Razer Megalodon - Min mic sänder som om jag hade högtalare.

Permalänk
Medlem

Razer Megalodon - Min mic sänder som om jag hade högtalare.

Hej, jag har försökt hitta en problemlösning på det här, men det verkar inte vara någon som har samma problem som mig. Det mesta som finns på google om megalodon's mic var det problemet som var när hörlurarna släpptes(Mic brus och att ljudet kunde försvinna helt plötsligt), men det har dem redan släppt en fix till.
Fick svar förut om att jag skulle stänga av Stereo Mix, och se till att bara min Mic är den enda enhet som är enable i uppspelningsenheter, men det funkar inte.
Kan även tillägga att jag har provat sänka min mic från 100 > 3, men minc mic tog fortfarande upp ljud jag hörde i mina hörlurar.

Problemet är att när jag spelar(pang pang) eller lyssnar på musik(untz untz) så låter det just det i min mic, så de andra hör, om jag är i skype, vent etc.

Tänkte fråga om det är någon som vet hur och vad jag bör göra, för det är inte bara irriterande för dem som måste lyssna på det utan också för mig själv som vet att jag stör alla andra.

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100618-1621)

Edit: Det verkar som att när jag är tyst, så är det som att min mic "suger" in allt, och det börjas loopa så det blir högre och högre.

Mvh Lockbete

Permalänk
Medlem

Bump
Ingen som hört eller vet om någon annan med det här problemet?

Permalänk
Medlem

hade kontaktat razer o tatt ett snack om en lösning på de. annars testa om de blir samma i en annan data

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

hade kontaktat razer o tatt ett snack om en lösning på de. annars testa om de blir samma i en annan data

Hur menar du med att kontakta razer, maila deras support och fråga varför min mic låter som om jag hade högtalare ikopplat? - Jag lär få svaret att det är min dator det är fel på, men tacksam ändå för att du ger mig något att gå på, bättre än ingenting.

Och jag har precis fått nya grejor till min dator, Moderkort, Minnen, Grafikkort och Processor, det är nästan som en helt ny dator(Om man bortser från "smågrejorna").
Men det är samma problem iallafall.

Tack för respons.

Permalänk
Medlem

kopplar du direkt in i moderkort/ljudkort eller har du ngn audioswitch eller liknande?

på skypes ljudinställningar finns det möjlighet att välja manuell eller automatiskt ljud/mic inställningar, du borde använda en manuell ifall du inte redan gör de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capicake:

kopplar du direkt in i moderkort/ljudkort eller har du ngn audioswitch eller liknande?

på skypes ljudinställningar finns det möjlighet att välja manuell eller automatiskt ljud/mic inställningar, du borde använda en manuell ifall du inte redan gör de!

Hej, tack för svar!

Jag har ett SteelSeries 7G som har just två USB uttag, och jag läste att det skulle bli bättre om man använde en USB switch till Megalodon, nu kommer jag inte ihåg exakt, men det skulle bli mindre brus etc med micen.
Och häromdagen så testade jag koppla i mina lurar i mitt moderkort, USB 3.0 och "Vanlig" usb port, men det lät tydligen värre, för direkt när jag kom in i skype fick jag "Vafan har du gjort, har du ändrat något?"
Så jag testade sätta tillbaka dem i mitt tagentbord och då lät det "normalt", dvs som det brukar, men fortfarande att det lät som högtalare.

Ang. Skype så har jag faktiskt inte tänkt på det sen jag installerade min nya dator, formaterade från scratch, och var inte van med nya versionen av skype, jag ska kolla upp det så återkommer jag med resultat.
Är dock rätt säker att jag hade det avstängt på min "gamla" dator..

Edit: Glömde att jag lika gärna kunde kolla direkt på skype, men under mina inställningar för mikrofon, så var "Låt skype justera dina ljudinställningar" EJ i kryssad.
Dock var högtalare det, och det testade jag kryssa ur.

Mvh, Lockbete.

Permalänk
Medlem

tänkte bara om du hade sammaproblem som jag har, jag kopplar mina högtalare,hörlurar och mic i en Clas Ohlson - Media/USB-adapter. datortillbehör så jag kan enkelt byta mellan headset å lurar! när jag använder den så får jag samma problem som dig att alla i te.x skype hör alla allt jag gör.

Permalänk

Testa dra ur micen medans du spelar musik och kolla om dom fortfarande hör vad du spelar för musik. Gör dom det då så överförs signalen till hörlurarna på vägen dit till mikrofonens ledning (det är ungefär vad jag kan dra för slutsats efter att ha haft det problemet då det försvann när jag satte headsetet direkt på baksidan av datorn i mitt Essence-kort).

Edit: Fattade det som at du hade ett usbanslutet headset när jag läste nu igen, då kan du ju iofs inte testa att koppla ur micen, däremot kan du testa att sänka volymen på hörlurarna till noll och fortfarande spela musik hör dom musik då så är det något liknande problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capicake:

tänkte bara om du hade sammaproblem som jag har, jag kopplar mina högtalare,hörlurar och mic i en Clas Ohlson - Media/USB-adapter. datortillbehör så jag kan enkelt byta mellan headset å lurar! när jag använder den så får jag samma problem som dig att alla i te.x skype hör alla allt jag gör.

Alltså, jag har ju som jag sa mitt SteelSeries G7, som har en USB adapter för icke USB ljuduttag(Vet inte vad det heter, grön & lila)
Och det blir bättre när jag använder den tydligen, men för att svara på din fråga så är det samma oavsett om jag kopplar i USB 3.0 uttaget(På moderkortet), vanliga USB(På moderkortet) och i mitt tagentbord.

Skrivet av PanicOutPut:

Testa dra ur micen medans du spelar musik och kolla om dom fortfarande hör vad du spelar för musik. Gör dom det då så överförs signalen till hörlurarna på vägen dit till mikrofonens ledning (det är ungefär vad jag kan dra för slutsats efter att ha haft det problemet då det försvann när jag satte headsetet direkt på baksidan av datorn i mitt Essence-kort).

Edit: Fattade det som at du hade ett usbanslutet headset när jag läste nu igen, då kan du ju iofs inte testa att koppla ur micen, däremot kan du testa att sänka volymen på hörlurarna till noll och fortfarande spela musik hör dom musik då så är det något liknande problem.

Vet du någon fix? Med tanke på att jag testat alla USB uttag jag har på datorn.
Edit: Jag testade precis med en kompis på skype att sänka volymen helt, och han sa att det var knäpptyst.

Tack för responsen.

Permalänk
Skrivet av Lockbete:

Vet du någon fix? Med tanke på att jag testat alla USB uttag jag har på datorn.
Edit: Jag testade precis med en kompis på skype att sänka volymen helt, och han sa att det var knäpptyst.

Tack för responsen.

Hm, sänkte du i Windows eller på volymkontrollen på headsetet om du nu har någon sån?

Permalänk

Hej hej! En polare har exakt samma problem som du har med ditt megaladon, o de e sjukt irriterande. Man hör ett konstant brus och allt han hör, hör jag. Har varit så i några månader nu, tycker han borde skaffa ett nytt headset men de gör han nog inte, kostade lite väl mycket. Enda sättet vi har löst de på är att han mutar micken när han inte säger nåt, vet inte om de e drivrutinerna eller själva hårdvaran de e fel på men de e en jävla skam att razer kan släppa ett så dyrt headset som inte ens funkar som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicOutPut:

Hm, sänkte du i Windows eller på volymkontrollen på headsetet om du nu har någon sån?

Sänkte på Razers volymkontroll. Det är den "Dosan" som hänger med headsetet.

Skrivet av andrzej91:

Hej hej! En polare har exakt samma problem som du har med ditt megaladon, o de e sjukt irriterande. Man hör ett konstant brus och allt han hör, hör jag. Har varit så i några månader nu, tycker han borde skaffa ett nytt headset men de gör han nog inte, kostade lite väl mycket. Enda sättet vi har löst de på är att han mutar micken när han inte säger nåt, vet inte om de e drivrutinerna eller själva hårdvaran de e fel på men de e en jävla skam att razer kan släppa ett så dyrt headset som inte ens funkar som det ska.

Trist att höra, det är riktigt bra hörlurar annars.

Permalänk
Medlem

Har varit lite inaktiv på senaste tiden, men jag kollade mailen nyss och såg att jag fick svar från Razer supporten.
Jag skrev att jag hade problem och att min mic sände som om jag hade högtalare etc, att jag installerat deras firmwire update, testat sänka mic volymen i windows etc som det stod på deras hemsida.

Citat:

Hello,

Please reset your Megalodon

To reset the Razer Megalodon to factory default settings, press and hold the Channel Selector for 10 seconds while the Razer Megalodon is connected to a computer that is powered on.

NOTE:
ALL CONFIGURATION SETTINGS WILL BE LOST WHEN YOU RESET THE RAZER MEGALODON TO FACTORY DEAULT SETTINGS. ALL CONFIGURATION SETTINGS WILL NEED TO BE RE-ADJUSTED ON THE CONTROL POD AFTER THE RESET.