Permalänk
Medlem

det strider mot mina principer att ha ihjäl den tbh. Tänkte släppa den i soprummet när jag går och tar en öl senare

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Livestream med webcam! Haha
Hatar spindlar

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

Ser ut som helt vanlig husspindel Tegenaria-domestica
Lite allmän info från wikipedia kanske lugnar?

Som ovan skriver är det en vanlig husspindel. Kan även tala om att det är en hona. Bara att säga grattis och hoppas du hittar en man till henne.

Permalänk
Medlem

haha, kul tråd. Låt han hållas, kul att se spindelns självförsvar LIVE

Permalänk
Medlem

ah sa till tjejjen att det är en husspindel nu så hon är mycket lugnare.Hadde nästan hoppats på att det va någon exotisk grej det hadde ju vart roligare

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

haha, kul tråd. Låt han hållas, kul att se spindelns självförsvar LIVE

kan nog spara den en dag eller så, filma den lite faktiskt men sjukt svårt att lägga skärpan på den utan rätt stativ och med 100mm macro och ett set kenko mellanringar

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Åh herregud vad äckligt! Jag avskyr spindlar och krypande insekter!
Kommer det in en spindel i lägenheten är det min tjej som får ta hand om den. En gång hade hon gått upp tidigare än mig när hon skulle till jobbet, och när jag gick upp låg det en stekspade i diskhon... Då hade hon sett en enorm spindel på golvet och slagit ihjäl den med den. Hade jag gått upp och sett den hade jag svimmat.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Vilken hjälte till spindel, kan du inte fixa en live stream på henne?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Dammsuga upp den, MAKE IT GO AWAY

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem
Skrivet av bokskorpionen:

En gång fick jag en spindel i örat (hörselgången), det var sjukt irriterande, men det är ett undantag.

En spindel började bygga bo i min brossas öra när han sov Så när han vaknade upp på morgonen hade han lite delar av en mosad spindel i örat och på lakanet

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag hittar husspindlar hemma lite då och då. Tidigare i vintras fångade jag en och sparade i en burk. Efter ett tag så hade den gjort en äggsäck och för ett par veckor sedan var det 40+ små barnspindlar i burken. Jag har dock inte hittat nå bra att mata dom små stackarna med, så de verkar ha käkat upp varandra eller blivit uppätna av deras mor. Nu är det bara 6-7 stycken kvar. Men den gjorde ytterliggare en äggsäck för ett par dagar sedan.

Visa signatur

X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5900X, 2x32GB DDR3600, MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Skrivet av ANDI:

Det här är på gränsen till hur nördig man kan bli, men tyvärr fungerar spindlar bättre utan kaffe - se bilden från en vetenskaplig studie av koffeins effekt på nätspinnande
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Caffeinate...

Så kan det gå när man inte kyler ordentlig. Man kan tydligt se artefakterna.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk

Mer bild och video snälla
Det här är dagens roligaste tråd.
Jag och säkert många fler kan leva med att det blir halvdan skärpa

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZtellaN:

Jag hittar husspindlar hemma lite då och då. Tidigare i vintras fångade jag en och sparade i en burk. Efter ett tag så hade den gjort en äggsäck och för ett par veckor sedan var det 40+ små barnspindlar i burken. Jag har dock inte hittat nå bra att mata dom små stackarna med, så de verkar ha käkat upp varandra eller blivit uppätna av deras mor. Nu är det bara 6-7 stycken kvar. Men den gjorde ytterliggare en äggsäck för ett par dagar sedan.

Hahaha, nice..

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

får se om hon sprattlar imorgon då nu ska jag ut och dricka grogg

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av Jesper930:

Mer bild och video snälla
Det här är dagens roligaste tråd.
Jag och säkert många fler kan leva med att det blir halvdan skärpa

haha, agree

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vilken hjälte till spindel, kan du inte fixa en live stream på henne?

Haha det sjuka är att det nog skulle bli rätt bra med views

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Ser väldigt mycket ut som en Spansk husspindel
Hade 2 st sånna som hoppade in genom fönstret förra sommarn.. hörde dunk på golvet, kollade och såg en spindel kommande gående mot sängen XD SPLAT! Elektriker boken kom till nytta Sen hör jag ett till dunk.. kollar.. ofc en till spindel! Hittar nästa bok Intelligent Självförsvar xD SPLAT! Inte lika tung som den förra men den gjorde jobbet..

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

En spindel började bygga bo i min brossas öra när han sov Så när han vaknade upp på morgonen hade han lite delar av en mosad spindel i örat och på lakanet

hahaha:), stackars spindel

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

En spindel började bygga bo i min brossas öra när han sov Så när han vaknade upp på morgonen hade han lite delar av en mosad spindel i örat och på lakanet

Jaja det blir att skita i att sova idag då ^^

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Jaja det blir att skita i att sova idag då ^^

Mjo man blir ju knappast sugen..

Värsta som hänt mig är att när jag var precis på gränsen till att somna så känner jag något på min ena och så jag tar mobilen o lyser, och se där var det en stor spindel..
Då blev sömn inget alternativ på 2 dagar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezakimak:

Värsta som hänt mig är att när jag var precis på gränsen till att somna så känner jag något på min ena och så jag tar mobilen o lyser, och se där var det en stor spindel..
Då blev sömn inget alternativ på 2 dagar..

Vafan? Det är en liten spindel... Människan sväljer väl några insekter i sömnen i snitt på ett år. Nu blev det väl ännu mindre risk att du sover va?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Påminner mig om en gång när jag kände en knöl i sidan av kepsen, visade sig vara en STOR kackerlacka. Ryser bara jag tänker på det. Kastade ut kepsen genom fönstret på bilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Vafan? Det är en liten spindel... Människan sväljer väl några insekter i sömnen i snitt på ett år. Nu blev det väl ännu mindre risk att du sover va?

Men har extrem forbi för dom xD
Nejdå redan medveten om det sedan länge så vant mig vid tanken

Permalänk
Skrivet av voro12:

Påminner mig om en gång när jag kände en knöl i sidan av kepsen, visade sig vara en STOR kackerlacka. Ryser bara jag tänker på det. Kastade ut kepsen genom fönstret på bilen

Fyfan, måste vart hemskt haha, och du körde bil då? jag har kört av vägen xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

jag är inte rädd för spindlar....men jag hade flyttat....

Permalänk
Skrivet av pokelia:

jag är inte rädd för spindlar....men jag hade flyttat....

Haha, true true

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Fyfan, måste vart hemskt haha, och du körde bil då? jag har kört av vägen xD

Hehe jag var nog bara 13-14 år så körde inte som tur var. Kommer ihåg att jag kände "knölen" redan när jag var hemma men tänkte inte på det förrens typ en kvart senare när jag tog av kepsen och såg bamsingen krypa sakta in mot kepsen.

...Och där var sömnen förstörd

Permalänk

Usch.. går och stänger dörren till rummet bara för detta ärligt talat, hatar spindlar, får panik. Coola är dom dock, det får jag erkänna

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig egentligen att man är rädd för spindlar?
Spindlar och getingar är nog det enda som reser mitt hår i nacken..

Visa signatur

#framtiden