Bästa sidan att förboka cataclysm på?

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med. Fanns inga problem under WotLK på min server under releasen mer än att jag aktiverade fel konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av destrukto:

Eller så gör ni som jag och har en flickvänn som jobbar på gamestop och fixar den åt mig=)

Jepp, Var där och flirtade lite med henne och hon lovade att lägga undan en åt mig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Köpt det via blizzard, vill inte chansa att man inte får skiten till server öppning.

Permalänk
Medlem

Spelbutiken!
248:- och då ingår frakten!
World of WarCraft: Cataclysm /PC - spelbutiken

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Köpt det via blizzard, vill inte chansa att man inte får skiten till server öppning.

Och du tycker Blizzards hemsida är stabil under expansionreleases?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Och du tycker Blizzards hemsida är stabil under expansionreleases?

Det spelar väl absolut ingen roll hur stabil hemsidan är vid release, om man köper och uppgraderar idag?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Cdon tycker jag är kanon, har iaf bara bra erfarenhter sen kanske priset är något högre? Men har alltid fått bokade spel på releasedagen.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Kommer i lugn och ro istället den 7 dec att titta på allt lull-lull man får med i collector edition.

Jag kan inte annat än att hållar med

Permalänk
Medlem

vart tycker ni är bäst och billigast att köpa 60 day game time card?

Permalänk
Medlem

Blizzard online... mycket skönare att bara sitta och rulla tummarna tills kl 12.01

Visa signatur

MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4.2 GHz | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 | XFX 750W | Fractal Design R3 | Corsair h50

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbokade för nån månad sedan hos game.se
Jag fick det här mailet idag.-->

Bäste kund,

Om några dagar är det dags för årets eventuellt största spelhändelse i och med att World of Warcraft: Cataclysm släpps. Som du säkert förstår kommer vi att ha en extremt hög belastning runt lanseringen av titeln och kommer därför att behöva packa dessa några dagar innan spelet släpps.

Detta innebär dock INTE att vi kommer att skicka spelet tidigare då detta inte är tillåtet enligt avtal med spelets utgivare; Activision Blizzard. Vi kommer att skicka spelet från vårt lager måndagen den 6 december för estimerad leverans på lanseringsdagen den 7 december.

Detta är oavsett vad Er orderbekräftelse eller annan handling informerar om. Även World of Warcraft: Cataclysm Collectors Edition kommer EJ att skickas innan måndagen den 6 december och kan därav komma något senare till Ert uthämtningsställe.

Vi ber om överseende av detta då det är det regelverk som Activision Blizzard satt upp inför lanseringen av World of Warcraft: Cataclysm

Vänligen
Game.se

Permalänk
Medlem

fick samma mail av game... kanske skall ta någon annan butik

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag ska avboka på game och köra digital copy på battle.net, typ 80kr dyrare, men man kommer helt säkert (ta i trä) in då det går live...

Vill ifs ha box och skivorna...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vill man ha CE och spela en stund efter release finns det nog inget bättre alternativ än att plocka ut spelet vid en butik som har nattöppet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

2x Cata på Webhallen.

Ligger på vägen hem från jobb + att jag gillar Webhallen.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Har man 2 konton och absolut vill ha boxen kan man ju köpa spelet via blizzard som man kan spela direkt vid release och sen handla en extra kopia för att få boxen och använda den nyckeln till sitt andra konto..

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Har emailat flera butiker om när dom har Cataclysm i lager och när dom kommer att skicka det.

PC City
Hej,
tack för ditt mail.
Vårt mål är att man ska ha spelet på releasedagen.
Ha en bra dag!

MaxFps
Hej

Vår målsättning är att ni ska ha spelet så att ni kan köra sekunden det släpps 00:00.
Det har inte varit några problem med de tidigare expansionerna för oss, och vi tror inte heller det kommer vara några problem denna gång.
Men tyvärr kan vi aldrig lova något till 100% då allt kan hända i denna värld.

Webhallen
Hej!

Vårt mål är alltid att våra kunder ska ha sina varor på releasedagen,
oavsett om den är vald att hämtas i butik eller beställas via postorder.

Detta förutsätter naturligtvis att vår leverantör gett oss produkten ett
par dagar innan release så att vi hinner skicka ut den i god tid.

Spelet kommer alltså skickas ut så det bör dyka upp på releasen den 7e
december, tyvärr kan vi inte påverka eventuella förseningar hos Posten.

CDON
Hej,

Vi kommer att skicka spelet så att kunderna har det senast den 7/12.
Vi kommer försöka få ut det till den 6/12, men kan dessvärre inte garantera detta.

Spelbutiken
Bäste Kund,
Tack för att du kontaktar oss.

Du skall ha det på releasedagen, det är vår ambition.

Mer kommer när jag får svar från butikerna.
Ser dock ut som att Blizzard har gått ut med att spelarna inte ska få det innan release.
Vill ni vara med på action från början så ser det ut som Blizzards digital copy är det ända alternativet.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst här blev man lite orolig. Är studerande och före jul är det flera prov, däremot nästa vecka får hela skolan 2 dagar fritt, måndag och tisdag, p.g.a. närvaro på öppet hus (inte för att detta spelar någon roll men..). Har beställt från webhallen och hoppas på ett exemplar den 6e, finns det chans? Hade varit tråkigt att inte ha spelet vid ett sånt här guldtillfälle..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

Efter att ha läst här blev man lite orolig. Är studerande och före jul är det flera prov, däremot nästa vecka får hela skolan 2 dagar fritt, måndag och tisdag, p.g.a. närvaro på öppet hus (inte för att detta spelar någon roll men..). Har beställt från webhallen och hoppas på ett exemplar den 6e, finns det chans? Hade varit tråkigt att inte ha spelet vid ett sånt här guldtillfälle..

En liten chans finns självklart...men räkna med den 7e, eftersom blizzard i år har sagt att spelet inte ska vara tillgängligt hos spelarna förrän den dagen spelet släpps, vilket är just Tisdagen.
Så om du räknar med den 7e blir du ju bara glad om det kommer den 6e = Win/Win?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

En liten chans finns självklart...men räkna med den 7e, eftersom blizzard i år har sagt att spelet inte ska vara tillgängligt hos spelarna förrän den dagen spelet släpps, vilket är just Tisdagen.
Så om du räknar med den 7e blir du ju bara glad om det kommer den 6e = Win/Win?

Jopp, jag antar det, tackar!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Känner dom som har MaxFPS, dom fick in spelen igår, så bara att boka där så får ni det innan det startar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbaZ:

vart tycker ni är bäst och billigast att köpa 60 day game time card?

195 kr på g2play dock så blir det biligare att ta 3 månader via blizzard.

Förbokar nog via g2play dock men vi får se

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Såja:

Känner dom som har MaxFPS, dom fick in spelen igår, så bara att boka där så får ni det innan det startar.

Det kvittar om dom får in dom en månad innan, Blizzard värkar har gått ut och sagt att butikerna inte får ge ut spelen i förhand. (Läs min post ovan)

Men cred till maxfps om dom lyckas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Blizzard värkar har gått ut

Då föder dom snart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det kvittar om dom får in dom en månad innan, Blizzard värkar har gått ut och sagt att butikerna inte får ge ut spelen i förhand. (Läs min post ovan)

Men cred till maxfps om dom lyckas

Maxfps har sagt att de ska skicka ut imorgon så de som har beställt där borde få sina paket på fredag eller måndag.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Då föder dom snart!

Haha

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

195 kr på g2play dock så blir det biligare att ta 3 månader via blizzard.

Förbokar nog via g2play dock men vi får se

G2play blir väl igen 2 dagar försenade som med Starcraft 2 (2 dagar), APB (8 dagar), Modern Warefare 2 (2 dagar).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att dom nu skickat mitt cata från maxfps!

Permalänk
Medlem

Jag hämtade mitt idag! den lokala handlaren levererar alltid i tid

Permalänk
Medlem

Även om Blizzard vill framstå som stränga bryr de sig nog inte om något lämnas ut i förväg. Rent praktiskt har man väl ingen nytta av det i förväg, för installeras det innan 7 december kan man nog ändå inte spela på grund av versionskonflikt med servern gissar jag?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)