Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Skrivet av Browing:

Någon som har koll på om det finns nå slags ljudboks app för svenska böcker? Kollat på market men inte hittat något.

Storytel finns.

Recension av Storytel för Android | Swedroid

Permalänk
Medlem

Tankade precis hem fullversionen av PowerAMP men är jag ensam om att det inte funkar o trycka på framåt/bakåt/paus när man lägger den på startskärmen? Samt hur stänger man ner programmet, är det bara pausa o låta den stå så tills man ska lyssna igen eller har jag missat nåt??

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Skrivet av NukeHenk:

Tankade precis hem fullversionen av PowerAMP men är jag ensam om att det inte funkar o trycka på framåt/bakåt/paus när man lägger den på startskärmen? Samt hur stänger man ner programmet, är det bara pausa o låta den stå så tills man ska lyssna igen eller har jag missat nåt??

Det funkar fint för mig att pausa/play i widgeten, korrekt, det är bara att pausa och sen hoppa ur programmet.

Permalänk

Finns det någon bra app som håller koll på hur mycket jag har ringt för? Typ där jag kan ställa in vad min startavgift är och minutkostnad och sen räknar den för varje samtal under en månad :)? Lite snabbt formulerat.

Permalänk

Vilken är den bästa keyboard?

Swiftkey?
Smartkeybord?
En annan?

FÅr min första Android mobil i veckan så jag kan inte direkt testa själv än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Vilken är den bästa keyboard?

Swiftkey?
Smartkeybord?
En annan?

FÅr min första Android mobil i veckan så jag kan inte direkt testa själv än.

Rekommenderar SmartkeyboardPRO, stöd för multitouch (om nu din telefon stödjer det..) samt att det är otroligt inställbart.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Vilken är den bästa keyboard?

Swiftkey?
Smartkeybord?
En annan?

FÅr min första Android mobil i veckan så jag kan inte direkt testa själv än.

Personligen gillar jag Swiftkey bäst, det är väldigt exakt och ordgissnings funktionen är riktigt grym, känns nästan som den är synsk ibland

Permalänk
Skrivet av StålNisse:

Finns det någon bra app som håller koll på hur mycket jag har ringt för? Typ där jag kan ställa in vad min startavgift är och minutkostnad och sen räknar den för varje samtal under en månad :)? Lite snabbt formulerat.

Vissa operatörer har egna apps för det, testa att söka på market efter din operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Finns det någon bra app som håller koll på hur mycket jag har ringt för? Typ där jag kan ställa in vad min startavgift är och minutkostnad och sen räknar den för varje samtal under en månad :)? Lite snabbt formulerat.

Jag använder Call meter, och det funkar perfekt!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått min htc desire hd, finns det något sätt man kan sortera "alla program" på ?

Göra mappar att lägga in appsen i eller liknande? Är väldigt rörigt i onödan känns det som med all förinstallerad skrot apps.

Permalänk
Skrivet av nontA91:

Jag har precis fått min htc desire hd, finns det något sätt man kan sortera "alla program" på ?

Göra mappar att lägga in appsen i eller liknande? Är väldigt rörigt i onödan känns det som med all förinstallerad skrot apps.

Gå till hemskärmen och lång tryck (inte på någon widget, ikon eller mapp) tills en meny kommer upp, där kan du skapa nya mappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Gå till hemskärmen och lång tryck (inte på någon widget, ikon eller mapp) tills en meny kommer upp, där kan du skapa nya mappar.

Tack för tipset, men problemet är att själva appen ligger kvar i "alla program". Går det modifiera alla program till att bara visa det man vill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nontA91:

Tack för tipset, men problemet är att själva appen ligger kvar i "alla program". Går det modifiera alla program till att bara visa det man vill?

Med LauncherPro kan du gömma de apps du inte vill se. Starkt rekommenderat!

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Skrivet av Insomni@c:

Med LauncherPro kan du gömma de apps du inte vill se. Starkt rekommenderat!

Jag kör med launcherpro, men har inte hittat denna inställning, var hittar man den? Skulle vara mycket trevligt att rensa lite i listan! Kör dock inte med betalversionen om det är ett måste.

Permalänk
Medlem

Finns det någon app som tar bort vibrationen när man startar telefonen? Har en Desire

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Finns det någon app som tar bort vibrationen när man startar telefonen? Har en Desire

Ren nyfikenhet, vad är det jobbiga? ;P

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Ren nyfikenhet, vad är det jobbiga? ;P

Hehe kanske ett ilandsproblem men jag tycker det är irreterande av någon anledning
Det viktigase är iaf. att jag fått bort det förskräckliga bootljudet som väckte hela huset på morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Hehe kanske ett ilandsproblem men jag tycker det är irreterande av någon anledning
Det viktigase är iaf. att jag fått bort det förskräckliga bootljudet som väckte hela huset på morgonen.

Äger ingen htc (än), men kan du inte sätta den på ljudlös innan du stänger av den så slipper du bootljudet iaf?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Äger ingen htc (än), men kan du inte sätta den på ljudlös innan du stänger av den så slipper du bootljudet iaf?

Jag skrev ju att jag fått bort bootljudet Löste det med appen "Silent boot"

Permalänk

Varför skulle man vilja stänga av en Desire anyway?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Varför skulle man vilja stänga av en Desire anyway?

Mjo de e sant

Permalänk
Medlem

Blocket har ju kommit med en ganska snygg och smidig app nyligen, den rekommenderas varmt:) Sök bara blocket på Market:)

Visa signatur

Konferensanlaggningar.se - Hitta en plats för din kickoff eller konferens

Permalänk
Medlem

Chrome To Phone är att rekommendera för er som inte provat.
Finns med extension till Chrome och som addon til Firefox med "Fox To Phone".

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Finns det någon applikation som kan kolla tempraturen inomhus? Har kollat runt men hittar bara som är för utomhos och får rapporter tillskickat.

Behöver alltså en app. där jag kan lägga telefonen på bordet och ha den mäta inomhus tempen. Går detta?

Permalänk
Skrivet av MakubeX:

Finns det någon applikation som kan kolla tempraturen inomhus? Har kollat runt men hittar bara som är för utomhos och får rapporter tillskickat.

Behöver alltså en app. där jag kan lägga telefonen på bordet och ha den mäta inomhus tempen. Går detta?

Det finns sånna som kollar sensorn på CPUn.
Men för att mäta inomhus/utomhus temperatur med den så kommer den ALLTID visa fel.

Så nej det går inte.

Permalänk

Hej alla!

Jag hittade precis en app som kan alarmera på distans vilket innebär att man kan t.ex. sova på bussen och bli väckt 1km före busshållplatsen...riktigt smidigt

Appen heter mapfriends.

Permalänk
Medlem

Instant heart rate - pulsmätare genom kameran

Permalänk
Medlem

Någon som hittat några vettiga musikinspelning/synthar till android?
Funderar lite på typ en ZTE Blade, men för att övertyga mig måste jag hitta något att använda den till.
Jag tänker främst på någonting som liknar FourTrack till iphone, alltså flerkanalsinspelning.

Permalänk
Medlem

Stendum fråga, men jag stæller den ændå.

Om jag tex har copilot och kør enbart med GPS igång (ej mobile internet) så borde den inte dra någon datatrafik då væl?

Ær i norge nu och har igång gpsen ibland men vill bara dubbelkolla så jag slipper den hærliga kostnaden på 32:-/MB

Permalänk
Skrivet av CSM101:

Stendum fråga, men jag stæller den ændå.

Om jag tex har copilot och kør enbart med GPS igång (ej mobile internet) så borde den inte dra någon datatrafik då væl?

Ær i norge nu och har igång gpsen ibland men vill bara dubbelkolla så jag slipper den hærliga kostnaden på 32:-/MB

Copilot suger verkligen stenhårt, hälften av vägarna saknas för mig.
Finns det verkligen inget bättre?

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!