Battlefield Bad Company 2: Vietnam - Expansion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beji:

Jag har lirat lite vietnam på ps3an och nu när jag skulle lira vanliga så kan ja inte välja vapen eller något sånt men mina stats är kvar om ja kollar i menyn. Men ingame är det som att jag är lvl 0. Någon annan som fått så?

Det problemet hade inte jag, dock så var valen inställda på något helt annat än vad jag brukar ha så jag antar att de e gemensamma med addonet ?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

400,000 team actions kvar och sen låses Hastings upp!
Hoppas den mappen är mer som Phu Bai Valley Conquest, och inte har som alla andra mappar max tre sätt att ta sig fram mellan baserna..
Flaskhalsar är det värsta som finns.

Edit: Nu är den upplåst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beji:

Jag har lirat lite vietnam på ps3an och nu när jag skulle lira vanliga så kan ja inte välja vapen eller något sånt men mina stats är kvar om ja kollar i menyn. Men ingame är det som att jag är lvl 0. Någon annan som fått så?

Det där är rätt vanligt på konsol, jag har övergått till PC från PS3 igen men när jag spelade på PS3 blev det så ibland. Är bara och vänta någon timme så löser det sig självt oftast, poängen du spelar in läggs till sen iaf. Nackdelen är ju då att du inte får spela med dina vapen då, men annars är det ingen större fara.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuba-cola:

Det går snabbt nu: 60 av 69 miljoner team-actions avklarade.
http://www.battlefieldbadcompany2.com/vietnam/battleforhastin...
Då borde Operation Hastings komma sent ikväll eller kanske imorgon...

Upplåst nu, jag har 30 minuter kvar tills jag måste åka till jobbet...=)

Permalänk

Verligen inte imponerad. Små och trista kartor, inga Phantoms eller flyg överhuvudtaget, och Operation Hastings var ju den tristaste banan i gamla goda BFV som ju är överlägsen på nästan alla sätt. Har inga förhoppningar alls på den nya banan :/

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Tänk på att detta är Bad Company 2 och inte vanliga Battlefield, banorna ska vara mindre, det ska vara intensivare för det ska passa på konsol.
Men ja, kartorna är alldeles för små..

Permalänk

Banan som är mest hatad måste ju ändå vara Vantage point eller?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Nu när man hör att banorna är mindre blir man lite less, hur många banor finns det? kommer det komma ut mer?

Att det inte finns phantoms som i det vanliga vietnam är jag glad över, då i riktiga vietnam använde man mer helikopter istället för flyg.
Vilka vapen finns det, det är la de vapen som man hade i vietnam? jag menar, amerikaner har M16 (vet inte vad den kallas)
medan vietnameser har ak-47, jag vill ha en riktig vietnam känsla inom spelet, har den det?

EDIT: Jag har spelet BC2 installerat men inte på steam, kan jag köpa vietnam på steam även fast bc2 inte är installerat på steam?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Nu när man hör att banorna är mindre blir man lite less, hur många banor finns det? kommer det komma ut mer?

Att det inte finns phantoms som i det vanliga vietnam är jag glad över, då i riktiga vietnam använde man mer helikopter istället för flyg.
Vilka vapen finns det, det är la de vapen som man hade i vietnam? jag menar, amerikaner har M16 (vet inte vad den kallas)
medan vietnameser har ak-47, jag vill ha en riktig vietnam känsla inom spelet, har den det?

Jadå Vietnam känsla är det, det finns totalt 5 banor för tillfället, varav 2-4 är spelbara, beroendes på hur man vill ha det. Phu Bai Valley och Operation Hastings @ Conqeust är de största kartorna med fyra tagbara baser. De andra kartorna erbjuder lite mindre ytor och så kallade "flaskhalsar", det innebär att det bara finns ett par vägar man kan ta sig fram på kartan och där blir det världens slakt om man försöker ta sig förbi, vilket är tråkigt.

Vapen som finns så är det självklart den amerikanska klassikern M16 och ryssbössan AK47. För samtliga vapen kolla här: http://www.battlefieldbadcompany2.com/vietnam/weapons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jadå Vietnam känsla är det, det finns totalt 5 banor för tillfället, varav 2-4 är spelbara, beroendes på hur man vill ha det. Phu Bai Valley och Operation Hastings @ Conqeust är de största kartorna med fyra tagbara baser. De andra kartorna erbjuder lite mindre ytor och så kallade "flaskhalsar", det innebär att det bara finns ett par vägar man kan ta sig fram på kartan och där blir det världens slakt om man försöker ta sig förbi, vilket är tråkigt.

Vapen som finns så är det självklart den amerikanska klassikern M16 och ryssbössan AK47. För samtliga vapen kolla här: http://www.battlefieldbadcompany2.com/vietnam/weapons

Tackar!

Vad jag vet så var det väldigt mycket trenchkrig på den tiden, har kollat lite på reviews och det ser ut att vara väldigt mycket teamplay, och ganska mycket krig där man blir slaktad precis som du säger.

Men det kostar ca 140 spänn vilket är ingenting så jag köper det, även om jag är osäker

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

tycker alla banor på vietnam är extremt dåligt balanserade.
förstår inte hur leveleditors som jobbat med bc2 fortfarande kan ha ett jobb.
riktigt jävla usla är de flesta maps. :<

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte låser upp något i Vietnam

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Håller med faktiskt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Jag tycker kartorna fungerar bra, visst visa är svårare än andra när det kommer till attackera/försvara men det går ändå att överkomma dom (förutsatt att folk samarbetar).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag tycker kartorna fungerar bra, visst visa är svårare än andra när det kommer till attackera/försvara men det går ändå att överkomma dom (förutsatt att folk samarbetar).

såklart det går att vinna, förutsatt att ditt lag är bättre än motståndarens.

ifall du skulle klona upp dig själv och fylla båda lagen med spelare med exakt samma skicklighetsgrad skulle det däremot bli ren slakt.
t.o.m. på conquest, för även där har man på något helt mirakulöst sätt lyckats få banorna riktigt obalanserade.

tycker det inte finns en enda bra balanserad map på rush i hela bc2 (vietnam inkluderat) och i vietnam finns det inte en enda bra balanserad conquest heller.

de conquest banor som finns i båda spelen är ganska trista, finns undantag.
tycker det är synd inte fokus låg på conquest, så kunde man lägga till andra speltyper vid sidan om, och isf mer än det som finns, varför inte kasta in capture the flag eller liknande också?

borde finnas conquest banor där alla spawns är cappable, så att man kan cappa ut motståndaren och därav vända matcher som inte går bra.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk

Om BF serien får skitspellägen som CTF, etc. så blir det bara en stor clusterfuck av allt i slutändan.
Jag finner NÄSTAN alla Rush banor mycket välbalanserade, anfallarna får bara lära sig att nyttja rökgranater....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Om BF serien får skitspellägen som CTF, etc. så blir det bara en stor clusterfuck av allt i slutändan.
Jag finner NÄSTAN alla Rush banor mycket välbalanserade, anfallarna får bara lära sig att nyttja rökgranater....

Finns det rökgranater i Vietnam? För om det finns kanske Phu Bai Valley Rush blir spelbart...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Gud va många snorungar som gnäller o kallar en för fuskare i Vietnam

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Gud va många snorungar som gnäller o kallar en för fuskare i Vietnam

inte jätte konstigt, spela ett par rundor i går och det verkar som aimbot har exploderat på sistone

68/5 hade någon och den som var närmast hade typ 14 kills

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

inte jätte konstigt, spela ett par rundor i går och det verkar som aimbot har exploderat på sistone

68/5 hade någon och den som var närmast hade typ 14 kills

Sett det i några games med, men det händer inte ofta jag ser någon fuskare.
Och dom som anklagas för att fuska har helt normala stats, påminner om CS och alla anklagelser som fanns där

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Och dom som anklagas för att fuska har helt normala stats, påminner om CS och alla anklagelser som fanns där

Synd att det finns så många fuskare, och såna som inte följer reglerna bara för admin inte är online...

Permalänk
Medlem

Haha, ja, jag blev anklagad för att fuska när jag spelade förra veckan, dock inte i Vietnam. Tydligen var jag för bra för att vara lvl6. Då hade jag väl runt 6/6 i ratio och låg någonstans i mitten av poäng"ligan" den matchen.

Antingen är det många fuskare i spelet (vet inte om jag sett någon, även om vissa har verkat nästan övermänskligt duktiga ibland), eller så är det bara ännu vanligare att snorisar tar till det när dom dör av någon duktigare, eller inte kan döda denne...
Jag letar bara upp nordiska servrar som alltid har mycket folk, och gärna med aktiva admins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur fan pallar folk ens läsa chatten?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beji:

Ja, det är EAs "mainframe" som förmodligen inte pallar trycket, starta om spelet så får du dina stats och vapen tillbaka.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Ja, det är EAs "mainframe" som förmodligen inte pallar trycket, starta om spelet så får du dina stats och vapen tillbaka.

Japp, eller joina en server och gå ur kan fungera också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

på pc funkar det med att bläddra igenom dom olika klasserna med

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Haha, ja, jag blev anklagad för att fuska när jag spelade förra veckan, dock inte i Vietnam. Tydligen var jag för bra för att vara lvl6. Då hade jag väl runt 6/6 i ratio och låg någonstans i mitten av poäng"ligan" den matchen.

Antingen är det många fuskare i spelet (vet inte om jag sett någon, även om vissa har verkat nästan övermänskligt duktiga ibland), eller så är det bara ännu vanligare att snorisar tar till det när dom dör av någon duktigare, eller inte kan döda denne...
Jag letar bara upp nordiska servrar som alltid har mycket folk, och gärna med aktiva admins.

Jo det brukar fuskas rätt friskt som jag förstår det. Mötte någon igår som absolut inte gick att döda om jag inte hade tömt ett mag rakt i honom samt kastat en välplacerad granat. Har inte dåligt aim utan siktar in mig väl. Denna kille var den enda jag inte fick ner när jag stod en 15 m bort och satte kula efter kula i honom utan att något hände...

Någon som vet om det finns ett "fusk" som gör att man inte blir träffad alt får Mycket hp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdurabo:

Jo det brukar fuskas rätt friskt som jag förstår det. Mötte någon igår som absolut inte gick att döda om jag inte hade tömt ett mag rakt i honom samt kastat en välplacerad granat. Har inte dåligt aim utan siktar in mig väl. Denna kille var den enda jag inte fick ner när jag stod en 15 m bort och satte kula efter kula i honom utan att något hände...

Någon som vet om det finns ett "fusk" som gör att man inte blir träffad alt får Mycket hp?

Det kan inte vara så enkelt som att den personen hade hög ping vilket fuckade upp hitboxen? Kan ju iof vara något fusk bakom det också...

Permalänk

Generellt sett så är det fler människor som bara är frustrerade och skriker "fusk" utan någon direkt anledning.
Jag har stött på kanske ett 5-10-tal faktiska fuskare sedan lanseringen av spelet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Tycker fler servrar borde begränsa antalet snipers per lag.

Visa signatur

Antec P183 | Gigabyte GA-P55-USB3 | Intel i5-760@3612Mhz | Noctua NH-U12P SE2 | 8GB Corsair Vengeance DDR3 @1720Mhz 8-9-8-24 | Geforce GTX 570 | Intel X25-M G2 80GB SSD + 3.7TB HDD | Creative X-FI Platinum | Corsair TX650 | Win 7 Pro x64