Permalänk
Medlem

Vad letar jag efter?

Hej!

Farsan klagar ständigt på att han har kass signal på trådlösa nere i källaren där hans dator står.
Routern står just nu i mitt rum och kan inte flyttas. Raka vägen till hans dator så är det kanske 3-4m men det är betonggolv/tak mellan routern och hans dator så därför får han helkass signal.
Hade tänkt att skaffa någon pryl att ställa i trappen, där det är bra mottagning, som sedan skickar trådlösa signalen vidare till hans dator. Alltså vill jag "gå runt" betongen.

Vad ska man ha för pryl då, och är det ens möjligt? Allting måste gå via trådlöst (förutom ström då).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

En trådlös router som "förlänger" nätverket. Eller menade du mer en specfik modell?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Nä, jag vill "förlänga" nätverket

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kanske denna: http://www.sweclockers.com/recension/13367-air-live-nmini#aut...
Den kan man ställa in som accesspunkt så den förlänger det befintliga nätverket och alltså inte skapar ett nytt nätverk. Det kan man iofs göra med andra routrar också men ska du ha den i trappan så kan det kanske vara bra med en liten.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

En trådlös repeater kanske? Finns routrar som kan fungera som repeaters.

Annars kan du väl köra bredbandet via eluttaget, finns prylar för det. (Men du ville prompt ha trådlöst så detta går kanske bort)

Permalänk
Medlem

Ah, behöver inte vara någon liten pryl. Hade tänkt att ställa den på en bokhylla som står bredvid trappen.
Det krav jag har är väl att den ska sända ut en rätt så stark signal, och att den inte kostar allt för mycket. Men ett par hundralappar går bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saftsvalle:

En trådlös repeater kanske? Finns routrar som kan fungera som repeaters.

Annars kan du väl köra bredbandet via eluttaget, finns prylar för det. (Men du ville prompt ha trådlöst så detta går kanske bort)

Det var väl det jag menade fast jag visste inte vad jag skulle kalla det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Köp en accesspoint och sätt någonstans så det blir bra. Denna t.ex: http://www.inet.se/artikel/5400645/d-link-dwl-g700ap-54mbps

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk

Varför inte borra ner en kabel? sen har du problem med att dölja nätverkskabeln så finns det små fina kabelkanaler man kan köpa billigt.

Har själv borrat genom alla mina golv/tak i huset och har en hel knippa kablar där igenom ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Varför inte borra ner en kabel? sen har du problem med att dölja nätverkskabeln så finns det små fina kabelkanaler man kan köpa billigt.

Har själv borrat genom alla mina golv/tak i huset och har en hel knippa kablar där igenom ^^

Har frågat pappa om det inte är möjligt att borra men enligt honom så går det inte.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Har frågat pappa om det inte är möjligt att borra men enligt honom så går det inte.

Klart det går! Snarare så att han inte vill tak/golvet kan knappast vara mer än en 25cm betong iaf. gör man på mindre än 5 minuter med en redig maskin och borr. är ju bara ett 6-8 borr du behöver med så.

Visa signatur

I am Extrazz.