SweClockers drop!

Hur boota från bränd skiva med Windows 7?

Permalänk
Medlem

Hur boota från bränd skiva med Windows 7?

jag har en iso fil av win 7 som jag fått från skolan men jag kan inte använda den har försökt att bräna den till två skivor med går inte att boota från den vad gör jag för fel?????

Permalänk

provat att ändra om så det ska boota ifrån dvd spelaren först i bios?

Permalänk

"Fått av skolan" ... visst. säkert du har. felet du gör är att du bränner själva filen .iso'n till skivan lite som om du skulle lägga den på ett usb-minne. använd te.x magicISO eller Imgburn för att göra det till en äkta skiva.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

"Fått av skolan" ... visst. säkert du har. felet du gör är att du bränner själva filen .iso'n till skivan lite som om du skulle lägga den på ett usb-minne. använd te.x magicISO eller Imgburn för att göra det till en äkta skiva.

Väldigt möjligt med MSDNAA.

Permalänk
Hedersmedlem

Förklara lite mer, tack. Hur har du bränt den? Har du ändrat i BIOS så att din optiska enhet ligger på första plats i boot prio-listan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

jag laddade ner filen här http://msdn63.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=... där jag hade fått inlognings uppgifter i skolan för att ladda ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Förklara lite mer, tack. Hur har du bränt den? Har du ändrat i BIOS så att din optiska enhet ligger på första plats i boot prio-listan?

jag har gjort detta men det botar ändå in i vista

Permalänk
Skrivet av Chasse:

jag har gjort detta men det botar ändå in i vista

Har du ingen "Boot-meny" där du väljer vilken den ska boota från? Alltså du väljer i en lista och den bootar direkt? (inte vanliga boot-ordningen menar jag nu)

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

är det inte bootbar image från msdnaa?
annars får man väll fixa det själv med nån mjukvara som magiciso eller vad det heter, skivan kommer inte att boota om den inte är bootbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Har du ingen "Boot-meny" där du väljer vilken den ska boota från? Alltså du väljer i en lista och den bootar direkt? (inte vanliga boot-ordningen menar jag nu)

jag har valt att den ska boota från cd läsaren i bios och har skivan i men när jag startar datorn så bootar den till vistat har aven försökt att boota hdd för att den ska läsa skivan men de går inte heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chasse:

jag har valt att den ska boota från cd läsaren i bios och har skivan i men när jag startar datorn så bootar den till vistat har aven försökt att boota hdd för att den ska läsa skivan men de går inte heller

Som frågats innan, hur brände du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guth:

Som frågats innan, hur brände du den?

när filen var ner laddad fanns det en ikon där det stog bränn till skiva så jag tryckte på den och så brännde den till skivan

Permalänk
Skrivet av Chasse:

när filen var ner laddad fanns det en ikon där det stog bränn till skiva så jag tryckte på den och så brännde den till skivan

Bränn med imgburn istället

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chasse:

Som sagt, använd t ex imgburn för att bränna så bör det funka!

Permalänk
Medlem

Plus ett på KurreKula, använd imgburn. Skulle själv bränna en windows 7 igår jag fått via msdnaa, gjorde det i en mac och den skivan gick inte att boota från. Har brännt många gånger med imgburn och det funkar alltid. Igår slutade allt med att jag packade upp iso filen till ett USB minne och installera via det, bra mycket smidigare då det inte går åt en DVD skiva tycke jag.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Använd imgburn som vissa redan sagt. Se till att skivan inte blir bränd för snabbt annars blir det felbränning. 4x ska räcka.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Han kan använda sig av vilket program han vill, bara han bränner isofilen rätt, alltså den ska brännas som avbildning/image och inte data.

Permalänk
Medlem

det funkar nu tack för al hjälp