Permalänk
Medlem

Är själv väldigt intresserad av den telefonen. Inte fruktansvärt dyr heller. Såg att den kostar 4690 i kontantpris på elgiganten nu. Är det värt och satsa på denna eller ska man vänta?

Permalänk
Medlem

Jag tror att det här är ett bra köp. Jämför vi med andra telefoner så har den här det mesta, det andra som kommer är inte av någon avsevärd betydelse egentligen:
1) Ingen NFC. Men å andra sidan finns det knappt några butik i Sverige som kör NFC så..
2) Inget gyroskop. Men det finns nästan inga appar som använder gyro eftersom det typ bara är Nexus S som har den.
3) Ingen 3D. Kan vara en stor grej, om man är en 3D-fantast. Men i nuläget så är det tveksamt om det är bra för vanliga konsument att hoppa på 3D-tåget, det finns i alla fall rätt få appar som använder det.

I övrigt så får man en väldigt bra high-end android för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det är svårt att argumentera mot dig när du skriver saker som "färgerna är skräp" - Vad 17 menar du egentligen ? Menar du att färgerna skulle vara andra än de naturliga när man t.ex. tittar på foton ?
Visa mig att det finns någon skillnad i färgerna återgivna i Galaxy S.

Ett exempel från Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=izYe6wCb6dc&feature=related
Jag anser det tydligt visa LGs överlägsenhet på färgerna och Samsungs överlägsenhet på svärtan.

Eller vad sägs om denna:
http://www.youtube.com/watch?v=twpOnpsSfaY&feature=related
Notera hur iPhone 4 är ljus, 2X är ännu ljusare men Galaxy S är helt dovt blå.

Eller en som är väldigt liknande, trots skarpa färger i början:
http://www.youtube.com/watch?v=0Y9ALrLtDnM&feature=related
Samma fenomen som ovan, Galaxy S blir dovt blå i jämförelse. Vit är inte vit helt enkelt.

En till:
http://www.youtube.com/watch?v=W9F-ts4pUAc
Dra fram videon till ~45s och gissa 4ggr vilken telefon som är dovt blå i jämförelse med dom andra. Ja just det: Samsung Galaxy S.

Behöver jag verkligen visa mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det verkar svårt att få någon uppfattning om när den egentligen blir tillgänglig i Sverige - De flesta butiker uppger mitten av mars, några slutet av mars, och några så tidigt som i morgon.:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795644

När jag pratade med LG för ungefär tre veckor sedan så sa man att den inte kommer att finnas för leverans före v.12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

1) Ingen NFC. Men å andra sidan finns det knappt några butik i Sverige som kör NFC så..

Finns det någon butik i Sverige som använder NFC idag?

Jag är rätt säker på att avsaknaden av NFC inte är något negativt idag då det i de flesta fall fortfarande handlar försöksverksamheter.

Det enda jag har hört talas om är TeliaSonera som har ett försök tillsammans med Västtrafik för biljetter och trafikinformation. Sen kommer det kanske ett försök med boarding pass på flyget men det ligger troligen över ett år fram i tiden vad jag hört.
Spanska Amadeus har genomfört ett liknande försök i Nice tillsammans med Air France men det har handlat om "envägs" komminikation (identifiering av passagerare). Man har helt enkelt läst av ett ID via NFC som matchats med ett i förväg registrerat ID. Telefonen har inte haft något elektroniskt boarding pass "på sig". Det hade alltså i det försöket lika gärna kunnat vara en vanlig RFID badge som använts.

Ett par av fördelarna med NFC är att man kan använda samma hårdvara som till RFID (billig och existerande) och att den även kan användas till passiva "targets" (t.ex avstängd telefon).

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av utopiazz:

När jag pratade med LG för ungefär tre veckor sedan så sa man att den inte kommer att finnas för leverans före v.12.

Citerar mig själv och förundras samtidigt över hur butikerna "lovar" leverans. Många butiker flytte fram datumet med ett par dagar i taget istället för att kanske vara lite mer ärlig och säga "Vi vet inte" eller "Den kommer om två veckor". Ger troligen lite fler beställningar men samtidigt tror jag kunderna blir less på en leverans som uteblir.

Permalänk
Medlem

Har letat efter ny telefon i snart 4 månader o totalt sett så vinner LG Optimus 2X över alla andra enligt mig så det blir ett köp direkt när den nu väl landar i butik. Elgiganten har ju redan förskjutit datumet 2-3 gånger så får hoppas det blir iaf slutet av månaden.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Snusfri

Lutar starkt åt en X2 för mig med.
Min C905 är pensionsfärdig och detta blir min första android

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

LG släpper ju också en 3D telefon samtidigt, med samma hårdvaruspecifikationer som Optimus 2X. Dock kommer den med gingerbread, vilket känns lite fräschare. Har däremot ingen H-IPS skärm utan en vanlig LCD. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=833459

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Optimus 3D har inte alls samma hårdvaru spec som Optimus 2x. Den har en 4.3' 3D skärm, 2 kameror, en helt annan processor (OMAP istället fär Tegra), etc. Och så förstår jag inte varför du säger gingerbread, för alla nyheter jag sett säger 2.2.

Från vad jag minns i testerna så är den något snabbare än 2x, frågan är vad som lönar sig i längden med tanke på mjukvara. Vi alla vet vilken propaganda maskin Nvidia är

Permalänk
Medlem

Nu kanske det är nära då de flesta har ungefär samma leveransdatum (16, 17 eller 18/3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av utopiazz:

Nu kanske det är nära då de flesta har ungefär samma leveransdatum (16, 17 eller 18/3)

Inte helt omöjligt eftersom den första leveransen kom till sverige 10/3 enligt Swedroid http://www.swedroid.se/forsta-leveransen-av-lg-optimus-2x-nar-sverige/ Även om det inte skulle stämma till 100% så är det inte långt ifrån, väntar nog själv ett tag innan jag lägger en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av shuu:

Inte helt omöjligt eftersom den första leveransen kom till sverige 10/3 enligt Swedroid http://www.swedroid.se/forsta-leveransen-av-lg-optimus-2x-nar-sverige/ Även om det inte skulle stämma till 100% så är det inte långt ifrån, väntar nog själv ett tag innan jag lägger en beställning

Inget är som väntans tider

JAG VILL HA DEN NU

Permalänk
Medlem

Nu har iaf en åf den i lager så det börjar ljusna

Permalänk
Medlem

Väntat så länge på denna telefon att jag börjar ogilla den ^^ hur det nu går ihop haha

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Hoppas på att få den imorgon, men senast på Fredag i alla fall.

Fick mail av komplett att de kommer skicka den idag.
Hur glad som helst!

Permalänk
Medlem

The Phone House (Webb)
CDON
Komplett
Tele 2.

De 4 har jag hittat som har telefonen på lager.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fan va gött! min är på väg från mobilgiganten nu

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Beställde den från tre, står 1-2 veckor på deras hemsida vilket jag undrar om jag verkligen kommer att klara av att vänta

Permalänk
Medlem

Man blir snabbt rätt less på alla så kallade tester och recensioner som görs hos IDG när dom inte innehåller någonting annat än det som står i tillverkarens produktspecar. Oftast är dom dessutom i princip rena avskrifter av varandra men med olika publiceringsdatum och olika "författare"

Permalänk
Medlem

har också börjat lägga märke till det utopiazz. Rätt innehållslösa känns dom nästan alltid. Inte någon direkt "aha" upplevelse. Tråkigt, då idg är så framträdande som nättidning. Sweclockers kanske skulle börja recensera mobiler också, nu när mobilerna är som små datorer rakt igenom

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Jag får väldig beslutångest nu om jag ska beställa 2X'an eller om jag ska vänta och köpa framåt sommaren då det antagligen släpps fler modeller.
Problemet är bara att min nuvarande telefon har blivit så otroligt seg och att allting tar så lång tid att ladda.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Finns i hyllan hos Mediamarkt och Elgiganten i Västerås!
Klämde lite på den idag, och blev riktigt frestad.

Permalänk
Medlem

Sitter i laddaren här hemma!
Batteriet var stendött så måste få laddas innan jag får utforska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lag00n:

Sitter i laddaren här hemma!
Batteriet var stendött så måste få laddas innan jag får utforska.

Min är nu laddad och klar samt även provringd med

Nu är dett min första ANdroid så det kan vara SBS men jag har problem med att få Market att fungera. Det går bra att markera t.ex. SVT Play för nedladdning men sen fasnar den i "Börja hämtning..." sen händer ingenting.

Permalänk
Medlem

Har du registrerat ett Google-konto ?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att denna telefon. Slår alla telefoner på allt. Som jag har testat. SGS,X10,Nexus S, Nexus One mm.
Aldrig känt detta flyt i allt.
Kan bara rekommdera denna stort till alla som är sugna på ny mobil.
Sen är 2.3.3 uppdateringen ska komma i April för dom som undrar.
Och support är ingen fara. Alla stora utvecklar på XDA har skaffat en. Första relese av Custom Rom är inte långt bort.
Sen funkar root simpelt som attan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Har du registrerat ett Google-konto ?

Jag har egen domän reggad i Google Apps och det funkar för allt annat iaf men kontot slutar inte med @gmail.com men det kan ju knappast vara ett problem

Permalänk
Medlem

Ser att de flesta verkar undvika det faktum att LGs U.I är hur jävlar segt som helst. I alla fall i min upplevelse. Inget LauncherPro inte kan fixa men i alla fall. All den processorprestanda och fortfarande har de problem med U.I. LG och optimering av kod är lika med noll