Tänkte införskaffa ny mobil :D

Permalänk

Tänkte införskaffa ny mobil :D

Tjena!
Jag har en Samsung Galaxy S. Och jag är inte helt nöjd med den, b.la för att den laggar när man bläddrar vid menyerna och när man ska öppna en app, dessutom när man startar mobilen så buggar det :/ Så, eftersom jag har blivit ett Samsung fan, så tänkte jag på den nya inkomna Samsung Nexus S som snart kommer ut i affärerna. Vad tror ni folk om den? Jag har Android 2.2 i min SGS nu och en Rom som heter Hardcore Speedmod 500hz, och det ska göra mobilen såkallat smoother, men det hjälpte inte ett endaste dugg Så jag är rätt trött på min mobil och vill gärna köpa en ny. Kom gärna med kommentarer om andra mobiler också som är nya
Ha det gött alla!

Permalänk

Jag kör i dagsläget HTC Desire HD, aldrig vart så nöjd med någon telefon som denna.
Innan körde jag SGS, och kände precis som dig. Samsung brukar tyvärr ha lite problem med sina mjukvaror.

Jag kommer nog köra HTC även nästa mobil. Så tycker du skall kika på deras lurar.

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM

Permalänk

Okej tack så hemskt mycket för tipset. Vad är det för skillnad på HTC Desire HD och Samsung Nexus S?

Permalänk
Medlem

Finns inte CM7 till Galaxy S?
Nexus S är ju i princip samma telefon hårdvarumässigt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vänta några veckor så kommer HTC incredible och ett gäng andra nya mobiler. Samsung Galaxy S2, Google Nexus S(Redan kommit, men ändå ny), HTC Desire S och i sommar troligtvis iPhone 5.

HTC Incredible = HTC Desire HD uppföljare.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Lg Optimus 2X? Android Gingerbread (2.3), dual core processor, finns inte en enda negativ recension om den

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Så, vilken mobil är riktigt att rekommendera tycker ni? Dom jag känner är Sony Ericsson och Samsung, och jag har haft en LG BL20 och den var inget att ha

Permalänk
Medlem

Har du provat att använda en taskmanager och stänga av alla onödiga bakgrundsprocesser? Låter konstigt att mobilen skulle lagga annars.

Permalänk

Nej det har jag inte gjort.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Lg Optimus 2X? Android Gingerbread (2.3), dual core processor, finns inte en enda negativ recension om den

Synd bara att den levereras med 2.2, men dom har lovat att uppdatera till Gingerbread men inte släppt något datum än.

Permalänk

Kan varmt rekommendera Lg optimus 2x. Har haft min i en dag nu och den är snabb! Surfa är nästan som på en vanlig dator, inge lagg alls när man zoomar in eller scrollar. Bläddra i menyer går också jätte bra, bara lg launchern som kan vara seg men det fixas med en ny från market.

Permalänk
Medlem

Ingenting fel på Nexus S inte, en polare har den och den fungerar utmärkt.

http://www.swedroid.se/test-av-google-nexus-s/

Läs detta om du inte gjort det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

prova med darkyys rom till galaxyn, eller samsungs nya uppdateringar.
annars nyare mobil i android-världen skulle jag not valt LG:n eller galaxy S2.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Du.
Kolla här:
http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-far-annu-en-uppdateri...

Android 2.2.1 uppdateringen är tillbaka. Den tar bort ALLT lagg och gör telefonen mycket snabbare. Uppgradera via Samsung Kies och var nöjd.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ingenting fel på Nexus S inte, en polare har den och den fungerar utmärkt.

http://www.swedroid.se/test-av-google-nexus-s/

Läs detta om du inte gjort det.

Byta mot en likadan mobil, great tip bro.
Han behöver bara lägga in 2.2.1 och vara nöjd. Nexus S har exakt samma hårdvara, fast sämre (enligt mig) skärm. Svindyr är den också.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Sätt på usb debugging också Inställningar -> program -> utveckling -> bocka för usb debugging

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

SGS är bättre än HTC DHD..

SGS och Nexus S är stort sett samma lur med olika programvara, utseende.

Läs på hur du lägger in custom rom på din lur så blir den helt ny, Swedroid.se är bra ställe att börja. T.ex

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=23920
http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund

Du kommer inte ha något lagg alls, det kan jag lova dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Lg Optimus 2X? Android Gingerbread (2.3), dual core processor, finns inte en enda negativ recension om den

det enda negativa är att det är en LG.. Ingen av deras lurar har fungerat ordentligt. Hellre SGS S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Byta mot en likadan mobil, great tip bro.
Han behöver bara lägga in 2.2.1 och vara nöjd. Nexus S har exakt samma hårdvara, fast sämre (enligt mig) skärm. Svindyr är den också.

Galaxy S är äckligt plastig, så äcklig så man inte vill hålla i den ens en gång.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa på att uppdatera till 2.2.1 via Kies eller flasha med Odin, min SGS var ganska laggig med 2.2, det har helt försvunnit efter uppdateringen. Jag upplever även att batteritiden har blivit lite bättre.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Du.
Kolla här:
http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-far-annu-en-uppdateri...

Android 2.2.1 uppdateringen är tillbaka. Den tar bort ALLT lagg och gör telefonen mycket snabbare. Uppgradera via Samsung Kies och var nöjd.

Tack så hemskt mycket för tipset Fire_Ice!

Jag stöter dock på patrull i kies, då jag ska uppdatera så ser det ut som att den tappar kontakten med telefonen en snabbis och sedan kommer följande upp =

Batterinivån är dock på 75% , har någon något förslag på vad jag kan pröva?

Edit: Nu fungerar det, jag har inte gjort någonting speciellt alls annat än att jag pluggat ur telefonen och testat gång på gång och helt plötsligt fungerade det. Vilken skillnad det blev för övrigt!

Permalänk
Medlem

Man skall ladda den till 100% sen kan du uppdatera, troligtvis så att batteriet inte blir galet. Om den kopplas ifrån, testa installera om kies, det fungerade åt mig.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Jag funderar starkt på att skaffa mig en Optimus 2X. Men samtidigt så är det bland de första dual core-telefonerna och man är ju alltid rädd för barnsjukdomar. Sen känns det även som att Gingerbread är längre fram än vi tror, jag skulle nästan gissa på början av hösten. Får den känslan bara

Men visst är det en intressant telefon. Hade inte Androids menylagg funnits så hade jag ägt en Androidtelefon för längesen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Men visst är det en intressant telefon. Hade inte Androids menylagg funnits så hade jag ägt en Androidtelefon för längesen.

Vilket menylagg? Efter 2.2.1 i Galaxy:n "finns" det inget lagg mera, inte vad jag märkt iaf.

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Galaxy S är äckligt plastig, så äcklig så man inte vill hålla i den ens en gång.

Ja för att Nexus S har t.o.m. plast över skärmen för att kunna ha den lite bågformad istället för glas som på Galaxy S (och de flesta andra). Jag hade inte bytt till en telefon med identisk (förutom NFC och Gyroskop) hårdvara bara för att få en annan design.
Fast jag kan ju inte snyta mig i tusenlappar heller

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Okej det här var inte så lätt att välja Dom som håller på Nexus S säger ja för Nexus och dom som håller på LG säger ja för LG Blir nog lättare att välja då