Allround dator för 1-2 år framåt- för min strikta budget?

Permalänk
Medlem

Allround dator för 1-2 år framåt- för min strikta budget?

Hej

Då jag sitter på min nuvarande stationära rig som saknar något som helst mobilitet har jag nu beslutat att jag ska ha en bärbar.

Jag tänker inte lägga ut mer än 7500:-, så ingen idé att länka datorer som överstiger det. Butiken jag kommer hålla mig till är komplett, då jag alltid handlat med dem och "känner" deras support väl. Så ingen diskussion om det.

Jag vet att 7500:- @ bärbar inte är framtiden, men jag tänkte 1-2 år i alla fall.

Det enda spelet jag spelar är Heroes of Newearth. Jag är väldigt kräsen när det gäller att bilden inte får frysa eller hacka, det ska vara smooth helt enkelt. Då jag kommer köra på (antagligen, inte säker) min IPS skärm här hemma, vill jag kunna utnyttja den lite större upplösning, kanske den högsta?

Vad kan komplett erbjuda för 7500:- som uppfyller mina krav och som maxar prestanda/krona?

Jag är enormt tacksam för all hjälp jag kan få, var vänlig respektera mina krav ovan.

Här är några funderingar;

Komplett.se - HP Pavilion dv6-3135 15.6" HD LED

Komplett.se - HP Pavilion dv6-3015 15.6" HD

Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

Visa signatur

Skärm: IPS Flatron W2220P HDD: 1TB F3 Proc: Intel Core i5 2500 3,3GHz Nätagg: Corsair VX 550W Chassi: Nexus Prominent 5 Ram: A-Data 4GB Game-Series 1333MHz Moder: Gigabyte GA-PH67A-UD3

Permalänk
Medlem

Oj, det blev inte så stort urval med de snäva ramarna
Du har redan hittat de bästa valen med dina funderingar. Asus:n och dv6-3135 är väl huvudalternativen. Hp:n har marginellt snabbare cpu och 7200prm disk medan Asus:n ståtar med ett lite vassare grafikkort och 2 års garanti. Asusens skärmstorlek kan ses som både en för- och nackdel (nackdel för mig då den inte tillför högre upplösning men gör den mer otymplig).

För mig så väger det över till Asusens fördel. Billigast, bra garanti och grafikkortet avgör.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Oj, det blev inte så stort urval med de snäva ramarna
Du har redan hittat de bästa valen med dina funderingar. Asus:n och dv6-3135 är väl huvudalternativen. Hp:n har marginellt snabbare cpu och 7200prm disk medan Asus:n ståtar med ett lite vassare grafikkort och 2 års garanti. Asusens skärmstorlek kan ses som både en för- och nackdel (nackdel för mig då den inte tillför högre upplösning men gör den mer otymplig).

För mig så väger det över till Asusens fördel. Billigast, bra garanti och grafikkortet avgör.

Okej, ta för dina åsikter.

Jag anser, eller tror, att jag kan få bättre eller i alla fall någon dator med en i3a. Men det där är alltså det givna valet?

Visa signatur

Skärm: IPS Flatron W2220P HDD: 1TB F3 Proc: Intel Core i5 2500 3,3GHz Nätagg: Corsair VX 550W Chassi: Nexus Prominent 5 Ram: A-Data 4GB Game-Series 1333MHz Moder: Gigabyte GA-PH67A-UD3

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.