Black Ops is not responding....

Permalänk
Medlem

Black Ops is not responding....

fick black ops idag och när jag startar SP eller MP så fryser spelet i menyn. jag kan röra musen i spelet men den har BO mus ikonen och windows "tänkar" ikon samtidigt.

när man tar upp aktivitetshantverkaren så står det "Not responding" vid black ops.

jag tror det är CPUn som är fördålig. jag har en AMD Sempron 140 @ 3,7Ghz. resten av datorns specs finns i sign.

Permalänk
Medlem

Ja, Sempron-processorn är inte till för att spelas med. Det är som Celeron från Intel, skapad för kontorsprogram.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

men jag borde väll kunna starta spelet och komma in i main menu? eller....?

Permalänk
Inaktiv

Kanske spelet inte stödjer din processor

Permalänk
Medlem

men jag har också kollat lite på steams forum och där skrev dem om att det var en bugg för single core processorer, så man får väll vänta på ny patch eller också köpa bättre processor

Permalänk
Medlem

Köp en bättre processor. För ca 700kr för du en hyfsad bra AM3 processor i dagsläget.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

snart är det jul så man får väll önska sig en prolle. hade tänkt en Phenom II x2 560. vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Tja, jag har exakt samma problem men jag har en AMD Athlon 64 X2 på 2,7 GHz.

Permalänk
Medlem

MadHatter: Athlon X2 xxxx+ eller bara xxx ? (x = siffra)

ihalos: AMD Athlon2 X4 640 3.0GHz - Inet.se lär väl räcka?
Uppgradera även till Windows 7 x64 så kan du ha 4GB+ (2x2GB) RAM i datorn, då mår alla komponenter mycket bättre också! Just nu verkar det mer som om du kör dina minnen i Single-Channel eftersom du har 3GB (2x1GB + 2x512MB = räknas ej som Dual-Channel).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ett Athlon X2 xxxx+

Och jag som precis installerat om mitt Windows 7 32 bit. Jag är inte så superhigh på datorer så jag undrar, kommer mina minnen automatiskt byta från Single-Channel till Dual-Channel om jag byter till ett x64 eller måste jag göra något speciellt för det?
Sedan har jag även bara 2gb ram och ett Nvidia GeForce 8600 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannzio:

Jag har ett Athlon X2 xxxx+

Och jag som precis installerat om mitt Windows 7 32 bit. Jag är inte så superhigh på datorer så jag undrar, kommer mina minnen automatiskt byta från Single-Channel till Dual-Channel om jag byter till ett x64 eller måste jag göra något speciellt för det?
Sedan har jag även bara 2gb ram och ett Nvidia GeForce 8600 GT

Vad har du för moderkort?
Om moderkortet har Socket AM2+ så är den AM3 redo, dvs du kan använda dig utav AM3-processor.

Nej, minnena måste placeras rätt på vardera sockel på moderkortet:
De med samma färg, ex gula, är de som körs i Dual-Channel och det är där man måste placera minnena. Sen gäller det att i BIOS ställa in 2T istället för att köra dom i 1T. Bästa vore om du hade 2x2GB minnen och skaffade dig 64-bitars Windows för då får du ut mera utav datorn.

32-bitars har en begränsning till max 3.5GB minne, i detta räknas med; RAM, L-cache, VRAM, buffertminne, FRAM.
Betäckningarna för alla minnen:
RAM = Random Access Memory (Internminnen)
L1, L2, L3 = Level cache/memory (processor, optimerar frekvensmottagningen mellan CPU > RAM)
VRAM = Video Random Access Memory (grafikkort)
Buffert memory = Tillfällig minnesmodul (hårddiskar/optiska-enheter)
FRAM = Flash Random Access Memory (ljudkort, nätverkskort, kontrollerkort)

EDIT: Stavfel..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Moderkortet jag har är ett ASUS M2N68

Permalänk
Medlem

Det ska fungera då enligt specifikationerna så är det AM2+.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ihalos, jag hittade en tråd på blackops hemsida som hade en eventuell lösning till problemet, det fungerade för några men inte för mig dock.
Du kan ju prova och se om det fungerar
Call of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

det fungerade inte för mig heller....