Hej! Visste inte riktigt vart jag skulle skapa denna tråd eftersom att det är frågan om båda stationära och bärbara datorer, men det fick bli här hur som helst.
Jag ska snart köpa en ny dator eftersom att min nuvarande är lite för gammal och seg. Jag vill nu köpa en dator som kommer att klara av Diablo 3 och World of Warcraft med bästa grafikinställningar. Det jag undrar är, kommer en bärbar vara alltför dyr att köpa i nuläget för att den ska klara av dessa spel, är det mycket billigare att köpa en stationär, hur mycket kommer det kosta osv.
Jag hittar inte riktigt system requirements för ultra inställningar på World of Warcraft (kanske någon annan vet) och Diablo 3 har inte släppts, men har läst att det kommer att kräva "slightly" mer än Starcraft II.
Köptips och liknande tar jag gärna emot också. Tack!
Du får 10 gånger bättre data om du väljer stationär. Ett sandy bridge paket som borde hålla ett par år (läs: bra mycket längre än en laptop som kostar de dubbla) går på 8000 kr typ, dock utan OS och du spar in 800 spänn om du bygger själv. Sedan kan du ju klocka processorn och uppgradera grafikkort/köra sli-cf vilket gör att stationär håller ännu längre.
Att ha både och är såklart bäst Skönt med laptop för universitetet, ladda ner filmer och surfa osv. Men stationär för att spela spel, utan tvekan.
Edit: Här är ett exempel på vad du kan få för drygt 9000 kr (kan lägga till ett par hundra för större nätagg och annat moderkort om du vill kunna köra sli). Lycka till att hitta en laptop med samma prestanda http://www.inet.se/kundvagn/visa/151119/9000