Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag som alltid trodde att ett kärnkraftverk producerade el.. fan också, måste lärt mig helt fel i skolan

Ja du får allt gå om några klasser tror jag. Ett kärnkraftverk producerar en sjuhevettes massa värme. Precis som ett Nvidia kort faktiskt. Sen kan visserligen koppla in en ångturbin som gör om värmen till el...

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrix:

Ja du får allt gå om några klasser tror jag. Ett kärnkraftverk producerar en sjuhevettes massa värme. Precis som ett Nvidia kort faktiskt. Sen kan visserligen koppla in en ångturbin som gör om värmen till el...

Kraftverk - Ett kraftverk, tidigare även kraftstation, är en anläggning för produktion av elektricitet, det vill säga att omvandling någon form av energi till elektrisk energi med hjälp av en generator.

Sen kan du även läsa igenom http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx... .. är ett 560 så mycket varmare än ett 6950 menar du?

gör om gör rätt!

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Kraftverk - Ett kraftverk, tidigare även kraftstation, är en anläggning för produktion av elektricitet, det vill säga att omvandling någon form av energi till elektrisk energi med hjälp av en generator.

Sen kan du även läsa igenom http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx... .. är ett 560 så mycket varmare än ett 6950 menar du?

gör om gör rätt!

Seemantik...

Edit:
Annars köper du ett 560 eller annat Nvidia kort, ett fett PSU som kan driva kärnkraftvärmeverket, samt extra fläktar för evakuering av värmestrålningen.

Nöjd så?

Tja, all effekt blir ju värme i slutändan och Nvidias kort drar generellt betydligt mer. Sen har de lyckats bra med kylningen på vissa kort så att den faktiska temeraturen på kortet håller hyfsade värden.

Permalänk

Jag skulle utan tvekan tagit 6970 för det priset det ligger ju runt 3000 annars

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrix:

Precis. Är du smart/prismedveten gör du detta. Upplåsningen lyckas på ca 97% av 6950-korten.

82% av all statistik folk hänvisar till är påhittad.
På internet är det lätt att bevisa sina påståenden genom att bifoga en länk.

Till TS: I 2.5K prisklassen är det svårt att köpa något man blir missnöjd över. Både Nvidia och AMD gör strålande grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Razzay:

82% av all statistik folk hänvisar till är påhittad.
På internet är det lätt att bevisa sina påståenden genom att bifoga en länk.

Till TS: I 2.5K prisklassen är det svårt att köpa något man blir missnöjd över. Både Nvidia och AMD gör strålande grafikkort.

haha
100% av mitt asus radeon 6950 2bg gick att låsa upp, och nu med OC presterar det en bra bit över ett o klockat 6970 ingen påhitt här

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Nehe vad är det för mening att skapa en tråd om AMD/Nvidia om du inte ska ha AMD.

Skrivet av DjMollet:

hehe tack men har haft AMD/ATI men dom bara strular med spel och sånt skit få fpsdrops på ati korten med inte med nvidia alls..

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.