Kommer jag kunna köra Crossfire ,2 olika frågor

Permalänk

Kommer jag kunna köra Crossfire ,2 olika frågor

Tänkte skaffa ett till ATI HD 4870 kort och köra Crossfire undrar nu om mitt Seasonic 500 Watt nätagg räcker till. Har en 3000Mhz Core 2 duo och 4 RAM minnen på 2 1 2 1 GB.

Sen på samma gång en annan fråga:
Har senaste veckan börjat klicka i ca 20 sec från Nätagget riktigt störande ljud låter rätt högt händer kanske var 7-10 min i 20 sec vad kan det vara är det tecken på nätagget håller på ge upp eller nått med fläkten ?
Nätagget är nu 2 år gammalt. tips välkommna

Tack på förhand för ert svar

Permalänk
Skrivet av Fredrik90:

Tänkte skaffa ett till ATI HD 4870 kort och köra Crossfire undrar nu om mitt Seasonic 500 Watt nätagg räcker till. Har en 3000Mhz Core 2 duo och 4 RAM minnen på 2 1 2 1 GB.

Har senaste veckan börjat klicka i ca 20 sec från Nätagget riktigt störande ljud låter rätt högt händer kanske var 7-10 min i 20 sec vad kan det vara är det tecken på nätagget håller på ge upp eller nått med fläkten ?

Om du både nojar för att agget inte räcker till och dessutom att det störar sig med oljud så är väl det naturliga valet att köpa ett nytt som är kraftigare...

Permalänk

Den rikes svar på allt -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik90:

Den rikes svar på allt -.-

Man ska inte var dumsnål. Sedan så vad jag vet så är inte 4870 speciellt bra i CFX.

Permalänk

off topic

Permalänk

Vad skall du göra med datorn...när mitt 4870x2 gick sönder hade jag 2 st 4830 hemma som jag körde i CF....funkade ypperligt för
Cod4, Cod5, MW2 samt Black Ops....men som sagt beror på vad du skall göra och om du skall spela...i så fall vilka spel!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fredrik90:

Seasonic 500 watt kommer med 3 års garanti, det är bara och skicka in och få en ny tillbaka.

Det kommer att fungera med 4870 i crossfire, dock är det ett gränsvärde.. vid vanligt spelande kan du räkna med 400-500 watt som peak och runt 200-300 i genomsnitt.

Hade jag varit i din position hade jag lämnat in nätagget på garantin, och sedan sålt det nya "oanvända" nätagget på blocket, sen är det bara att lägga till någon hundra lapp för ett 650 watt.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

HD4870 funkar på 500watt men det kommer få jobba en del speciellt om du ska överklocka.

Ang ljudet så skicka in det.

Permalänk

Tack så väldigt mycket för era svar mycket uppskattat.