Permalänk
Medlem

göra en dataskärm av lcd-display

har en gammal lcd-display hemma som jag tror kommer från en sony ericsoon w8901, kommer inte ihåg riktigt.
tänkte nu att man kan använda den till något, och kom på att om man koplar in den till datorn på någit sätt så skulle man kanske kunna använda den som en digital fotoram eller att ha o kolla på film med när man spelar eller nåt, finns säkert många användningar till en liten skärm.
skärmen är en lcd och den har kvar kontakten som satt fast i mobiltelefonen, jag vet dock inte om eller hur man kan löda fast den till en vga-kabel eller vad som nu blir bäst.

Skärmen:
Imageshack - img4508c.jpg
Imageshack - img4509k.jpg

någon som har ett kopplingscshema till en lcdskärm?
skulle vara riktigt tacksam om nån berättar hur man gör.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

.................. lcd->vga utan någonting annat finns knappt. det ser oftast ut lcd->kontrollerkort->vga... (gissa varför det sitter så många komponenter i en skärm)

och för att göra saken värre så är varje lcd skärm "individuell"... du behöver alltså antagligen ett kontrollerkort av samma typ som det i telefonen. (det simplaste skulle ha varit om du hade haft telefonen kvar... och ful-hackat den till en extern skärm)

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk

Det går inte att "fulhacka" en telefon till lämpligt interface du behöver...
Eller ja, det går. Men du kommer nog inte lyckas med det.

Glöm detta.

Permalänk
Medlem

Svårare än att koppla en laptop skärm till stationär dator...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

jag har faktisk kvar själva mobiltelefonen, men det var ju nånting som gick sönder i den, det var anledningen till att jag plockade isär den.
jag vet dock inte vad som är trasigt i den och vet absolut inte hur ett kontrollerkort ser ut så det kanske inte var någon bra idé...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |