Behöver experthjälp! Dator för 8k - Är detta bra? Går komponenterna att sättas ihop?

Permalänk
Medlem

Behöver experthjälp! Dator för 8k - Är detta bra? Går komponenterna att sättas ihop?

Detta har jag knåpat ihop so far;

Lirar endast cs och fm. Är det något jag behöver byta och/eller något mer? Går komponenterna att sättas ihop? Så att jag inte har gjort något helt galet.

Tacksam för svar!

PS. Jag vet att det totalt blir ca 8k, men tar man bort byggnaden, os så blir det ca 6500k i datordelar. Känner att jag vill ner lite i pris utan att tappa allt för mycket dator, några tips? en tusing eller något.

Permalänk
Avstängd

windows 7 kan man ju **********

byggnation går bra med dam man har.

Permalänk
Medlem

ser bra ut, tycker dock du ska byta till en spinpoint F3 1TB för 500kr
jag tycker ju att du ska läsa på lite om hur man bygger en dator och skippa byggnation av dator med valfria delar.
de är inte svårt att bygga en dator, tar inte många minuter (tror jag rev ner min dator rengjorde allt och ihop igen på runt 50 min) klarade jag bygga en dator själv med lite internet guider när jag va 13 kommer du klara de fin fint ska du se och roligt är de. eller tycker jag allafall. sparar man lite pengar på

låter inte någon pilla på min dator sen ett par idioter på en affär jag inte ska nämna pajade med I/O panel och min cpu kylare länge sen och de fick jag paya 1300kr för (bytte nätagg också) skulle aldrig betalat dem :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

ser bra ut, tycker dock du ska byta till en spinpoint F3 1TB för 500kr
jag tycker ju att du ska läsa på lite om hur man bygger en dator och skippa byggnation av dator med valfria delar.
de är inte svårt att bygga en dator, tar inte många minuter (tror jag rev ner min dator rengjorde allt och ihop igen på runt 50 min) klarade jag bygga en dator själv med lite internet guider när jag va 13 kommer du klara de fin fint ska du se och roligt är de. eller tycker jag allafall. sparar man lite pengar på

låter inte någon pilla på min dator sen ett par idioter på en affär jag inte ska nämna pajade med I/O panel och min cpu kylare länge sen och de fick jag paya 1300kr för (bytte nätagg också) skulle aldrig betalat dem :/

tack för rådet - fixat

någon annan som har något att säga ? innan jag slår till

Permalänk
Medlem

Bra dator, ser bra ut.

Permalänk
Medlem

Klart, jag som har byggt den

Visa signatur

AMD64 Athlon XP6400+ , 4gig ram, ATI Radeon HD4850, 2.5TB hdd.