SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Telia. Vad är det med dem?

Kära Telia.

Det har inte gått att spela. Både på dagen och natten. Går inte att surfa.
Nu går det överstyr. Blir så fy i helvetes förbannad på er. Jag bor i Norrbotten vilket betyder att jag inte får bäst connection. Men nå ska det väl ändå gå att spela på natten?

Jag förstår allvarligt inte varför jag inte kan spela nu. Snittar 60 i ping på en CoD4 UK server (VisualiZe/NETSKY)

Nu får jag 80 i ping varannan sekund. Mellan den sekunden får jag extrema lagspikes. (600 i ping)
Nu blir jag utslängd ur servern.

Vill bara få hjälp om detta. Det går ju inte att spela!

Permalänk
Medlem

Jaha, prova skicka ett mail eller ring.

Permalänk
Medlem

Varför skriver du det här? Kontakta Telia, annars lär det inte hända något. Dom kan ju inte veta att något är fel om ingen rapporterar det.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Jo men vill bara skriva ut min ilska.

Permalänk
Sötast

1. Byt leverantör.
2. Ring supporten och be dem felsöka (De kommer då säga att de fixat problemet - fastän du inte ens är kund längre)
3. Njut av en bättre ADSL leverantör!

Permalänk

Behöver inte vara Telias fel.
Kanske är egen utrustning (kass router?).
Skriv lite vad du har för grejer så kanske vi kan hjälpa dig

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Bor också i Norrbotten, telia har varit förjävliga den senaste tiden. Betalar för 24Mbit, har inte kunnat använda nån VOIP och spela samtidigt, om jag har tur har jag bara 400ping till Svenska servrar.

Blir att gräva upp gatan och skaffa Banhof till sommaren ;D

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag Telia mobilt och köpte med en dyr trådlös dongel som också funkar som trådlösrouter. Det keliga är att min dator dör/ får blue_screen när jag kör med den dongeln som de rekommendera och när jag ringde deras support så satt jag först och vänta i 55 min och sen när de svara så säger tjejen i luren att hon inte vet vad som är fel men att hon ska koppla mig vidare. Ok tänker jag tills jag hör en röst som säger att detta samtal kostar ca 30kr för varje påbörjad minut. Så inte nog med att jag betalar några 100 per månad och köpt ett modem av dem för över 1000kr så ska man behöva betala för supporten. NEä aldrig mer Telia......

Permalänk

Ett tips spela aldrig på mobilt bredband då dessa har en benägenhet att droppa packet i sändning och mottagning. Sen får man kolla vilken leverantör som är bäst där man bor. Jag har kört både Tele 2 och Bredbandsbolaget här där jag bor och har haft stora problem med dom så jag bytte till telia och har nu mer inga problem alls.

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.