Permalänk
Medlem

Om det hade gått billigt hade jag lätt kunna tänka mig att ha ett och ha som prydnad, och då menar jag billigt <400~500kr. Är ju ändå limited edition kort.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Ok, Det verkar som om flera här har drivor av pengar.?.. Jag är väl dock inte en i den skaran med ungar och huslån bla Nä, jag gillar att spela och har väl aldrig några riktigt bra prylar, men brukar ha så jag klara det mesta i spelväg och kan ha skoj med det, därför är jag lite nyfiken på kortet i fråga. Så om det är någon av er som kan ge lite konkret betyg på det skulle jag vara glad

Grisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Det finns faktiskt människor som inte har råd att köpa det värsta samt inte behöver det värsta. Tänk på det när du postar i en tråd som denna. Var objektiv istället för nedlåtande, det enda du har gjort här är att visa upp din e-penis.

Men det började med att jag sa att 295 inte är något att satsa på, har jag inte rätt.

Sen finns det dom som behöver köpråd för 25000 men då svarar hälften med att, satsa på något billigare och uppgradera med tiden.

Jag skiter i vad som är prisvärt utan vill ha det bästa som finns på marknaden när det ska handlas och då kostar det. Det går ju inte att komma från om man vill ha en riktigt bra speldator så kostar det 25000. Jag försöker inte skryta som du vill få det till. Jag tycker det är bättre att köpa bra saker och ha det i kanske två år än att behöva uppgradera varannan månad för allt flaskhalsar. Spar tills du har pengar och köp bra saker på en gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

Men detta kortet har väl dubbla 285 gpu'er? är inte det snabbare än ett vanligt 295 månne?

Grisen

Permalänk
Skrivet av Old KnotVillage:

Men det började med att jag sa att 295 inte är något att satsa på, har jag inte rätt.

Sen finns det dom som behöver köpråd för 25000 men då svarar hälften med att, satsa på något billigare och uppgradera med tiden.

Jag skiter i vad som är prisvärt utan vill ha det bästa som finns på marknaden när det ska handlas och då kostar det. Det går ju inte att komma från om man vill ha en riktigt bra speldator så kostar det 25000. Jag försöker inte skryta som du vill få det till. Jag tycker det är bättre att köpa bra saker och ha det i kanske två år än att behöva uppgradera varannan månad för allt flaskhalsar. Spar tills du har pengar och köp bra saker på en gång.

Där tar du fel. Om du vill ha en speldator som maxar dagens spel behöver du inte lägga mer än 12-15k, för att sedan om ett år lägga typ 3-4k till på mer minne och ett till grafikkort, för att sedan ett år senare lägga 3k på nytt moderkort och/eller ny processor och sen har du haft en dator som kostat runt 20k som är mycket bättre än vad din för 25k är.

Du förlorar alltså 5k, och prestanda som kunde ha räckt i fyra år, istället för två.

Jag har inte betalat mer än 5k för en uppgradering, och jag lägger i snitt 3k per år för att jag ska kunna spela allt u.a.

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Du betedde dig illa när du tryckte ner han i ditt första inlägg. Skriv konstruktivt nästa gång och länka till ett mer passande kort istället samt berätta varför han inte borde köpa det.

Permalänk
Skrivet av grisfoten:

Men detta kortet har väl dubbla 285 gpu'er? är inte det snabbare än ett vanligt 295 månne?

Grisen

Helt rätt. Ett vanligt GTX295 motsvarar 2xGTX275 (även nerklockat tror jag men inte säker).
Mars har gått under både GTX295 och GTX285x2 i lanseringsnamnet då det är en dubbelmacka med 2st GTX285 2gb (utan nedklockning vill jag minnas) i den och lär prestera hästlängder bättre än ett vanligt GTX295.

Sen huruvida det mäter sig med dagens grafikkort kan ju diskuteras, bör hamna några snäpp under GTX460 sli då GTX460 är snäppet snabbare och samtidigt skalar mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grisfoten:

Vad skall man lägga för ett sånt kort?

Runt 800-1000 som en annan användare i tråden redan skrivit. Det du inte får är DX11. Vilket alla nya kort har. Även om detta är ett bra kort.

Permalänk
Medlem

värt att påpeka är att du behöver rätt mycket el för att driva ett sånt kort

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Hmm?, ok så jag kanske kommer behöva byta upp mitt nätaggregat, är det något särskillt aggregat som krävs till kortet? jag såg att det var dubbla kontaktuttag för "extra ström"?

Grisen

Skrivet av Kogster:

värt att påpeka är att du behöver rätt mycket el för att driva ett sånt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av grisfoten:

Hmm?, ok så jag kanske kommer behöva byta upp mitt nätaggregat, är det något särskillt aggregat som krävs till kortet? jag såg att det var dubbla kontaktuttag för "extra ström"?

Grisen

Vad har du för nätagg nu?

Permalänk

Jag köpte detta för inte så länge sen, tror du det kommer funka?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=597509

Grisen

Skrivet av burken_swe@yahoo:

Vad har du för nätagg nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grisfoten:

Grisen

Det bör funka men det är nästan på gränsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av grisfoten:

Grisen

Aldrig i min själ att det där kommer funka...

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacob.90:

det skall nog gå med dens specs

DC Output Max load Max output
+3.3V 24A 120W (combined +3.3V and +5V)
+5V 20A 120W (combined +3.3V and +5V)
+12V1/V2 18A each 408W combined
-12V 0.3A 3.6
+5VSB 2.5A 12.5W
Total combined power 500W

Kolla länken istället. texen flyttar ju bara ihop sig.....

http://www.fractal-design.com/?view=product&prod=41

Permalänk

Hmm? det kanske kommer bli en dyr affär för mig ändå? om jag åker på att byta aggregat igen plus kortet, vilket aggregat skulle du rekommendera isf?

Grisen

Skrivet av jacob.90:

Permalänk
Medlem

HX650/750/850. Som bekant så kan man ha nättagget längst av alla komponenter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

Budet på 880:- hoppas ingen vill gå högre? :-), så har jag nog råd med ett nätagg oxå.

Verkar vara trixigt att hitta rätt drivrutiner till det? eller går det med GTX 295-rutiner?

Grisen

Permalänk
Skrivet av grisfoten:

Budet på 880:- hoppas ingen vill gå högre? :-), så har jag nog råd med ett nätagg oxå.

Verkar vara trixigt att hitta rätt drivrutiner till det? eller går det med GTX 295-rutiner?

Grisen

Troligtvis vanliga gtx285-drivarn samt sli-stöd i nvidia-setting.

Permalänk

NEEJ! där sprack min budget :-), budet blev tyvärr för högt för mig nu, ni andra får väl slåss om det?

Grisen