XFX Radeon HD 6870 Strul!

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD 6870 Strul!

Hejsan!

Jag använder mig utav Catalyst Control Center för att reglera fläktarna osv på mitt grafikkort, och det har fungerat utmärkt. Använde mig först utav CCC 10.10 versionen men har nu CCC 10.12. Idag bestämde jag mig för att använda mig av "Auto-tune" knappen som CCC erbjuder, eftersom jag har kört med mitt grafikkort helt oklockat sen jag fått de (Ligger på ca 30-35c i windows och 40-45c i spel med fläkten på 40% hastighet)

Men nu är grejen, min såkallade "Auto-Tune" knapp är helt väck?! Den finns verkligen inte, och jag vet vart den ska vara i normala fall då jag haft den där innan, har ingen aning när den valde att rymma. Har prövat att nergradera mina drivrutiner till CCC 10.10 versionen men utan resultat. Fick även då "skärmflimmer" så jag installerade CCC 10.12 versionen igen, blev av med mitt flimmer men saknar fortfarande min "Auto-Tune" knapp.

Har någon snäll själ nån aning vad detta kan vara för problem?

Tack på förhand!

Permalänk

Har du klickat på "hänglåset" som låser upp överklockningsfunktionerna i CCC ? För även om du gjort det tidigare finns ju en risk att den gått tillbaka till default efter du ominstallerat! Inte hundra på om Auto-tune och det andra överklockningsfunktionerna visas först efter man låst upp overdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofsson501:

Har du klickat på "hänglåset" som låser upp överklockningsfunktionerna i CCC ? För även om du gjort det tidigare finns ju en risk att den gått tillbaka till default efter du ominstallerat! Inte hundra på om Auto-tune och det andra överklockningsfunktionerna visas först efter man låst upp overdrive

Upplåst är det ja, kan inte ens låsa det igen, men det struntar jag i, jag vill ju ha det upplåst hur som helst!

Permalänk
Medlem

Ta bort alla AMD drivrutiner du har på datorn speciellt om du nedgraderar, borde lösa flimmret.
dvs. en drivesweep

Permalänk

Varför ska du köra med autotune över huvudtaget? Aldrig förstått mig på poängen med automatiska överklockningsprogram de prickar liksom aldrig rätt..

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ladda ner MSI afterburner, där kan du styra fläkthastigheten med Har samma kort som dig och det fungerar skitbra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoxer:

Du kan ju alltid ladda ner MSI afterburner, där kan du styra fläkthastigheten med Har samma kort som dig och det fungerar skitbra!

Alltså alla fläkthastighetsreglage och allting fungerar toppen, jag vill bara ha tillbaka den där mystiska auto-tune knappen! Det råkar inte finnas en sådan i MSI Afterburner eller tycker ni/du att jag ska klocka det själv?

Permalänk

hittar inte heller auto-tune knappen i CCC 10.12, inget o gråta över eftersom jag aldrig använder skiten. Bättre och klocka själv.