Permalänk
Medlem

Problem med spel

Tja,
Köpte min dator i början av juni i år, främst för att spela mw2. Spelet flöt på galant och var skitnöjd till den för någon månad sen började bete sig konstigt.
Problemet är att mitt i gamet så laggar bilden fast i ca. 10-15sek för att sedan övergå i en helfärgad skärm, som brukar vara antingen grå eller svart.
Det händer också ytterst sällan att grafiken blir som nedan, dock inte alls ofta.

http://img87.imageshack.us/img87/200/namnlsv.png

Setup;
i5 750
5870 pcs+
ga-p55-ud3
w7 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag hade nog kollat upp temperaturen/temperaturerna på grafikkortet.
Det kan exempelvis göras med rivatuner (kan visa tempen som diagram).

Om tempen är för hög kan det bero på damm och det är ju relativt lätt att åtgärda.
Annars är nog ditt kort rökt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Jag hade nog kollat upp temperaturen/temperaturerna på grafikkortet.
Det kan exempelvis göras med rivatuner (kan visa tempen som diagram).

Om tempen är för hög kan det bero på damm och det är ju relativt lätt att åtgärda.
Annars är nog ditt kort rökt.

Har kört med hwmonitor under tiden jag spelat, fick en maxtemp på runt ~65-70c, även tagit bort kåpan på kortet och blåst rent kylflänsarna. Men om det inte går att rädda, bara att kräva ett nytt från inet isåfall eller? För ett så pass dyrt kort ska hålla bättre kan man tycka.

Permalänk
Medlem

borde gå på garantin? vissa kort är helt enkelt lite lätt defekta och kan gå sönder tidigare även kallade: måndags exemplar. 70 grader är inga problem för kortet då moderna grafik kort klarar en bit över 100 grader innan det blir farligt för dom.

skulle höra med inet om vad dom har att säga gällande garantin.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.