Permalänk
Medlem
Skrivet av fladder11:

Förklaringen jag fick var att "Systemet måste ha krånglat", men vill inte sitta och älta i det här. Får hoppas att ni slänger iväg min order så den hittar ut till skogarna i Norrland innan fredagen så är jag nöjd.

La min order 01.37 i söndags, då var det 19st P8P67 PRO i lager. Men jag fick inte heller ngt.
Så frågade jag kundtjänst vilken plats jag har i listan för dom 25 korten som ska komma in på torsdag, det kunde han inte svara på. Tolkade det som att det inte finns ngn lista. Avbokade moderkortet.
Fan sugen på och boka av resten oxo. Blir så jevla trött på sånt.

/Irriterad

Permalänk
Medlem

Verkar lite konstigt.

Jag beställde en dator i delar i Lördags, då var allting i lager (förutom processorn) och det var det även i morse.
Så jag ringde upp och frågade om jag kunde byta till en annan som var lite billigare men fanns i lager och om de skulle hinna skicka det och då sa supporten ja, så det skulle inte vara några problem.

Men nu är klockan drygt 17.00 och jag gissar att sista utskicket till posten är gjort, eller skickar de även senare?
För jag lade ju ordern låångt innan 17.00?
Blir att hålla tummarna

edit:
Alla delar står som beställda och reserverade men ingen som skickad(e)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozkr:

Verkar lite konstigt.

Jag beställde en dator i delar i Lördags, då var allting i lager (förutom processorn) och det var det även i morse.
Så jag ringde upp och frågade om jag kunde byta till en annan som var lite billigare men fanns i lager och om de skulle hinna skicka det och då sa supporten ja, så det skulle inte vara några problem.

Men nu är klockan drygt 17.00 och jag gissar att sista utskicket till posten är gjort, eller skickar de även senare?
För jag lade ju ordern låångt innan 17.00?
Blir att hålla tummarna

edit:
Alla delar står som beställda och reserverade men ingen som skickad(e)

Jag ringde idag och avbokade mitt moderkort som plötsligt inte fanns i lager, och han sade att mina grejer kommer skickas idag. Står fortfarnade ej skickat dock, men jag antar att dom drar iväg sista vändan kl 18 eller så
Borde vara lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Jag ringde idag och avbokade mitt moderkort som plötsligt inte fanns i lager, och han sade att mina grejer kommer skickas idag. Står fortfarnade ej skickat dock, men jag antar att dom drar iväg sista vändan kl 18 eller så
Borde vara lugnt.

Point!
De kan ju inte skicka klockan 17.00 och samtidigt ta emot sista ordern.
Teleportering av paket borde vara något nytt isåfall:P

Permalänk
Inaktiv

hej
ja har en fråga till er webbutik inet (lr nån som vet)

exempel
kundvagn
vara:X1 lagerstatus: grön
vara:X2 lagerstatus: grön
vara:X3 lagerstatus: gul (produkten är beställd, säg om en vecka)
vara:X4 lagerstatus: grön
vara:X5 lagerstatus: grön

om min kundvagn ser ut såhär o ja beställer idag, väntar ni med att skicka tills ni har allting (om en vecka) o då skickar allt på samma gång? eller kan man få det vid olika tillfällen, typ de som e grönt får man på en gång o resten så fort som möjligt?

tack på förhand för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon159155:

hej

exempel
kundvagn

om min kundvagn ser ut såhär o ja beställer idag, väntar ni med att skicka tills ni har allting (om en vecka) o då skickar allt på samma gång? eller kan man få det vid olika tillfällen, typ de som e grönt får man på en gång o resten så fort som möjligt?

tack på förhand för svar

Tror de väntar, men förutsatt att den gula produkten kostar 500+ så den når upp till fraktfritt så kan du ju lägga separata beställningar annars.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159155:

hej

exempel
kundvagn

tack på förhand för svar

Om du beställer det idag så skickar dom allt när dom har fått in vara X3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Borde vara lugnt.

Fick för ca 35-40 minuter sedan ett sms att de håller på att packa paketet.
Har dom skickat det för dig ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozkr:

Fick för ca 35-40 minuter sedan ett sms att de håller på att packa paketet.
Har dom skickat det för dig ännu?

Fick sms samtidigt..
Nopes. Hoppas på ett snart. Riktigt datorkåt nu

Permalänk
Medlem

Fick mitt sms 10.54. Fortfarande inte skickats.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Nu har mina grejor skickats, inklusive ett p8p67 pro, Tack Inet!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Mina grejjer också skickade. Så mycket grejjer att det blev 2 kolli.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Mina grejor har just skickats. Jag pratade med dom via tel. ang del-leverans kl. 16 och de hade grymt mycket att göra pga Sandy Bridge-släppet.
Skulle tro att personalen går på knäna nu... Hatten av för er!

Återstår att se om posten tar emot paket så här sent.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Fick mina paket skickade också nyss, galet bra affär!

Permalänk
Medlem

Fick leveransbekräftelse kl17.00 kan inte vara nöjdare, tack Inet!
Även en stort tack till personalen som står för paketeringen som verkligen får jobba för lönen dom kommande dagarna. Dom behöver säkert all uppmuntran dom kan få!

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ta in i5 2400S? Perfekt till P8H67-I Deluxe i SFF klassen.

Permalänk

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Heligsomfan
När kommer de finnas i färdiga paketerbjudanden hos er? Är det samma datum?
Svar: Inet
Vi kommer att börja sälja Sandy Bridge nu på söndag och under
måndagen kommer vi att lansera ett par nya riktigt fullmatade Taurus. När det gäller uppgraderingspaket kommer de senare.

Följdfråga:
Jag såg bara ett paket med Inet Taurus Hardcore Gamer GTX570
Core i5, 2500K, Nvidia Geforce GTX 570, Hårddisk: 1000 GB, 32MB Cache, Minne: 8 GB, 2x4096MB, Windows 7 Home Premium 64-bit, a la 12k kronor.
Saknar ett paket med i7 2600k i. Kommer det kosta 12800 kronor då det skiljer sig bara 800kr mellan de olika processorerna.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Skrivet av H0tp0x:

La min order 01.37 i söndags, då var det 19st P8P67 PRO i lager. Men jag fick inte heller ngt.
Så frågade jag kundtjänst vilken plats jag har i listan för dom 25 korten som ska komma in på torsdag, det kunde han inte svara på. Tolkade det som att det inte finns ngn lista. Avbokade moderkortet.
Fan sugen på och boka av resten oxo. Blir så jevla trött på sånt.

/Irriterad

Jepp det är väldigt tråkigt. Jag ringde kundtjänst 13.30 idag och bad dom plocka bort moderkortet från min order för att få iväg hela paketet idag. Frågade då om det verkligen kommer skickas idag och killen sa ja.

Fick ett sms nu kl 17.50 att dom just har börjat packa min beställning, så det blev inte iväg skickat idag.
Dustinhome hade då inga problem att skicka iväg mitt moderkort när jag la en beställning just innan 14.00.

Men men, får väl skylla på att det måste ha varigt jobbigt för nissarna på lagret eller nått.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Inaktiv

ok så hypotetisk om man beställer ett datorsystem för 12k o musmattan inte finns på 2 veckor får man vänta 2 veckor

de bästa man kan göra då e att ta bort "musmattan" från beställningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fladder11:

[...] Men men, får väl skylla på att det måste ha varigt jobbigt för nissarna på lagret eller nått.

Är du förvånad? Varenda finnig tonårsgrabb och datanörd här på Swec har ju väntat på den här helgen i flera månader. I princip varenda nystartad tråd här i forumet handlar ju om än det ena, än det andra Sandy Bridge och du klagar på att Inet inte hinner skicka en order idag. Ändrar man en order så hamnar den ju sist i plockhögen, oavsett när man ursprungligen lade den.

Om inte det här är årets värsta helg för Inets lagerpersonal blir jag väldigt förvånad! Väx upp!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Är du förvånad? Varenda finnig tonårsgrabb och datanörd här på Swec har ju väntat på den här helgen i flera månader. I princip varenda nystartad tråd här i forumet handlar ju om än det ena, än det andra Sandy Bridge och du klagar på att Inet inte hinner skicka en order idag. Ändrar man en order så hamnar den ju sist i plockhögen, oavsett när man ursprungligen lade den.

Om inte det här är årets värsta helg för Inets lagerpersonal blir jag väldigt förvånad! Väx upp!

Då kan ju kundtjänst säga det åt mig när jag frågar istället för att ge mig ett "Ja".

Med tanke på ditt självreflekterande inlägg så är det nog du som ska ta och växa upp.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

har besällt detta paket.. http://www.inet.se/kundvagn/visa/102753/2011-01-09
lägger inet os på ssd:n eller jag måste ringa och begära det??

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad som var självreflekterande i mitt inlägg; jag är varken finnig tonårsgrabb, (speciellt mycket) datanörd eller aspirant på en Sandy-propp. Jag tror snarare det var någon annan som kände sig träffad...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anth10:

har besällt detta paket.. http://www.inet.se/kundvagn/visa/102753/2011-01-09
lägger inet os på ssd:n eller jag måste ringa och begära det??

"Följande ingår vid köp av montering
- Manuell granskning av din beställning samt återkoppling per e-post om vi har synpunkter på din beställning.
- Montering av samtliga artiklar (förutom extra grafikkortskylare).
- Installation av operativsystem och alla drivrutiner (om licens beställs samtidigt).
- Funktionstest
- Speciellt framtagen kartong för att klara frakten bra.
- 1-års extra garanti (totalt 2-års garanti)."

Så japp det gör dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fladder11:

Jepp det är väldigt tråkigt. Jag ringde kundtjänst 13.30 idag och bad dom plocka bort moderkortet från min order för att få iväg hela paketet idag. Frågade då om det verkligen kommer skickas idag och killen sa ja.

Fick ett sms nu kl 17.50 att dom just har börjat packa min beställning, så det blev inte iväg skickat idag.
Dustinhome hade då inga problem att skicka iväg mitt moderkort när jag la en beställning just innan 14.00.

Men men, får väl skylla på att det måste ha varigt jobbigt för nissarna på lagret eller nått.

Exakt samma sak hände mig.. Först så fanns inte moderkort i lager fast det fanns 25+ enligt websidan, och jag blev inte informerad om detta utan såg det när jag kollade min order. Ringde och tog bort moderkortet och frågade om allt annat skulle skickas i dag och det skulle det minsann

Lite trist när man lägger en order på 13000kr

Jag förstår er situation, men lovar ni något får ni hålla det

Permalänk
Medlem

Leveranstid på beställningsvaran Asus P8P67 LE (moderkort)? (:

Permalänk
Medlem

Alla som sitter och diskuterar i denna tråd får göra det i pm för senast jag kolla var detta en tråd för frågor/konstruktiv kritik till inet inte en jädra gnäll tråd!

Sluta böla inse att dom har sjukt mycket att göra när det är hundratals personer som ska köpa sandy bridge grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fladder11:

Blev oxo lovad att dom skulle få iväg mitt skit idag. Fick ett Nu packar vi sms, men sen har jag inte hört mer.
Så nu får väl se om skiten landar tills på söndag iaf. Jag bryr mig inte om dom inte har i lager, inte kan leverera eller whatever, bara säg det i så fall, så jag vet och eventuellt kan handla ngn annanstans.

Skrivet av KandZor:

Alla som sitter och diskuterar i denna tråd får göra det i pm för senast jag kolla var detta en tråd för frågor/konstruktiv kritik till inet inte en jädra gnäll tråd!

Sluta böla inse att dom har sjukt mycket att göra när det är hundratals personer som ska köpa sandy bridge grejer.

Kritiken består i att dom troligtvis inte packar sina ordrar i samma ordning som dom har kommit in......
Och när jag frågade vilken plats på listan jag had för ett P8P67 PRO, så kunde han inte svara på det. Kan ju se det som ett tips till Inet att börja med dylika listor vid liknande releaser.

Permalänk
Medlem

Jag blev besviken, hade också beställt Asus P8P67 PRO. Stod att det var 17 i lager då jag la beställningen runt 02.00 på natten

Permalänk
Medlem

Vilken fart på denna tråden idag o.O

Hursomhelst så ville ni ju ha förslag på fler mATX lådor, här är en jag tycker verkar interssant:
http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=tj0...

Annat som vore trevligt: http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=NT06-E&...