Sweclockers Game Of The Year 2010

Permalänk
Medlem

Oj, svårt val! Har spelat många spel värda att nämnas i år, Bad Company 2 till exempel. Assasins Creed 2 är ett annat kanonspel, men min röst blev ändå Cataclysm.

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk

BFBC2 All the way ska bli kul med BFBC2V ^^

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

BFBC2 All the way ska bli kul med BFBC2V ^^

Håller med helt och hållet!!

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Stod mellan Black Ops, Battlefield Bad Company 2 och Mafia 2.
Men gav min röst till Black Ops då det är det spelet jag mest spenderat tid vid det senaste.

Visa signatur

Don't Drink And Drive, Take a Smoke And Fly! ʁ

Permalänk
Medlem

Det blev SC2 som gett många sköna timmar.
Jag hade hellre velat rösta på Civ 5 men eftersom det spelet fortfarande inte fungerar ordentligt så vill jag inte rösta på ett halvt spel.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk

Röstade på Mass Effect 2, även om flera titlar ligger i top så kan endast ME2 ta toppen.

2. BC2, grymt bra multiplayer
3. Black Ops, grymt bra singleplayer, också grymt bra multiplayer men inte i samma liga som BC2.
4. Metro 2033, opolerat och buggigt mästerverk.
5. Cataclysm, helt klart en stor förbättring från wotlk, lika bra som tbc var i sin början men inte lika bra som vanilla.

Permalänk
Medlem

Inge Gran Turismo 5?:O

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Vår hypotes är att TS endast avser PC-spel och GT5 är konsoll-specifikt. Men jag kan ha fel

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

som EvilPuppy konsterar så ligger denna tråden i Övriga datorspel forumet och således hör ej konsoller hit.

Permalänk
Medlem

ME2 är för mycket länk till tredje delen av trilogin vilket fick mig att rösta på SC2. SC2 kampanjen var över förväntan, men som vanligt så försöker blizzard göra alla karaktärer för tuffa så det blir lite smått pinsamt i mina ögon. Jag har inte lyckats spela igenom ME2 flera gånger heller, tröttnar efter ett tag när jag kör igenom fler gånger samt att det är lite smådåligt portat från konsoll, visserligen bättre portat än ME1.

Permalänk
Medlem

21 har röstat på Cataclysm som är en expansion och inte ett spel (varför är det med?)
13 har röstat på black ops.. har ni röstat seriöst? buggspel of the year

nåja smaken är som baken. civ5 fick min röst

Permalänk
Skrivet av Thes:

ME2 är för mycket länk till tredje delen av trilogin vilket fick mig att rösta på SC2. SC2 kampanjen var över förväntan, men som vanligt så försöker blizzard göra alla karaktärer för tuffa så det blir lite smått pinsamt i mina ögon. Jag har inte lyckats spela igenom ME2 flera gånger heller, tröttnar efter ett tag när jag kör igenom fler gånger samt att det är lite smådåligt portat från konsoll, visserligen bättre portat än ME1.

Vad menar du där? Vi vet ju knappt hur ME3 kommer utspela sig.

Skrivet av czin:

21 har röstat på Cataclysm som är en expansion och inte ett spel (varför är det med?)

Expansioner i övrigt håller jag med dig om, men cataclysm är så pass stort så jag skulle nog säga att det är ett nytt spel. Black Ops kan jag mycket väl förstå att folk röstat på, det var riktigt bra om än inte förstaplats-material.

Permalänk

1. WoW: Cataclysm
2. SCII

Lite av Blizzard's Fan kanske? Hehe.

Permalänk
Medlem

Hade velat se Dragon Age: Awakening på listan men får nöjja mig med att rösta på fallout new vegas!
;D

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Valet stod mellan Mafia 2 och bc2 men rösten gick till bc2 eftersom att de är där man har spenderat flest timmar och har den roligaste mp i år alla fall

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

valde cataclysm helt klart de bästa iaf för min del

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

röstade på ME2 helt klart en bra uppföljare vilket man ofta inte får uppleva.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite OS

Permalänk

Slets som fasiken mellan BF: BC2 och ME2, blev ME2 i slutändan.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Suck? bara ny skit? vad har hänt med de gamla godinagrna?

Gamla godingarna? Omröstningen gäller 2010

Skrivet av Andreas Ph:

En annan kan ju tolka det som game of the year, alltså årets spel, där spel är nåde dator och konsolspel. Många av dem på listan finns ju på både konsol och dator.

La tråden i övriga datorspel, annars hade jag lagt den i konsoldelen. Men i princip alla spelen finns ju också till konsol, och om just ditt favoritspel inte finns med så finns det ju också ett alternativ som heter annat.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Svårt val mellan Mass Effect 2 och Fallout: NV... Men Vegas hade längre speltid så det får bli Vegas.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreas Ph:

En annan kan ju tolka det som game of the year, alltså årets spel, där spel är nåde dator och konsolspel. Många av dem på listan finns ju på både konsol och dator.

Absolut kan man tolka det som sådant, men många av spelen (SC2, Maffia 2, CIV5, WOW mm) finns enbart till PC/Mac men det fanns inga rena konsolspel.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte spelat så mycket SC2, men det fick ändå min röst, eftersom omröstningen inte handlade om vilket spel jag spelar mest, utan vilket som faktiskt är bäst.

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

Tråden heter "Sweclockers Game Of The Year 2010" så vore konstigt om han tog med gamla godingar va?

Förvisso. Men jag tycker nog ändå att ett spel kan vinna sig titeln flera år i rad. men men.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Förvisso. Men jag tycker nog ändå att ett spel kan vinna sig titeln flera år i rad. men men.

Det går ju rakt emot all logik och sunt förnuft. Hela poängen med tråden är ju att bedöma och ge betyg åt spelen som släpptes under 2010.

Permalänk
Skrivet av erdraug:

Hade velat se Dragon Age: Awakening på listan men får nöjja mig med att rösta på fallout new vegas!
;D

Är väl lite att ta i om man kallar Dragon Age Awakening ett helt nytt spel.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Fick bli Mass Effect 2 även om det bara är en shooter. Tänkte först ta Minecraft men ser hellre att det blir klart först. Civilization V tycker jag är årets besvikelse faktiskt, men det duger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av czin:

Haha Du gnäller på buggar och sen röstar du på civ5

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Beslutsångest! Fast fick bli ME2 ändå, lipade nästan när jag såg trailern till trean (ser redan fram emot nästa jul). Även om BC2 också är kungligt roligt. INTE Bugg Ops iaf, maken till trasigt spel har jag aldrig sett.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av czin:

Jag trodde en omröstning handlade om att rösta för vad man själv vill, jag menar, tråden heter ju inte "czin's GOTY 2010".

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Detta var inte lätt, slets mellan Cataclysm och BC2.
BC2 fastnade jag för ett tag och det är ett oerhört snyggt spel.
Men jag var tvungen att välja Cataclysm eftersom det har hållt mig vaken alldeles för länge på nätterna. Lite love/hate på det. Men jag antar att min hjärna gillar spelet.