Permalänk
Medlem

Alternativ till BC2?

Har börjat tröttna rejält på BC2 nu, men samtidigt hittar ja inget roligare spel heller. BF3 känns långt borta och COD orkar man ju inte ens slösa diskutrymme på. Tycker BC2 fortfarande är kul när man kör med några polare över skype. Men annars är det sjukt trist nu för tiden, ingen som spelar som ett lag på nån server man går in på, massa snipers över allt som bara jagar K/D. Brukar köra som medic å bara hjälpa min squad så mkt ja kan, visst man får nästan alltid negativ K/D, men samtidigt mkt mer poäng än alla buskofiler.

Ska man installera BF2 igen? Minnst knappt hur det var längre, kanske kommer kännas sjukt dåligt efter man spelat BC2 så mkt. Har typ inget spel som jag verkar känner för att spela längre..riktigt trist.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

MOH!

Visa signatur

3DMark 06: 27508 Chassi: NZXT MidiTower Tempest Evo Window Black ° Moderkort: Asus P8P67 Deluxe B3 S-1155 ATX ° Processor: Intel Core i7 2600K 3.40GHz ° Kylare: Noctua NH-D14 ° Minne: Corsair 16GB (4x4) DDR3 XMS3 1600MHz ° Systemdisk: OCZ Revodrive X2 PCI-E X4 SSD 100GB ° Disk: Hitachi Deskstar 7K3000 2TB 7200RPM SATA/600 ° Grafikkort: 2st Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC SLI ° PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har börjat tröttna rejält på BC2 nu, men samtidigt hittar ja inget roligare spel heller. BF3 känns långt borta och COD orkar man ju inte ens slösa diskutrymme på. Tycker BC2 fortfarande är kul när man kör med några polare över skype. Men annars är det sjukt trist nu för tiden, ingen som spelar som ett lag på nån server man går in på, massa snipers över allt som bara jagar K/D. Brukar köra som medic å bara hjälpa min squad så mkt ja kan, visst man får nästan alltid negativ K/D, men samtidigt mkt mer poäng än alla buskofiler.

Ska man installera BF2 igen? Minnst knappt hur det var längre, kanske kommer kännas sjukt dåligt efter man spelat BC2 så mkt. Har typ inget spel som jag verkar känner för att spela längre..riktigt trist.

Pröva crysis 2 mp demo, riktigt nice. Dock lite mindre banor än BC2.

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk

Fyfan för crysis, bra grafik dåligt spel.

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk

Om du gillar BC2 och inte CoD kommer du defenitivt hata crysis 2.

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem

Crysis 2 är som COD fast bättre grafik och tråkigare.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

Fyfan för crysis, bra grafik dåligt spel.

Jadu, man har ju sina egna åsikter. skulle mest säga dålig spelare, för jag är då bra på det och det var ännu roligare än vad jag har förväntat mig.
Men Crysis 2 MP är ju ett sånt spel man måste tänka extra mycket för att spela, använder man inte sitt dräkt rätt... nej då är man ju körd

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Ja... alternativ till bc2 kanske bf3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

Fyfan för crysis, bra grafik dåligt spel.

Så du kallar dx9 för bra grafik? Crysis1 mp var faktiskt helt värdelöst men jag tycker i alla fall att crysis 2 är riktigt kul. Roligt med energin och det :D. Men tyverr så kan man inte kalla grafiken bra förrän de släpper dx11 patchen.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Ja man får väl betan av bf3 i sommar

Visa signatur

3DMark 06: 27508 Chassi: NZXT MidiTower Tempest Evo Window Black ° Moderkort: Asus P8P67 Deluxe B3 S-1155 ATX ° Processor: Intel Core i7 2600K 3.40GHz ° Kylare: Noctua NH-D14 ° Minne: Corsair 16GB (4x4) DDR3 XMS3 1600MHz ° Systemdisk: OCZ Revodrive X2 PCI-E X4 SSD 100GB ° Disk: Hitachi Deskstar 7K3000 2TB 7200RPM SATA/600 ° Grafikkort: 2st Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC SLI ° PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

Fyfan för crysis, bra grafik dåligt spel.

Är jag den enda som inte var imponerad av grafiken? Tyckte inte alls det såg särskilt märkvärdigt ut.

Att det var tråkigt samt enformigt är en annan femma...

Permalänk
Skrivet av webbersson:

Ja man får väl betan av bf3 i sommar

Köpte ej MOH, Sadface

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte komma på något vettigt alternativ till BC2. MOH tänkte jag på först eftersom Dice gjort MP-delen, men COD är nog bättre än MOH :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Köpte ej MOH, Sadface

Men public beta kommer väl senare iaf...

Visa signatur

3DMark 06: 27508 Chassi: NZXT MidiTower Tempest Evo Window Black ° Moderkort: Asus P8P67 Deluxe B3 S-1155 ATX ° Processor: Intel Core i7 2600K 3.40GHz ° Kylare: Noctua NH-D14 ° Minne: Corsair 16GB (4x4) DDR3 XMS3 1600MHz ° Systemdisk: OCZ Revodrive X2 PCI-E X4 SSD 100GB ° Disk: Hitachi Deskstar 7K3000 2TB 7200RPM SATA/600 ° Grafikkort: 2st Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC SLI ° PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kan tyvärr inte komma på något vettigt alternativ till BC2. MOH tänkte jag på först eftersom Dice gjort MP-delen, men COD är nog bättre än MOH :/

moh är ju en en dålig kopia av cod mp. men sp är ju riktigt kul men de har lyckats ta bort all glädje i mp

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Köpte det första Crysis på Steam för någon månad sen och lirade online några timmar. Måste säga att jag finner inga ord för hur dåligt det är...singleplayer var dock hyffsat kul, men tog slut fort. Har ifs kommit på att jag inte ens har lirat SP in Bc2 alls :P, började direkt med multiplayer. Asså COD är ju inte dåligt, men det är ganska IQ-befriat jämfört med Battlefield serien, handlar ju bara om reaktionsförmåga till 90%, vilket kanske inte är min starkaste sida. Tyckte f.ö. att Black Ops va roligare på Wii än på PC, roligt med lite annorlunda kontroller, laggar dock som satan online trots att dom e inne på typ 5:e patchen.

Men trist..man kanske helt enkelt får vänta till BF3. Hoppas dom har åtgärdat allt som man stör sig så enormt mkt på i BC2. Känns som BC2 behöver en seriös patch. Jag skulle framför allt vilja fixa att man har typ 1-2s som man inte kan dö eller döda någon direkt efter att man spawnat, speciellt i hardcore där man inte ser om den spelaren man spawnar på står bredvid en handgranat eller inte. Sen alla laggbuggar, att man typ duckar bakom ett berg, och ändå blir träffad av kulor som skjöts mot en i positionen som man stod innan, händer dock inte så ofta om man har riktigt låg ping. Sen borde dom patcha bort slugs, fattar inte va dom tänkte med där. Sen vissa "off-map" platser borde fixas, har märkt helt sjuka ställen som folk lyckas stå på utan att dom auto-dör, det förstor spelet lite grann enligt min mening.

Håller på att vilar hjärnan nu med lite Mario Galaxy 2

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Köpte det första Crysis på Steam för någon månad sen och lirade online några timmar. Måste säga att jag finner inga ord för hur dåligt det är...singleplayer var dock hyffsat kul, men tog slut fort. Har ifs kommit på att jag inte ens har lirat SP in Bc2 alls :P, började direkt med multiplayer. Asså COD är ju inte dåligt, men det är ganska IQ-befriat jämfört med Battlefield serien, handlar ju bara om reaktionsförmåga till 90%, vilket kanske inte är min starkaste sida. Tyckte f.ö. att Black Ops va roligare på Wii än på PC, roligt med lite annorlunda kontroller, laggar dock som satan online trots att dom e inne på typ 5:e patchen.

Men trist..man kanske helt enkelt får vänta till BF3. Hoppas dom har åtgärdat allt som man stör sig så enormt mkt på i BC2. Känns som BC2 behöver en seriös patch. Jag skulle framför allt vilja fixa att man har typ 1-2s som man inte kan dö eller döda någon direkt efter att man spawnat, speciellt i hardcore där man inte ser om den spelaren man spawnar på står bredvid en handgranat eller inte. Sen alla laggbuggar, att man typ duckar bakom ett berg, och ändå blir träffad av kulor som skjöts mot en i positionen som man stod innan, händer dock inte så ofta om man har riktigt låg ping. Sen borde dom patcha bort slugs, fattar inte va dom tänkte med där. Sen vissa "off-map" platser borde fixas, har märkt helt sjuka ställen som folk lyckas stå på utan att dom auto-dör, det förstor spelet lite grann enligt min mening.

Håller på att vilar hjärnan nu med lite Mario Galaxy 2

1-2 sekunder delay när man respawnar eller blir revivad, vet du hur mycket gråt den funktionen orsakade innan den togs bort? Det var fucking horribelt att försöka spela spelet med alla medics som revivade varandra eller spawnade in på squad medlemmar och sen blev man nerskjuten av en kille som var odödlig, det var fucking roligt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

1-2 sekunder delay när man respawnar eller blir revivad, vet du hur mycket gråt den funktionen orsakade innan den togs bort? Det var fucking horribelt att försöka spela spelet med alla medics som revivade varandra eller spawnade in på squad medlemmar och sen blev man nerskjuten av en kille som var odödlig, det var fucking roligt....

Visste inte att de fanns innan? Men min tanke var att den som är odödlig under dessa 2 sekunder inte ska kunna döda någon annan heller. Det är ju minst lika störande nu med alla spawn-kills. Speciellt när nån har gömt sig i basen å bara plockar alla med GOL.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Jag är tyvärr rädd för att det är bara att bita ihop och vänta på dina polare ska komma in på skype. Börjar själv också tröttna om jag ska vara uppriktig, men ibland kommer det fina dagar då man tackar sig själv för att spelet fortfarande är installerat.

Hitta ett spel som du kan slappna av med på sidan om, slängde pengar på ett CoD 4, så sitter och lirar det med polare när det går skit.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Well, jag och mina vänner har ungefär samma problem, vi spelar dock BC2 då och då. Har dock gått så långt att vi installerat BF2 som du själv föreslagit, det är inte så hemskt, visst, klart det ser fult ut i jämförelse, men kul är det fortfarande!
Annars kan du ju testa http://battlefield.play4free.com/en/ även om det bara är beta än så länge, tänk dig BF2 fast liiiite uppgraderad grafik, däremot inte samma level system osv. som du märker.
Säg till om du hittar något bra!

/En annan hopplös medic.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Well, jag och mina vänner har ungefär samma problem, vi spelar dock BC2 då och då. Har dock gått så långt att vi installerat BF2 som du själv föreslagit, det är inte så hemskt, visst, klart det ser fult ut i jämförelse, men kul är det fortfarande!
Annars kan du ju testa http://battlefield.play4free.com/en/ även om det bara är beta än så länge, tänk dig BF2 fast liiiite uppgraderad grafik, däremot inte samma level system osv. som du märker.
Säg till om du hittar något bra!

/En annan hopplös medic.

Hellre BF: Heroes säger jag då, vet inte vad dom tänkte med när dom fixade P4F.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Om du inte har Vietnam expansionen så rekommenderar jag den, känns som ett nytt spel.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Om du inte har Vietnam expansionen så rekommenderar jag den, känns som ett nytt spel.

I några dagar ja

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

I några dagar ja

Tycker Vietnam är roligare än Vanilla Bc2, mer närstrid=mer utmaning

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Installera BF2 igen! Tokigt kul!

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att ingen nämnt Homefront som kommer nästa vecka. Jag kommer garanterat köpa det, känns som en given BFBC2 uppföljare (liknande genre, om man tröttnat på det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Installera BF2 igen! Tokigt kul!

Funderat på att damma av det och installera det, spelar mycket folk fortfarande?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 Modern Combat + Tankwars fyfan vilket ös det var en gång i tiden, men vetifan om några servrar kör det ännu.

Sedan förstår jag inte Crysis 2 och dess j** hype med dx11, vad tror folk att de kommer få något under som kommer ge dem grafiken de alltid drömt om?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Tycker det är konstigt att ingen nämnt Homefront som kommer nästa vecka. Jag kommer garanterat köpa det, känns som en given BFBC2 uppföljare (liknande genre, om man tröttnat på det).

Tänkte just tipsa om det, det verkar ganska lovande

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Project Reality till BF2 är grymt kul. Inte så mycket skjutande utan strategi, hur man ska ta sig in i staden, försvara byggnader osv. Känns som irl

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag