Permalänk
Medlem

Z-5500 vägrar starta

Hej,

tänkte sätta på mitt z-5500 idag, efter att inte ha använt det på några dagar. Men den vägrade starta. Tryckte på den röda knappen, som förblev röd.
Jag stängde av hela systemet på baksidan av subben, och då slocknade det röda. Jag kollade sladdarna och säkringen, inga konstigheter där. Men när jag sedan slog på subben igen så började controll-poden bara blinka. Den lyser rött och bakgrundsbelysningen lyser, ingen text, i några sekunder, sen slocknar allt i några sekunder, och sen upprepas det.

Någon som har en aning?

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Inaktiv

Brott i kabeln som går från pod till sub?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Brott i kabeln som går från pod till sub?

Är väl inte omöjligt, men har inte direkt gjort något med den. Den ligger där den legat senaste 1½ året. Kollade pinnarna i subben, men de ser raka och fina ut.

Fler uppslag?

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem

är säkringen hel i subben!?
annars kan det vara att den helt enkelt gett sig. Är 2 års garanti ifall jag inte miss minner mig så du kan fortfarande få nya!

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

är säkringen hel i subben!?
annars kan det vara att den helt enkelt gett sig. Är 2 års garanti ifall jag inte miss minner mig så du kan fortfarande få nya!

Jao, testat säkringen, och även provat en ny.

Systemet är nog 4-5 år, så nån garanti är nog inte att tala om..

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadiie:

Jao, testat säkringen, och även provat en ny.

Systemet är nog 4-5 år, så nån garanti är nog inte att tala om..

jasså, antog att systemet var 1 1/2 år när du skrev att det stått på sin plats så länge
ser ut som att det blir nytt system, kan alltid maila logitech och fråga (förvänta dig inget snabbt svar, eller svar alls)!?

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

jasså, antog att systemet var 1 1/2 år när du skrev att det stått på sin plats så länge
ser ut som att det blir nytt system, kan alltid maila logitech och fråga (förvänta dig inget snabbt svar, eller svar alls)!?

Nej, några sånna förhoppningar finns då inte.
Har googlat en del, men verkar inte hitta nån annan med ett liknande problem, vilket väl tyder på att det nog inte kommer hittas nån lätt lösning heller.

Är det någon som vet om det går att koppla subben till en reciever eller dylikt?
Sateliterna är ju inga problem. Men subben är ju lite annorlunda..

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Skrivet av fadiie:

Nej, några sånna förhoppningar finns då inte.
Har googlat en del, men verkar inte hitta nån annan med ett liknande problem, vilket väl tyder på att det nog inte kommer hittas nån lätt lösning heller.

Är det någon som vet om det går att koppla subben till en reciever eller dylikt?
Sateliterna är ju inga problem. Men subben är ju lite annorlunda..

Går om man vill.

Du får ju bara öppna upp subben och ta sladdarna från subben till reciever.
Dock måste du göra ett hål för att få ut sladdarna (eller dra ut dom igenom Luft hålet)

YouTube - Logitech Z-5500 Tear Down

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller