Permalänk
Medlem

stödjer demot crossfire?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av jalle94:

funkar inte SLI än ? om det är så blir ja lite glad , tycker de flyter på as bra redan nu och om det är utan sli blir de kul sen om de lägger till att

Läs tråden.
Det fungerar om man lägger till det i profil-listan och installerar senaste sli patch.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hamzta:

dx11 kommer via patch efter släpp.

Ok tack

Permalänk

har nu testat klocka ner kortet, låta allt vara default men spelet fryser fortfarande upp då och då i allt mellan 1 till 5 sekunder, kanske inte låter så mycket men jäkligt frustrerande händer på gamer/advanced/hardcore.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Har du kollat tempen på grafikkort och cpu när du spelar?

Mitt 6950 ligger på, som högst, 70 grader och med CPU:n är det inga problem högst 45-50. Men kan köra det första Crysis på högsta, samma med BFBC2.

Ändå så kraschar Crysis 2 efter bara några minuter, känns som om man är ensam med problemet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

har nu testat klocka ner kortet, låta allt vara default men spelet fryser fortfarande upp då och då i allt mellan 1 till 5 sekunder, kanske inte låter så mycket men jäkligt frustrerande händer på gamer/advanced/hardcore.

har precis samma problem,allt flyter på klockrent,men rätt va det är så fryser det sig mellen 1 och 5 sek,

kör med i7 950,radeon 5850 Black edition,corsair 1600mhz!

antar att det kan ha med demot att göra!annars tycker jag det va ganska ok demo!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Klocka ner ditt grafikkort så slutar det, hade samma problem som du hade. testade höjja minne etc på kortet med endast 10 mhz men fick ändå error haha, så kör orginal så funkar det .=)

Kunde ha varit detta , men min lösning var att ta hem nyaste ati drivrutinen så var problemet borta, iaf än så länge.

version 11.2 kör jag

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Läs tråden.
Det fungerar om man lägger till det i profil-listan och installerar senaste sli patch.

okej, märker ingen skillnad med de igång : /

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

kan inte logga in sen jag bytte från driv,10,2 till 11,2 ???

någon med detta fenomen??

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

jag kan inte heller logga in.. unable to connect to multiplayer network står det!

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Medlem

samma här kan inte logga in nu check your internet??

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, unable to connect to multiplayer network

Permalänk
Medlem

ok då är det väll allmänt!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

ok då är det väll allmänt!

Ni kan ta det lugnt, det är pga att väldigt många försöker ansluta samtidigt. Så nu har de säkerligen hög belastning.. Det var så för någon dag sedan, det kan släppa om 1 timme eller kanske inte förräns ikväll. Vet att min polare kunde inte spela hela dagen igår.

Ibland kan man logga in, ibland inte.

Permalänk
Medlem

fixat mitt fps problem allafall på ett udda sätt...
har 30-40 fps vilket är lite jobbigt då de droppar ibland så spela multiplayer med de är lite jobbigt
men går jag in i window mode, sen till full screen igen så får jag 70+ fps å de går sakta neråt å måste gå in i window mode å sen full screen igen efter ca 10-15 min för att få upp fps'n igen, fattar inte varför :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag kan då logga in med den drivern men får oxo unable to connect av o till , har med hög belstning o gör inte drivarn

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Fungerade inte förut, så jag läste att man skulle installera senaste sli patch http://www.nvidia.com/object/nvidia-multigpu-SLI-profile-upda...
Och lägga till crysis2.exe i profillistan. Vipps så fungerar sli.

ska prova
återkommer

Edit:
YES SLI funkar
fan vad det flyter på nu!
tackar för tipset

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av solifer68:

Kunde ha varit detta , men min lösning var att ta hem nyaste ati drivrutinen så var problemet borta, iaf än så länge.

version 11.2 kör jag

ska testa detta! tack

Permalänk
Skrivet av Doedsmaskinen:

Jag funderar också på detta.... Satsar dock på PC nu i början, föreslår att du gör detsamma )

ska jag göra, nu när jag har testat demo till pc så köra jag hårt på det

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse demot var :(. Jag hade ändå inte jätte höga förhoppningar innan heller men nu... tja vad ska man säga.

Intro videon var ju bara en enda stor facepalm, men visst jag antar att det är bättre att man få reda på hur låg nivån ligger innan man börjar spela.

Menyn var onödigt irriterande med sin knäppa "3D movement" gimmick man snabbt blev vansinnig på och som vanligt med lata utvecklare fick man få och dåliga valmöjligheter, plus att serverbrowsern var ett skämt och det var rätt omständigt att hitta en vettig server.

När man väl började spela märkte man på en gång den taskiga spelkänslan där musrörelsen kändes flytande på det där äckliga konsol aktiga sättet. (Tips om ni någonsin ska göra ett fps på PC och är osäker på hur sikten och musrörelsen bör kännas och funderar på att göra något fancy "realism" crap/gamepad bulls*** movement, riv er då själva i ansiktet med en osthyvel -> sätter er ner och spela det första Quake/Half Life -> kopiera -> profit).

Quicksuit menyn man vante sig vid från ettan hade dem också lyckas förstöra på något vis kanske pga den usla musrörelsen där man ofta valde fel och/eller missade att aktivera en power, plus varför i h******** har man zoom/binoculars där överhuvudtaget?! Gah!

Spelet därefter var bara som en stor påminnelse om varför jag avskyr titlar som MW2, för jag kan förlåta en hel del irritationsmoment om det åtminstone finns lite kreativitet och vilja att skapa något unikt och intressant men här är det så smärtsamt uppenbarat att dem bara vill åt Modern Warfare massan och har anpassat spelet därefter. Crytek hade en chans att förbättra och bygga på från deras tidiga spel, speciellt dem mer unika sakerna som tex ett bättre och mer välgjort powerstruggle läge men nu verkar vi istället få en slags horrible mix med mycket av det sämsta från ettan tillsammans med det mesta som är fel med dagen shooters.

Singelplayer delen kan ju möjligen ändra min negativa inställning en del men jag är tveksam och just nu känns Crysis 2 som ett spel få troligtvis kommer att minnas och bry sig efter ett par månader det släpps precis som så många andra ”next gen tripple A” titlar.

Permalänk

Förbeställde crysis 2 limited edition idag på EA's hemsida. Då är min fråga: ska man kunna logga in med sitt ea account på multiplayer-demot och ta del av de extra sakerna man får när man förbeställer det eller måste jag hålla mig till den 25 mars??

Permalänk
Skrivet av Sapiens:

Jag vet precis vad du menar när du skriver "konsol" -aimet då jag själv stör mig förbannat mycket på alla spel jag upplever har detta, men Crysis 2 lider inte av det. Har du verkligen kollat igenom inställningarna? Själv ändrade jag ingenting utom upplösningen vid första speltillfället och det funkar hur bra som helst.

Skrivet av Sapiens:

om det åtminstone finns lite kreativitet och vilja att skapa något unikt och intressant men här är det så smärtsamt uppenbarat att dem bara vill åt Modern Warfare massan och har anpassat spelet därefter.

Crysis är väldigt nytänkande om du jämför med spel som kom bara t.ex. förra året. Att dom inte byggt vidare på dräkten som du säger är en gåta ja, men samtidigt får den inte bli för omfattande heller.

Sen tror jag det är viktigt att tänka på att detta bara är ett demo och mycket lär ändras på innan slutrelease, samt finns det mycket som ännu är låst, t.ex. spellägen. Så där tycker jag inte du bör uttala dig innan du spelat fullversionen.

Å andra sidan finns det mycket jag stör mig på i Demot, men det är bara småfix. Mounted Machineguns t.ex. är väldigt overpowered i rätt händer. Speciellt då de helt saknar rekyl om man bär iväg dom och punktskjuter.

Jag tycker demot var riktigt underhållande. Banorna och motståndarna suger stenhårt, men det hade jag nog räknat med, att byta till stadsmiljö var jävulskt dumt gjort av Crytek, har svårt att se hur det ska kunna bli lika bra som ettan på den aspekten.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vilken besvikelse demot var :(. Jag hade ändå inte jätte höga förhoppningar innan heller men nu... tja vad ska man säga.

Intro videon var ju bara en enda stor facepalm, men visst jag antar att det är bättre att man få reda på hur låg nivån ligger innan man börjar spela.

Menyn var onödigt irriterande med sin knäppa "3D movement" gimmick man snabbt blev vansinnig på och som vanligt med lata utvecklare fick man få och dåliga valmöjligheter, plus att serverbrowsern var ett skämt och det var rätt omständigt att hitta en vettig server.

När man väl började spela märkte man på en gång den taskiga spelkänslan där musrörelsen kändes flytande på det där äckliga konsol aktiga sättet. (Tips om ni någonsin ska göra ett fps på PC och är osäker på hur sikten och musrörelsen bör kännas och funderar på att göra något fancy "realism" crap/gamepad bulls*** movement, riv er då själva i ansiktet med en osthyvel -> sätter er ner och spela det första Quake/Half Life -> kopiera -> profit).

Quicksuit menyn man vante sig vid från ettan hade dem också lyckas förstöra på något vis kanske pga den usla musrörelsen där man ofta valde fel och/eller missade att aktivera en power, plus varför i h******** har man zoom/binoculars där överhuvudtaget?! Gah!

Spelet därefter var bara som en stor påminnelse om varför jag avskyr titlar som MW2, för jag kan förlåta en hel del irritationsmoment om det åtminstone finns lite kreativitet och vilja att skapa något unikt och intressant men här är det så smärtsamt uppenbarat att dem bara vill åt Modern Warfare massan och har anpassat spelet därefter. Crytek hade en chans att förbättra och bygga på från deras tidiga spel, speciellt dem mer unika sakerna som tex ett bättre och mer välgjort powerstruggle läge men nu verkar vi istället få en slags horrible mix med mycket av det sämsta från ettan tillsammans med det mesta som är fel med dagen shooters.

Singelplayer delen kan ju möjligen ändra min negativa inställning en del men jag är tveksam och just nu känns Crysis 2 som ett spel få troligtvis kommer att minnas och bry sig efter ett par månader det släpps precis som så många andra ”next gen tripple A” titlar.

vänta lite nu, Quake/Half Life , du måste mena att dom skall kopiera cod 4!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vilken besvikelse demot var :(. Jag hade ändå inte jätte höga förhoppningar innan heller men nu... tja vad ska man säga.

Intro videon var ju bara en enda stor facepalm, men visst jag antar att det är bättre att man få reda på hur låg nivån ligger innan man börjar spela.

Menyn var onödigt irriterande med sin knäppa "3D movement" gimmick man snabbt blev vansinnig på och som vanligt med lata utvecklare fick man få och dåliga valmöjligheter, plus att serverbrowsern var ett skämt och det var rätt omständigt att hitta en vettig server.

När man väl började spela märkte man på en gång den taskiga spelkänslan där musrörelsen kändes flytande på det där äckliga konsol aktiga sättet. (Tips om ni någonsin ska göra ett fps på PC och är osäker på hur sikten och musrörelsen bör kännas och funderar på att göra något fancy "realism" crap/gamepad bulls*** movement, riv er då själva i ansiktet med en osthyvel -> sätter er ner och spela det första Quake/Half Life -> kopiera -> profit).

Quicksuit menyn man vante sig vid från ettan hade dem också lyckas förstöra på något vis kanske pga den usla musrörelsen där man ofta valde fel och/eller missade att aktivera en power, plus varför i h******** har man zoom/binoculars där överhuvudtaget?! Gah!

Spelet därefter var bara som en stor påminnelse om varför jag avskyr titlar som MW2, för jag kan förlåta en hel del irritationsmoment om det åtminstone finns lite kreativitet och vilja att skapa något unikt och intressant men här är det så smärtsamt uppenbarat att dem bara vill åt Modern Warfare massan och har anpassat spelet därefter. Crytek hade en chans att förbättra och bygga på från deras tidiga spel, speciellt dem mer unika sakerna som tex ett bättre och mer välgjort powerstruggle läge men nu verkar vi istället få en slags horrible mix med mycket av det sämsta från ettan tillsammans med det mesta som är fel med dagen shooters.

Singelplayer delen kan ju möjligen ändra min negativa inställning en del men jag är tveksam och just nu känns Crysis 2 som ett spel få troligtvis kommer att minnas och bry sig efter ett par månader det släpps precis som så många andra ”next gen tripple A” titlar.

varför använder du den suitmenyn? amror finns på q och stealth e. introt är ju demo introt inte spel-introt...

tycker spelet är kul men har mycket att förbättra

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

hur får man ner konsollen i demot? ja vill kunna titta på grafiken mer nogrant utan att oroa mig för att jag ska bli skjuten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Jag vet precis vad du menar när du skriver "konsol" -aimet då jag själv stör mig förbannat mycket på alla spel jag upplever har detta, men Crysis 2 lider inte av det. Har du verkligen kollat igenom inställningarna? Själv ändrade jag ingenting utom upplösningen vid första speltillfället och det funkar hur bra som helst.

Jo du hade rätt, jag ändra tillbaks till default värdena och fungerade mycket bättre nu. Kan nog varit att jag körde på advance i grafik inställningar och/eller att jag inte kom in på något vettig server förut med bra ping. Fick bättre spelupplevelse nu med ett stort irritations moment borta åtminstone :), dock tog det inte lång tid innan jag kände samma besvikelse som innan med hur enformigt och tråkigt spelet snabbt blir :/.

Citat:

Crysis är väldigt nytänkande om du jämför med spel som kom bara t.ex. förra året. Att dom inte byggt vidare på dräkten som du säger är en gåta ja, men samtidigt får den inte bli för omfattande heller.

Sen tror jag det är viktigt att tänka på att detta bara är ett demo och mycket lär ändras på innan slutrelease, samt finns det mycket som ännu är låst, t.ex. spellägen. Så där tycker jag inte du bör uttala dig innan du spelat fullversionen.

Å andra sidan finns det mycket jag stör mig på i Demot, men det är bara småfix. Mounted Machineguns t.ex. är väldigt overpowered i rätt händer. Speciellt då de helt saknar rekyl om man bär iväg dom och punktskjuter.

Jag tycker demot var riktigt underhållande. Banorna och motståndarna suger stenhårt, men det hade jag nog räknat med, att byta till stadsmiljö var jävulskt dumt gjort av Crytek, har svårt att se hur det ska kunna bli lika bra som ettan på den aspekten.

Mja sure Crysis 2 är väl nytänkande jämfört med typ senaste Medal of Honor men jag ser ingen anledning till varför man måste sjunka till den låga nivån. För att tex ge lite perspektiv kunde man för 10-15 år sedan spela shooters som handlade om en psykopatisk undead cowboy som sprang omkring på ett galet nöjesfält och dödade folk med en voodoo docka, låt inte all Halo och Cod smörja sänka din standard för vad som är innovativt och fantasifult. Första Crysis var väl inte speciellt nytänkande heller för den delen jämfört med spelen som HL2 och Stalker och vad jag kan se verkar ju 2:an inte erbjuda något nytt utan snarare gå bakåt ett steg för att anpassa sig till den stora tröga massan.

Sant att detta var bara ett demot men själva tanken med ett demo är väl att man ska få en bra inställning och se fram emot vad som kommer erbjudas i fullversionen, om man misslyckas med något så enkelt blir jag lätt tveksam till hur dem sen ska kunna leverera en bra slutprodukt. Sen är ju mycket möjligt att ett singelplayer demo tillsammans med sandbox editorn som dem hade i ettan kanske kan få mig på andra tankar.

Men men jag hoppas självklart du har rätt och att spelet visar sig vara jätte bra i slutändan men just nu väljer jag hellre att tro på det värsta och bli glatt överraskad istället för tvärtom.

Skrivet av Kogster:

varför använder du den suitmenyn? amror finns på q och stealth e. introt är ju demo introt inte spel-introt...

tycker spelet är kul men har mycket att förbättra

Som sagt vana från ettan samt att jag vill ha andra saker på Q och E som att kasta granat och visonmode men whatever ändrade tillbaks till default inställningarna eftersom man ändå inte kastar granaten nu utan bara väljer den. Jo jag fattar självklart att introt var just för demot men det ändrar ju inte det faktum att själva attityden på hela skiten stinker Cod wannabe crap riktad till fjortisar och consoletards.

Permalänk
Medlem

Har någon annan problem med att spelet sitter och byter upplösning i typ 5 minuter innan det ens börjar spela upp introfilmerna? Det verkar som att spelet sitter och byter upplösning massor av gånger på rad.

edit: Upptäckte att det inte var så bra att ha 3 månader gamla grafikdrivrutiner. efter en uppdatering så fungerar det mycket bättre!

Permalänk
Medlem

För att få SLI att fungera så gick jag in i nvidias kontrollpanel > manage 3D settings > add game, crysis 2 då > sätt multi-gpu rendering till alternative frame rendering 2.

Sen så undrar jag om jag är den enda som får att det går extremt segt i pier 17 (10-20fps) medans skyline går cleant som fan(40-150fps)? Kör på hardcore inställningar och 1200p men tycker inte att det ska vara så svårt för min dator.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080