Datorn visar ingen bild "Belöning!!" CODE RED!!!!

Permalänk

Datorn visar ingen bild "Belöning!!" CODE RED!!!!

Började med att jag igår tittade på film på min tv genom datorn (Hdmi) och när jag var klar så stängde jag av den som vanligt o gick o la mig.
Sen idag när jag skulle starta datorn så fick jag ingen bild??
Jag prövade att byta skärmuttag, byta grafikkort, byta pci-e port, byta kanal på ram-minnena osv...
Men lyckas ändå inte i min frustration få någon bild.
Nu finns det ju inget inbyggt grafikkort i mitt moderkort så jag kan ju inte 100% utesluta det.

Någon som vet vad felet är????

Specs:

Grafik: Xfx radeon HD 5970 black edition 2Gb
Mobo: Asus Rampage II Extreme
Cpu: Intel core i7 920
Ram: Corsair xms3 1333MHz
Primary HDD: WD Black 500Gb
Lagring: 2 st. WD Green 1Tb
Nätagg: Corsair HX 750

Den som kommer på en lösning till detta får ett PRIS!! I form av 200:- insatt på valfritt konto!!!!!

//Stoffe

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • PNY GeForce RTX 5080 16GB OC • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: Meta Quest 3 128Gb
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Testat en annan skärm?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Testat med dvi kabel?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Inaktiv

Du har fortfarande tvn/skärmen ansluten? testa att byta kanal direkt på tvn/skärmen, dvs insignalen.

Permalänk
Medlem

Prova med andra ramstickor. Jag hade detta problem tidigare, då var det att moderkortet inte klarade hastigheten jag köpt ( Första gången jag byggde eget, ) Men annars kanske det var latenta ESD skador som utlöstes?

Annars om du har klockat något så kanske du råkat komma åt clear cmos eller liknande, och mobot inte klarar ramhastigheterna utan clock osv.. Finns så mycket som kan gå snett.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Testat en annan skärm?

Skrivet av 4xx4n7:

Testat med dvi kabel?

Testade med Tv:n och det är dvi till datorskärmen och hdmi till tv:n.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 9 5950X • PNY GeForce RTX 5080 16GB OC • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Skrivet av widdx:

Prova med andra ramstickor. Jag hade detta problem tidigare, då var det att moderkortet inte klarade hastigheten jag köpt ( Första gången jag byggde eget, ) Men annars kanske det var latenta ESD skador som utlöstes?

Annars om du har klockat något så kanske du råkat komma åt clear cmos eller liknande, och mobot inte klarar ramhastigheterna utan clock osv.. Finns så mycket som kan gå snett.

Jag kommer bara åt och göra mem-ok på moderkortet annars inget annat då jag inte ens ser bios...

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Medlem

Moderkortet rykt ? :/ du har inte en gammal AM3-bräda du kan testa dina komponenter på ?

Startar datorn ens ? snurrar fläktar ? har du kollat 4-8 pin kontakten till moderkortet som ska ge ström till CPU:n att den sitter riktigt i ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cleara CMOS, dvs ta bort batteriet under några minuter, alternativt kan du flytta en bygel för att göra det. Koppla även ur allt som inte behövs så endast skärm till datorn (eller tv i ditt fall) inte mus tangentbord eller något annat.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Moderkortet rykt ? :/ du har inte en gammal AM3-bräda du kan testa dina komponenter på ?

Startar datorn ens ? snurrar fläktar ? har du kollat 4-8 pin kontakten till moderkortet som ska ge ström till CPU:n att den sitter riktigt i ?

Ja den startar normalt och jag har dubbelkollat alla sladdar.
Har ingen gammal plattform liggandes med Pci-e dock \:

Skrivet av muppens:

Cleara CMOS, dvs ta bort batteriet under några minuter, alternativt kan du flytta en bygel för att göra det. Koppla även ur allt som inte behövs så endast skärm till datorn (eller tv i ditt fall) inte mus tangentbord eller något annat.

Ska testas, hade bara ström och skärm inkopplat när jag testade.

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Medlem

Riv ut allting och kör moderkortet på en bit wellpapp eller liknande, och koppla ur/i alla strömkontakter igen till allt för att utesluta att någon kontakt glidit ur till hälften. Använd inga hårddiskar, optiska enheter eller liknande, bara cpu, minimalt med ramstickor, inga pci-expansionskort eller liknande. Blås med tryckluft om du har någon sådan på moderkort och elektroniken om det ligger spån/smuts och kortsluter någonting. Gäller även nätagget.

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Riv ut allting och kör moderkortet på en bit wellpapp eller liknande, och koppla ur/i alla strömkontakter igen till allt för att utesluta att någon kontakt glidit ur till hälften. Använd inga hårddiskar, optiska enheter eller liknande, bara cpu, minimalt med ramstickor, inga pci-expansionskort eller liknande. Blås med tryckluft om du har någon sådan på moderkort och elektroniken om det ligger spån/smuts och kortsluter någonting. Gäller även nätagget.

Om de ska göras måste jag väl ändå ha Grafikkortet isatt då det inte finns något inbyggt i moderkortet, annars blir det lite svårt att se om det funkar?

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk

Funkade inte med att rensa cmos, ska dra ut delarna ur datorn snart men om någon hittar en lösning där jag inte behöver göra det så får den dubbla belöningen.

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Medlem

På ditt moderkort så finns en CMOS-knapp där alla kontakterna finns (I/O). Har du provat att trycka på den också?

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Skrivet av Superlight:

På ditt moderkort så finns en CMOS-knapp där alla kontakterna finns (I/O). Har du provat att trycka på den också?

Flertalet gånger utan resultat

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stoffe9301:

Flertalet gånger utan resultat

Om jag nu har förstått rätt så får du ingen bild ens på dator skärmen längre?

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Om jag nu har förstått rätt så får du ingen bild ens på dator skärmen längre?

Mvh

Exakt

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Medlem

Har du provat att köra dina minnen var för sig? I första slotten/den slotten som moderkortsmanualen säger att man ska använda om man kör en sticka?
Checklista för vad som behövs för bild är: moderkort, cpu(kylaren), ett minne och grafikkort(sladd till skärm) för att utesluta möjliga felkällor (och ström till det)

Permalänk

Kände en kille som hade samma problem och han sa att det var nätagget som det var fel på. Låter konstigt men kanske kan vara värt att prova ett annat?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stoffe9301:

Testa med ett annat Näraggregat så funkar det nog Testa också ifall någon kabel har åkt lös på moderkortet annars också.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

Permalänk
Medlem

Hade samma problem för nån månad sen, det var då moderkortet som bestämde sig att de var dags o lägga ner, så fick köpa nytt. Har fungerat perfekt efter det.

Kanske är så illa att du får köpa nytt med?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Har du provat att köra dina minnen var för sig? I första slotten/den slotten som moderkortsmanualen säger att man ska använda om man kör en sticka?
Checklista för vad som behövs för bild är: moderkort, cpu(kylaren), ett minne och grafikkort(sladd till skärm) för att utesluta möjliga felkällor (och ström till det)

Testat funkade ej..

Skrivet av Downfall233:

Kände en kille som hade samma problem och han sa att det var nätagget som det var fel på. Låter konstigt men kanske kan vara värt att prova ett annat?

Har inget annat agg tyvärr, ska se om jag kan fixa ett.

Fler förslag??

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Testa med ett annat Näraggregat så funkar det nog Testa också ifall någon kabel har åkt lös på moderkortet annars också.

Ska göras.

Skrivet av Rillee:

Hade samma problem för nån månad sen, det var då moderkortet som bestämde sig att de var dags o lägga ner, så fick köpa nytt. Har fungerat perfekt efter det.

Kanske är så illa att du får köpa nytt med?

Hoppas inte de men jag har kvar garantin fortfarande så gör inte så mkt^^

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk

Testat alla 3 ram-minnena för sig utan resultat så kan väl konstatera att det inte är fel på dem då det är väldigt osannolikt att alla 3 lägger av.
Kan tillägga att varken nord eller syd brygga led:na lyser och det gör inte ram led:en heller men bios led:en lyser.

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stoffe9301:

Testat alla 3 ram-minnena för sig utan resultat så kan väl konstatera att det inte är fel på dem då det är väldigt osannolikt att alla 3 lägger av.
Kan tillägga att varken nord eller syd brygga led:na lyser och det gör inte ram led:en heller men bios led:en lyser.

Då kan det vara moderkortet som är kaputt. Testa med ett annat moderkort eller något.
Och som jag sade lite längre upp, Kan vara nätagget.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Då kan det vara moderkortet som är kaputt. Testa med ett annat moderkort eller något.
Och som jag sade lite längre upp, Kan vara nätagget.

Nätagg kan jag ta o testa men vetifan om jag kan fixa ett annat moderkort.

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stoffe9301:

Nätagg kan jag ta o testa men vetifan om jag kan fixa ett annat moderkort.

Ok men ta och testa med ett annat nätagg först då.

Visa signatur

Permalänk

Troligtvis är det nätagget så prova det.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

hmmm testa så att det fungerar på din vanliga skärm? eller så är det nog ditt moderkort tror jag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

hmmm testa så att det fungerar på din vanliga skärm? eller så är det nog ditt moderkort tror jag

Alla test har skett på min vanliga skärm, en gammal 19" skärm och min 42" lcd tv:)

Visa signatur

💻 → Dell XPS 13 9343