Permalänk
Medlem

Strul med Dator - Behov av hjälp snabbt

Tjo SweC!

Idag har min stationära dator haft sig ett eget liv..
Så fort jag trycker på något, vad som helst, t.ex en tangent. Då försvinner bokstaven (om jag tryckt t.ex på A) på en gång. Trycker jag Ctrl Alt Delete så kommer jag till menyn i 0.001 sekunder sedan kommer jag tillbaka till skrivbordet.

Startar jag om datorn fungerar det. Men efter någon timme uppstår samma sak igen...

Mvh Johan

Visa signatur

Dator : Intel i5 750 @ stock | ASUS P7P55D | A-Data 1600MHz+ | PC4870 1GB | 1.3TB | FD Newton R2 650W | FD Define R2 |
Laptop HP ProBook 4520s fr NTI-Gymnasiet.

Permalänk

Formatera om? Troligtvis det enklaste sättet att lösa det.

Permalänk
Medlem

Testa att starta felsäkert och se om det händer samma sak?
Kan vara virus alternativt att det är ett script. Öppna aktivetetshanteraren genom att hålla inne ctrl + shift och klicka esc. Och kolla om processen wsscript.exe körs. Den kanske kryssar ner aktvitetshanteraren med men testa..

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur. Men genom att trycka på alla knappar lite hursomhelst så fixade det sig!

Visa signatur

Dator : Intel i5 750 @ stock | ASUS P7P55D | A-Data 1600MHz+ | PC4870 1GB | 1.3TB | FD Newton R2 650W | FD Define R2 |

Permalänk
Medlem

Nä. Det blev samma skit igen. Att trycka på alla knappar fungerar inte.
Nu är det så att om jag trycker på en process i aktivitetshanteraren så är det som att jag klickar på skrivbordet (Aktivitetshanteraren blir inte markerad)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa med ett annat tangentbord... Annars låter det som ett virus

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Prövade musen i en laptop jag har. Blev förvånad då exakt samma sak hände på laptopen. Trycker jag på något genväg på skrivbordet så markeras inte filen. Kan det vara musen som strular?

Visa signatur