Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Tror du :D, återstår att se hur bra Samsungs egna chip blir. Du vet inte ungefär när det ska släppas?

Börjar rycka i fingrarna efter en ny mobil ;D.

Någon som hört något om Samsung Galaxy S2 i9200?

http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2010/07/Samsung-G...

Specsen verkar ju lite för bra för att vara sanna.

*4.3" 1280*720 Super AMOLED med 340ppi
*2GHz CPU
*1GB RAM
*4GB ROM
*32GB internt minne
*Plats för 32GB minneskort
*1080p videoinspelning
*Accelerometer
*Gyroskop
*A-GPS
*Bluetooth 3.0
*Wifi B/G/N
*Android 2.3 Gingerbread

Undrar vilket batteri de planerat att driva den med.

Verkar vara denna (isåfall stämmer inte dina specs):

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Verkar vara denna (isåfall stämmer inte dina specs):

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

Lite old news, och som jag skrev där så verkade specsen LITE för bra för att vara sanna. Det mesta stämde dock, utom 720p-skärmen och 2GHz Dual-core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Lite old news, och som jag skrev där så verkade specsen LITE för bra för att vara sanna. Det mesta stämde dock, utom 720p-skärmen och 2GHz Dual-core.

Yes, dock kanske det inte är samma den du skrev hette "S2 i9200" och den jag skrev var iof "S2 I9100" så den du skrev kanske är en uppgradering eller nåt.

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Yes, dock kanske det inte är samma den du skrev hette "S2 i9200" och den jag skrev var iof "S2 I9100" så den du skrev kanske är en uppgradering eller nåt.

Det är samma telefon ;). Dock var den labelad som i9200 från början, men skulle kunna tänka mig att S2 i9100 är versionen med 16GB internt minne och att i9200 är versionen med 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en Optimus 2X med Halebop-abonnemang. Det blir inte bara min första Android-lur utan även min första icke-Ericsson-telefon med undantag av en Nokia som jag hade en kort period.
Det återstår att se hur nöjd jag blir, den duger säkert att lära sig Android på tills jag hittar nåt bättre.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

jag har beställt den via cdon för en vecka sedan och jag väntar som en galning på att den ska släppas!

En såååå bra telefon för så billig peng. GE MIG!

Permalänk
Medlem

Skulle ha köpt denna om det går att uppgradera till android 2.3 då denna kommer med 2.2 om denna inte går att uppgradera till 2.3 får det bli samsung s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Skulle ha köpt denna om det går att uppgradera till android 2.3 då denna kommer med 2.2 om denna inte går att uppgradera till 2.3 får det bli samsung s2

LG har sagt till flera av de som testat luren att dom kommer att distribuera 2.3 så snart det går men inte direkt vid försäljningsstart. Uppgraderingen ska även vara OTA

Permalänk
Medlem

Det stämmer bra, den är uppgraderingsbar till 2.3!

Men släpps med 2.2.

Permalänk
Medlem

Vad bra! Vilken tycker ni då jag ska köpa av dom två? Samsung S2 eller LG Optimus 2X? har aldrig ägt LG eller Samsung tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Vad bra! Vilken tycker ni då jag ska köpa av dom två? Samsung S2 eller LG Optimus 2X? har aldrig ägt LG eller Samsung tidigare.

Aftonbladet eller Expressen

Samsung kommer att ha större skärm och lite annat. Men den kommer inte att finnas för leverans på ett par månader vad jag hört. LG kommer att finnas i begränsad omfattning redan nästa vecka och i större partier vecka 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

En stor skillnad är att Optimus 2X börjar levereras den här veckan.
SGS2 börjar levereras i maj.

Annars är SGS2 mycket bättre.
* Optimus 2X har en medelmåttig skärm. SGS2 skärm är världens bästa avseende färgåtergivning, kontrast, svartpunkt med mera.
* SGS2 har senaste versionen av android. Optimus 2X har version 2.2 och vi vet inte när det kommer en uppdatering.
* SGS2 har NFC, som bland annat innebär att man kan använda telefonen som betalningsmedel.
Etc etc. SGS2 är en avsevärt bättre och mer komplett telefon, men dröjer flera månader till.

Permalänk
Medlem

Vågar man verkligen köpa en LG? Min erfarenhet av LG är "exklusivt" skräp, men denna telefon verkar ha mycket potential.. sen har man hört av en viss affär att dom inte tar in LG alls för att dom har så otroligt många fel, nu är inte detta deras Android lurar utan dom tidigare modellerna. Vad säger ni? som jag känner nu vill jag vänta minst 3 månader efter släpp av en LG telefon för att veta vad det är jag egentligen köper.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Vågar man verkligen köpa en LG? Min erfarenhet av LG är "exklusivt" skräp, men denna telefon verkar ha mycket potential.. sen har man hört av en viss affär att dom inte tar in LG alls för att dom har så otroligt många fel, nu är inte detta deras Android lurar utan dom tidigare modellerna. Vad säger ni? som jag känner nu vill jag vänta minst 3 månader efter släpp av en LG telefon för att veta vad det är jag egentligen köper.

Jag sitter på en LG KM900 Arena och det är den värsta telefon jag haft.
Men jag sitter som en hök på alla internetshoppar och kollar releasen på denna (redan bokat den via cdon) för att veta när jag får den!
Så jag ska köpa den trots min nuvarande skit som är en LG.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

SGS2 börjar levereras i maj.

Annars är SGS2 mycket bättre.
* Optimus 2X har en medelmåttig skärm. SGS2 skärm är världens bästa avseende färgåtergivning, kontrast, svartpunkt med mera.
* SGS2 har senaste versionen av android. Optimus 2X har version 2.2 och vi vet inte när det kommer en uppdatering.
* SGS2 har NFC, som bland annat innebär att man kan använda telefonen som betalningsmedel.
Etc etc. SGS2 är en avsevärt bättre och mer komplett telefon, men dröjer flera månader till.

Roligt att du skriver att SGS2 har världens bästa skärm, vilket är en högst individuellt åsikt. Det kommer sitta en likadan skärm som i SGS, vilket innebär kraftigt överdrivna färger. Optimus 2X kommer med en H-IPS, något jag hellre skulle vilja ha än en SAMOLED. Men i övrigt har du rätt, SGS2 känns betydligt mer intressant än LG'n.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Roligt att du skriver att SGS2 har världens bästa skärm, vilket är en högst individuellt åsikt. Det kommer sitta en likadan skärm som i SGS, vilket innebär kraftigt överdrivna färger. Optimus 2X kommer med en H-IPS, något jag hellre skulle vilja ha än en SAMOLED. Men i övrigt har du rätt, SGS2 känns betydligt mer intressant än LG'n.

Du har rätt i att det är individuellt vilken som man tycker är världens bästa skärm.
Mera korrekt uttryckt så kommer skärmen i SGS2 att ha världens bästa färgåtergivning (mätt i procentuell gamut), högst kontrast, och bäst svartpunkt bland smartphones. Den kommer också att ligga i den absoluta toppen vad gäller kontrast, ljusstyrka och pixelskärpa.
Jfr benchmarktesterna på Anadtech.
Det finns andra telefonskärmar som t.ex. har något högre pixeltäthet, eller något högre ljusstyrka. Men den här har bäst egenskaper i flera relevanta avseenden, och ligger högt om än inte högst i de andra.
Man får ha väldigt speciella behov om någon annan skärm skulle vara bättre.

Den är det alltså inte samma skärm som i SGS1. Detta är Samoled-plus. Bland annat så följer pixlarna inte pentile-mönstret. Det är mycket annat som förbättrats med, så som betraktningsvinklar och responstider, jfr.
http://www.anandtech.com/show/4177/samsungs-galaxy-s-ii-preli...

Jag tycker Optimus 2X fortfarande är intressant, framförallt för att den kommer mycket tidigare 2011 än SGS2, men själv kommer jag nog ändå att vänta på SGS2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag skulle vilja kalla det för kvalificerat mummel.

Mätvärden på skärmen är en sak medans "end user experience" är något helt annat.

Om SGS2 kommer att ha senaste versionen av Andriod vet varken du eller jag. Det vi vet är att den kommer att ha 2.3 men om det är den senaste versionen när telefonen finns i handeln vet ingen idag.

Permalänk
Medlem

Nu finns även Optimus 2X "lillebror" i Sverige. P970 Optimus Black, som är en dryg tusenlapp billigare än "storebror" finns nu på Prisjakt - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=830098

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Enligt Komplett ska Optimus 2X dyka upp hos dem nu på måndag.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av utopiazz:

Jag skulle vilja kalla det för kvalificerat mummel.

Irriterat svar: Jag hänvisar alltså till tester där Anand på anadtech och andra mätt upp mätbara egenskaper såsom svartpunkt, kontrast, färgåtergivning och liknande, och kommit fram till att skärmen i Galaxy S hade de högsta värden i flera relevanta avseenden. Men detta kallar du alltså "kvalificerat mummel" ? Grattis, du har just svammelförklarat dig själv. (Nu var jag snäll i hur jag uttryckte mig).
http://www.anandtech.com/show/3891/samsung-epic-4g-review-the...

Skrivet av utopiazz:

Mätvärden på skärmen är en sak medans "end user experience" är något helt annat.

Det där är en helt annan sak och innebär inte på något sätt att det jag skrev om mätbara egenskaper inte stämmer. För övrigt är det du skriver i sig fel. Om en skärm har väsentligt högre kontrast än en annan, så syns det också. Om jag visar dig en gul banan, så är den inte blå när du tittar på den. Du kanske upplever den som gul-orange, men det är ju inte en helt annan färg än gul.

Skrivet av utopiazz:

Om SGS2 kommer att ha senaste versionen av Andriod vet varken du eller jag. Det vi vet är att den kommer att ha 2.3 men om det är den senaste versionen när telefonen finns i handeln vet ingen idag.

Att du inte vet om den kommer att ha senaste versionen av android när den lanseras, innebär inte att jag inte vet det. Om du inte plötsligt menar "veta" i någon djupfilosofiskt mening, ungefär som att jag inte egentligen vet ifall handen som sitter på min arm verkligen helt säkert är min egen hand och en del av min kropp.

I alla fall: Samsung trycker på att den kommer att ha den senaste versionen vid leverans, och dessutom att de skall skicka ut kommande uppdatering av android snabbt till den här versionen. Det ryktas att nästa version av android skall vara 2.4 Gingerbread, och att det skall vara en mindre uppdatering som ger bättre stöd för dual core. I såfall är det ju inga större problem för ett företag som Samsung att se till att den uppdateringen går snabbt, så att deras flaggskepp får den versionen i samma stund som den blir officiellt tillgänglig, när de nu annonserar den viljan. Flera källor skriver direkt att Galaxy S2 kommer att ha den senaste versionen av android.
http://www.mobil.se/nyheter/forsta-intrycket-av-samsung-galax...

Hoppas att vi kan snacka mer om telefoner i fortsättningen i den här tråden, och mindre om semantik.

Permalänk
Medlem

Angående Optimus 2X: Swedroid har just testat den, och den är bättre än jag hade intrycket av!
http://www.swedroid.se/test-av-lg-optimus-2x/
Bland annat blev jag överraskad över att de gav ljudet ett sånt högt betyg.
Det ryktas om att vi kommer att få en "nerfad" version av SGS2 till Sverige, med sämre specs. Om det visar sig sant så kanske jag slår till på en Optimus 2X trots allt, jag tycker deras hölje verkar riktigt trevligt och allt annat bra. Coolt att ha den första smartphonen med dualcore dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Angående Optimus 2X: Swedroid har just testat den, och den är bättre än jag hade intrycket av!
http://www.swedroid.se/test-av-lg-optimus-2x/
Bland annat blev jag överraskad över att de gav ljudet ett sånt högt betyg.
Det ryktas om att vi kommer att få en "nerfad" version av SGS2 till Sverige, med sämre specs. Om det visar sig sant så kanske jag slår till på en Optimus 2X trots allt, jag tycker deras hölje verkar riktigt trevligt och allt annat bra. Coolt att ha den första smartphonen med dualcore dessutom.

Preliminärt pris på SGS2 i Storbritannien är drygt 600:- GBP vilket blir ungefär 6500:- SEK, så prisskillnaden mellan dessa två mobiler, baserat på dessa priser, blir cirka 1700:- SEK. Frågan är då om SGS2 är 1700:- "bättre" än Optimus 2X...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

enda stora skillnaden är väl skärmen.. och det är väl inte värt 1500kr extra...

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Irriterat svar: ...
.
.
.
.
Hoppas att vi kan snacka mer om telefoner i fortsättningen i den här tråden, och mindre om semantik.

Ber om ursäkt om mitt svar var lite spetsigt, det var inte min mening att förklara krig utan ett en frustration över att så många utrycker sig med "bästa xyzabc" som en absolut sanning.

Men åter till telefonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Irriterat svar: Jag hänvisar alltså till tester där Anand på anadtech och andra mätt upp mätbara egenskaper såsom svartpunkt, kontrast, färgåtergivning och liknande, och kommit fram till att skärmen i Galaxy S hade de högsta värden i flera relevanta avseenden. Men detta kallar du alltså "kvalificerat mummel" ? Grattis, du har just svammelförklarat dig själv. (Nu var jag snäll i hur jag uttryckte mig).
http://www.anandtech.com/show/3891/samsung-epic-4g-review-the...

Ja, siffror är mummel. Testa att titta på dom själv. En polare har en Galaxy S, jag har en 3Gs. Visst så har hans skärm äckligt svart svärta (3Gsen faller platt där), men å andra sidan så är färgerna rent ut sagt förskräckliga. Jag klarar knappt av att titta på den en längre stund.

Vi ser ju hela tiden samma argumentation om LCD vs LED på TV/datorskärmar. 1 biljon till 1 kontrast spelar ingen roll när färgerna är skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja, siffror är mummel. Testa att titta på dom själv. En polare har en Galaxy S, jag har en 3Gs. Visst så har hans skärm äckligt svart svärta (3Gsen faller platt där), men å andra sidan så är färgerna rent ut sagt förskräckliga. Jag klarar knappt av att titta på den en längre stund.

Vi ser ju hela tiden samma argumentation om LCD vs LED på TV/datorskärmar. 1 biljon till 1 kontrast spelar ingen roll när färgerna är skräp.

Det är svårt att argumentera mot dig när du skriver saker som "färgerna är skräp" - Vad 17 menar du egentligen ? Menar du att färgerna skulle vara andra än de naturliga när man t.ex. tittar på foton ?
Visa mig att det finns någon skillnad i färgerna återgivna i Galaxy S.

Ta en titt på följande test av datorskärmar så kanske du kan formulera dig bättre nästa gång:
http://www.anandtech.com/show/3946/apple-27inch-led-cinema-di...
Som framgår av testerna mäter man avvikelser i färgåtergivning i delta E. Är det detta du menar, att det är fel färger ? Längre ner ser du uppmätt färgöppning (gamut) i procent, och där vet vi ju alla att Samsung ligger högsta av alla.

Jag tycker inte att du har givit något argument alls mer att "du tycker att färgerna är skit" och i den stilen, och himla massa nedlåtande attityd. Kom med några argument, hänvisa till några källor som går att kontrollera, annars avfärdar jag allt du säger som en fanboy-blindhet. Visst, Retinan har högre pixeltäthet, men du måste medge att S-amoled ger fler och mer mättade färger, annars kan vi ju lägga ner den här diskussionen.
Jag kommer med argument och hänvisar till källor i den här diskussionen, det är du som kommer med mumlet "Apple är bäst för Apple är bäst för Apple är bäst även när de inte är det".

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Visst så har hans skärm äckligt svart svärta (3Gsen faller platt där), men å andra sidan så är färgerna rent ut sagt förskräckliga. Jag klarar knappt av att titta på den en längre stund.

Färgerna är INTE förskräckliga och du KLARAR av att titta på den en längre stund! Sluta överdriv så j*vla mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av utopiazz:

Ber om ursäkt om mitt svar var lite spetsigt, det var inte min mening att förklara krig utan ett en frustration över att så många utrycker sig med "bästa xyzabc" som en absolut sanning.

Men åter till telefonerna.

Ursäkt tagen och accepterad broder Jag är ibland lite för lätt-provocerad. Jag tycker det är helt OK att andra tycker annorlunda, och köper olika produkter på vilka grunder som helst, men jag kände mig lite angripen.
Jag gillar diskussioner, men tycker det är kul när man håller en vettig nivå, visar med källor att det är på ena eller andra sättet eller så.

Jag tror att Optimus 2X blir en kanontelefon, och hade den bara haft NFC så hade jag troligen inte suttit och väntat på SGS2. Sen är det ju sant att det är sällan NFC används i Sverige i nuläget, och vi får väl se hur lång tid det tar innan användandet kommer igång på allvar.

Här är en trevlig sammanfattning av de viktigaste egenskaperna och bencharna av Optimus 2X:
http://androidforums.com/lg-optimus-2x/279677-lg-optimus-2x-e...

Det verkar svårt att få någon uppfattning om när den egentligen blir tillgänglig i Sverige - De flesta butiker uppger
mitten av mars, några slutet av mars, och några så tidigt som i morgon.:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795644

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Färgerna är INTE förskräckliga och du KLARAR av att titta på den en längre stund! Sluta överdriv så j*vla mycket!

Du har rätt, förmodligen är det så här man skall bemöta såna här inlägg.