Permalänk
Medlem

Apps till Nokia

Jag funderar på att gå från HTC Hero till Nokia N8, främst för att få kameran. De flesta appar som jag kan tänka mig behöva nu ser jag finns i OVI-store (spotify, torch, angry birds, guitar tuner). Men jag hittar inte:

  • SL App (typ STHLM traveling som jag har på android). Går det att få den på nåt sätt? Är jag blind och klantig?

  • "Vem ringde"/Eniro-app. Guld värt att få upp namnet på den som ringer.

  • Google kalender-app. Finns det något bra alternativ? Hur bra är den medföljande?

Någon som har bra tips på alternativa apps? Eller är jag bara kass som inte hittar originalappsen?

Visa signatur

E6400 / GA-965P-S3 / 2GB Kingston 533 / Samsung SP-250 / GigaByte 8800GT 512mb / Hiper HPU-4M530

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abbelito:

Jag funderar på att gå från HTC Hero till Nokia N8, främst för att få kameran. De flesta appar som jag kan tänka mig behöva nu ser jag finns i OVI-store (spotify, torch, angry birds, guitar tuner). Men jag hittar inte:

  • SL App (typ STHLM traveling som jag har på android). Går det att få den på nåt sätt? Är jag blind och klantig?

  • "Vem ringde"/Eniro-app. Guld värt att få upp namnet på den som ringer.

  • Google kalender-app. Finns det något bra alternativ? Hur bra är den medföljande?

Någon som har bra tips på alternativa apps? Eller är jag bara kass som inte hittar originalappsen?

Ta din tid och bläddra bland spel, program, teman och annat.. Du hinner nog inte gå igenom alla appar (12 appar per sida) på en halvtimme..

https://store.ovi.com/

(Glöm inte välja Nokia N8 högt upp till höger på sidan.. Där står typ.. "Välj mobilenhet")

Ovi store växer för övrigt och nu räknar vi inte alla appar som är tillgängliga när du installerat SPB Mobile Shell.. Ska själv köpa Nokia N8 inom kort

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ingen google calender app vad jag vet men du kan syncha med exchange-programmet. Jag synkar min 5800 med google kalender och det funkar finfint.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

ADAFFIX visar vem som riinger finns i ovi store

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Truecaller visar vem som ringer. Förövrigt tror ja du kommer ångra dej grovt om du går från android till symbian

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Skrivet av Red Beaver:

Truecaller visar vem som ringer. Förövrigt tror ja du kommer ångra dej grovt om du går från android till symbian

Okej. Ska kolla in det, när jag köper den nu i veckan. Varför tror du att jag kommer ångra mig? Jag använder i princip bara spotify och de apparna som jag listat där uppe på min android just nu. Symbian får väl ut mer av hårdvaran i telefonen och N8s kamera är ju bättre än det som går att hitta på androidtelefoner?

Visa signatur

E6400 / GA-965P-S3 / 2GB Kingston 533 / Samsung SP-250 / GigaByte 8800GT 512mb / Hiper HPU-4M530

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om dom har uppdaterat symbian nåt i n8, men om det är ungefär samma som tidigare kommer du hata det. Operativ systemet är inte alls anpassat för touch screen, man måste typ installera appar för att det ens ska bli användarvänligt. Prova t ex att scrolla i telefonboken som inte har kinetic scrolling, helt omöjligt att hitta en kontakt.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

^Hur vet du att du att han kommer hata symbian? Det är sant att det har en del brister men man kan gilla symbian trots det. IOS och Android har okså en del brister men visserligen ett flashigare yttre än symbian. Och Kinetic scrolling har min gammla 5800 med symbian ^1/s60 v5 haft sedan ett år snart, bland annat i kontaktbken. S60 V5 har kritiserats överdrivet i media även om det knappast var något grymt OS enligt mig. N8 kör Symbian ^3 som fortfarande är lite efter konkurenterna på ett par fronter men betydligt användarvänligare än s60 v5. Dessutom kommer ju uppdateringar med nytt UI och nya funktioner under 2011.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Jag vet inte om dom har uppdaterat symbian nåt i n8, men om det är ungefär samma som tidigare kommer du hata det. Operativ systemet är inte alls anpassat för touch screen, man måste typ installera appar för att det ens ska bli användarvänligt. Prova t ex att scrolla i telefonboken som inte har kinetic scrolling, helt omöjligt att hitta en kontakt.

Jag får väl kopiera mitt inlägg hit också då.
Jo det har de verkligen gjort uppdateringar av Symbian för Nokia N8 de har gjort totalt 250 stycken ändringar. I februari 2011 ändrar man på 50 punkter till.

Del1. App Meny, Music Player
YouTube - Symbian^1 versus Symbian^3 - round 1
Del2. Ovi Maps
YouTube - Symbian^1 versus Symbian^3 - round 2
Del3. Ovi Store
YouTube - Symbian^1 versus Symbian^3 - round 3
Del4. Webbläsaren
YouTube - Symbian^1 versus Symbian^3 - round 4

Det är anpassat till touch screen lika mycket som konkurrenterna. Du sitter inne med lite utdaterad fakta. Det är 2010 nu och inte 2003.
Vore precis som jag skulle säga att Android inte är anpassad för telefoner för det är Linux och Linux kan man ju inte använda i mobiler det är ju anpassat till PC datorer.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Symbian^3 är krångligare än Android, men i gengäld så är hårdvaran i N8:an helt outstanding. Kameran är verkligen ljusår bättre än alla androidlurar/iphones. Gratis GPS är väldigt trevligt också.

Tjejen har en N8, jag har en ZTE Blade (hade en nokia 5800 innan).