTL <-- Fuck The Law

ACAB <-- All Cops Are Bastards'

ps. Någon här som är eller vet vem spelaren 67 är som lirar på oldswedishgunners server?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Lirar själv BFBC2 och är rätt sugen på att lira med folk som vill köra sammarbete då jag är trött på att lira one man group pga värdelösa spelare i laget. En fråga dock, hur gamla är ni ? vill helst köra med folk i min åldersgrupp eller äldre

FTL <-- Fuck The Law

ACAB <-- All Cops Are Bastards'

ps. Någon här som är eller vet vem spelaren 67 är som lirar på oldswedishgunners server?

menar du 67:an?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Beror lite på, vad är du intresserad av.
Squad rush? stor klan? Spelar du med m60 eller cg/c4 på comm osv osv.

Jag använder alla vapen. Men Cg använder jag mot fordon. M60 använde jag förut men nu använder jag MG36 (tror den heter så, man får gratis rödpunkt med den) C4 skulle jag vilja lära mig att använda mot byggnader och fordon men det har aldrig blivit av eftersom jag sällan spelar som sniper. Jag är duktig på att styra alla pansarvagnar och jag är grym på att samarbeta. Så jag sitter inte med någon Cg eller shootgun 24/7 utan jag spelar mångsidigt och det gör jag bra.

Klanens storlek har jag inte bestämt, men jag tänkte börja med att skapa en grupp i Skype för där finns det bra voice chatt. Men visst, klanen kanske blir större och seriösare. Men nu vill jag ha några svenska spelare som kan samarbeta och spela i en grupp med voice chatt.
Så efter jobbet vill jag ha några att spela med.

MVH/ Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

menar du 67:an?

Stämmer precis !! brukar lira med honom så undrar bara om han finns här på forumet.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

FTL kan också tas som "for the lose/loss" den motsatsen till FTW (for the win)

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Stämmer precis !! brukar lira med honom så undrar bara om han finns här på forumet.

Hmm har också honom på friendslist, spelade med honom i BoS som jag var med i ett tag. ingen kontakt utanför bc2/vent dock haha Men han borde finnas här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hmm har också honom på friendslist, spelade med honom i BoS som jag var med i ett tag. ingen kontakt utanför bc2/vent dock haha Men han borde finnas här.

aha ok, lirar du något på osg servern?

glömde citering
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förstår inte folks vansinne att köra Skype när man snackar om större grupper folk? (3+) Sålänge skiten saknar push-to-talk blir det jäkligt brötigt. Varför inte satsa på att köra Mumble eller liknande istället?

Bara ett tips.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Håller med, skulle bli mycket roligare lira med lite vettigt folk som vill samarbeta lite.

Så räkna in mig.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

aha ok, lirar du något på osg servern?

En del, spelar inte spå mycket nu men med senaste balanseringarna så kan jag nog tänka mig lite

Nickar Oysterballz
och har inte använt cg på många månader nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är på om det håller nivå på folk över 20års sträcket. Viss minus marginal gör inte så mycket men är inte intresserad av att lira med hormonstinna/fragkåta 14-15 åringar.

Pilot/Allroundspelare är väl vad jag har satsat på och blivit riktigt duktig på.
Teamwork anser jag vara en självklarhet i detta underbara spel.

Skype vägrar jag dock använda, vill inte höra andras svärande/flåsande i hörlurna. Push to speak - Mumble är grejor det.

Och slipper jag något clannamn som t.ex. FTL är jag nöjd, lite mer fantasi skulle jag önska. Återkommer med något om jag kommer på något.

Count me in.
Over and out.

Permalänk
Medlem

Man använder ventrilo eller i värsta fall mumble, inte skype

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Vad fan har de som ni spelar med för skit micar egentligen? Sitter alltid på skype och hör inget sånnt förutom smaskande ibland, men inte när man spelar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vad fan har de som ni spelar med för skit micar egentligen? Sitter alltid på skype och hör inget sånnt förutom smaskande ibland, men inte när man spelar.

Ju bättre mic man har, enligt mig då, desto bättre hör du den andres flåsande när de andas. och vill inte höra deras tangentknappningar, eller deras ljud från deras lurar, mamma eller flickvän.

Om du provar Mumble kommer du inse att Mumble är det bästa alternativet, plus att det ger en mer realistisk känsla.
Att ljudet sänks varje gång när någon pratar när man använder mumble är inte en dålig funktion heller.

Permalänk

Förut när jag använde Skype till BC2 så kunde man inte höra andras andetag eftersom Skype har en antibrus apparat. Dvs bara när du talat så skickas ljudet till mottagaren. Steama voice chatt vägrar jag använda, det fungerar mycket dåligt och då testade jag Skype och jag blev förvånad att kvalitén var så mycket bättre på Skype.

Men visst, jag kan använda något annat program som skickar ljud. Bara man hör vad man säger så går det att använda (vilket man inte gör med steam)

Sen detta med: Jag vägrar spela med han/hon pga det eller det där. Fan, Bc2 är ett roligt spel och man ska inte generallisera, varken i spel eller verkligheten för det är arrogant (man tror man är överlägsen)
Jag har t.ex. bror som är 16 år som skulle vara så jävla välkommen att spela med mig. Han är skitsmart, rolig och trevlig. (jag sa inte att han var min lillebror för det spelar ingen roll. Han är min bror och jag är stolt över honom)

Så man väljer själv hur roligt man kan ha det med Bc2. Den enda du kan ändra på är dig SJÄLV. (Det är jävla svårt att få andra att ändra på sig, och jag vet för jag har en skön familj som lärt mig att se på det positiva)
Wtf, nog med tjejsnack, vem vill kötta ryssar i Bc2 efter Jobbet med mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipkin:

Ju bättre mic man har, enligt mig då, desto bättre hör du den andres flåsande när de andas. och vill inte höra deras tangentknappningar, eller deras ljud från deras lurar, mamma eller flickvän.

En bra mick stänger ute bakgrundsljud och ger ett klart och tydligt tal genom att ha en riktad mikrofon. Tex mina QPAD QH-1339 har utmärkt mick, då den inte snappar upp så mycket ljud från omgivningen, så jag kan sitta i vent och prata och lyssna på musik i högtalarna så länge utan att störa de andra i samma rum Det är en bra mick enligt mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Haha, då kör vi på det FTL, låter skönt men vad betyder for teh lulz? Mena du typ, for the lols?

Adda mig på Skype så kan vi spela ikväll kanske

Ja, For the lols

Tycker att ni är lite elaka. Själv är jag femton och jag spelar inte oschysst, kör för det mesta som Engineer med Tracer och RPG, använder inte RPG:n på annat än byggnader och fordon.
Ibland spelar jag Recon. RECON, inte Sniper/camper.

Har alla vapen och equipment, spelar gärna med Neostead 2000 (slug) som Engineer, om inte det använder jag M14. Som Recon använder jag M24 eller SV98.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

kan nog vara med har erfarenhet av klanspel sen -07 spelat bf2 klan, cod4 clan och bfbc2 klan dock var inte bfbc2 klanen så jätte seriöst men de var folk från min cod4 klan jag spelade i tror du redan har mig på steam furuliden

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Btw nån som vet hur shotguns är efter att de ändrade dem? Är de fortfarande lika överdrivet bra och noobifierande? Menar då med slugs då shotguns fan är mer accurate än en sniper.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Ja, For the lols

Tycker att ni är lite elaka. Själv är jag femton och jag spelar inte oschysst, kör för det mesta som Engineer med Tracer och RPG, använder inte RPG:n på annat än byggnader och fordon.
Ibland spelar jag Recon. RECON, inte Sniper/camper.

Har alla vapen och equipment, spelar gärna med Neostead 2000 (slug) som Engineer, om inte det använder jag M14. Som Recon använder jag M24 eller SV98.

Jag ser inte hur man kan spela oschysst egentligen, om man bortser från baserape.
Alla vapen finns ju för att döda, sen hur man tar kål på någon spelar väl egentligen ingen roll enligt mig.
Finns nog få spel, med undantag från Wow(vad jag förstått) som är lika balanserade som BBC2

Blir jag dödad av en CG så får jag ju skylla mig själv att jag inte lyckades pricka honom innan han lyckades ta fram gamla Gurra.