Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Våra villkor är ändrade sedan ett par veckor tillbaka och garantin är numera inte personlig utan övertas av andrahandsköparen.
Se punkt 9 i våra köpvillkor: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

/Mikael

Riktigt nice! Kan man isåfall på något sätt flytta över ett inköp från ett konto på komplett till ett annat? Så man smidigt kan skapa garantiärenden och liknande via sin kontrollpanel?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av macmann1:

Riktigt nice! Kan man isåfall på något sätt flytta över ett inköp från ett konto på komplett till ett annat? Så man smidigt kan skapa garantiärenden och liknande via sin kontrollpanel?

Det går inte att flytta över ett köp från ett konto till ett annat. Ring eller maila oss med ursprungsordernummer så hjälper vi till med returen på rätt konto.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det går inte att flytta över ett köp från ett konto till ett annat. Ring eller maila oss med ursprungsordernummer så hjälper vi till med returen på rätt konto.

/Mikael

Okej. Har inget behov för stunden men det är ju alltid bra att veta

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Hur fungerar egentligen era "preliminära" datum för att få in något i lager? Två gånger har jag beställt saker som har haft ett bra preliminärt datum, och båda gångerna har datumet flyttats fram om och om igen... Riktigt irriterande, är väl bättre att bara skriva "inte i lager" om det ändå stämmer så dåligt?

Visa signatur
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MarcusW:

Hur fungerar egentligen era "preliminära" datum för att få in något i lager? Två gånger har jag beställt saker som har haft ett bra preliminärt datum, och båda gångerna har datumet flyttats fram om och om igen... Riktigt irriterande, är väl bättre att bara skriva "inte i lager" om det ändå stämmer så dåligt?

Hej!

Ett preliminärt datum är ett uppskattat datum som vi fått från våra leverantörer. Därför kan leveransdatumen flyttas både fram och tillbaka beroende på vilken information vi får från leverantören. Ett preliminärt datum är mer osäkert än ett bekräftat leveransdatum.

Är det någon särskild produkt du väntar leverans på så skicka gärna ett PM så ska jag göra vad jag kan för att undersöka närmare

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Ett preliminärt datum är ett uppskattat datum som vi fått från våra leverantörer. Därför kan leveransdatumen flyttas både fram och tillbaka beroende på vilken information vi får från leverantören. Ett preliminärt datum är mer osäkert än ett bekräftat leveransdatum.

Är det någon särskild produkt du väntar leverans på så skicka gärna ett PM så ska jag göra vad jag kan för att undersöka närmare

/Mikael

Ok. Kanske bara jag som har haft otur, men brukar de datumen flyttas fram 3-4 gånger innan de kommer in? (flyttats fram nästan en månad) Om det brukar vara så kanske ni helt borde skippa att skriva ut det datumet, när jag ser preliminärt datum tänker jag iaf att det "förmodligen" är inne vid datumet. ^^

Min senaste beställning är absolut ingen brådska (Noctua NM-I3), blev bara lite nyfiken på hur det brukar vara med era "preliminära datum".

Mvh,
Marcus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vafan vill ni inte ha mina pengar för?

I snart en vecka har jag försökt köpa ett gainward 570 hos er på avbetalning (jag har redan ett konto som jag snart betalat färdigt) tillsammans med en ny skärm, men det går inte. Jag använder nordeas e-leg och jag ser att det är ett felmeddelande för nordeakunder när man skall betala. Jag ringde dem och de sade bara att de inte kan svara för andra företags sidor, vilket väl är fair enough. Jag har provat med olika webläsare (även börjat använda ff3 igen) men jag kommer bara till sidan där det står att jag beviljats kredit och sedan kan jag inte slutföra köpet. Min fråga är om ni har någon lösning på gång? Jag börjar bli otålig

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MarcusW:

Ok. Kanske bara jag som har haft otur, men brukar de datumen flyttas fram 3-4 gånger innan de kommer in? (flyttats fram nästan en månad) Om det brukar vara så kanske ni helt borde skippa att skriva ut det datumet, när jag ser preliminärt datum tänker jag iaf att det "förmodligen" är inne vid datumet. ^^

Min senaste beställning är absolut ingen brådska (Noctua NM-I3), blev bara lite nyfiken på hur det brukar vara med era "preliminära datum".

Mvh,
Marcus

Vi försöker alltid att få så noggranna uppskattningar av leveransdatum som möjligt från leverantörer. Så fort vi fått ett bekräftat leveransdatum så uppdateras detta i våra system.

Mer information om våra olika lagerstatus finns här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=faqdel

Skrivet av Typen:

Vafan vill ni inte ha mina pengar för?

I snart en vecka har jag försökt köpa ett gainward 570 hos er på avbetalning (jag har redan ett konto som jag snart betalat färdigt) tillsammans med en ny skärm, men det går inte. Jag använder nordeas e-leg och jag ser att det är ett felmeddelande för nordeakunder när man skall betala. Jag ringde dem och de sade bara att de inte kan svara för andra företags sidor, vilket väl är fair enough. Jag har provat med olika webläsare (även börjat använda ff3 igen) men jag kommer bara till sidan där det står att jag beviljats kredit och sedan kan jag inte slutföra köpet. Min fråga är om ni har någon lösning på gång? Jag börjar bli otålig

Hej, Vi har tekniska problem med just Nordeas e-legitimation och arbetar på att lösa problemet så fort som möjligt. Vår förhoppning är att ha igång det igen under veckan.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Evga gtx460 2win

Finns det någon möjlighet att ni sänker priset på Evga gtx460 2win?
Priset på Evga:s hemsida är nämligen 429 usd vilket blir ca 2700kr sen ska ni ju lägga på lite moms och frakten är väl inte så billig men 4000 spänn är väl lite att ta i?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av anon168719:

Finns det någon möjlighet att ni sänker priset på Evga gtx460 2win?
Priset på Evga:s hemsida är nämligen 429 usd vilket blir ca 2700kr sen ska ni ju lägga på lite moms och frakten är väl inte så billig men 4000 spänn är väl lite att ta i?

Hej!
Just nu finns det inga planer på att sänka priset på GTX460 2win. På dollarpriset tillkommer som du skriver frakt och moms - men även tull. Givetvis kan priset komma att sjunka längre fram på grund av lägre inköpspriser.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej!
Har ni planer på att sänka priset på Logitech g35 som förra helgen? Blev riktigt arg på mig själv när jag missat chansen att köpa dom så billigt.

Permalänk
Medlem

hämta ut paket utan brev avi?
och varför skickas inte sms när jag skrev det?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saaade:

Fråga posten?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av saaade:

du harju fåt numret av komplett, använd dom 4 sista siffrorna bara

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sibirius:

Hej!
Har ni planer på att sänka priset på Logitech g35 som förra helgen? Blev riktigt arg på mig själv när jag missat chansen att köpa dom så billigt.

Aktuellt pris är 795:- och gäller i helgen

Skrivet av saaade:

Det låter märkligt att du inte fått någon SMS avi. Vi känner inte till att det varit några störningar hos Posten. Ditt kollinummer finns på din Konto-sida på Komplett.se och det går att hämta ut kollit med kollinummer och ID.

Trevlig helg!

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av saaade:

Ta de 4 sista siffrorna på ditt kollinummer och gå till posten med leg och istället för de siffrorna som står i smset som du inte har fått anger du de 4 sista siffrorna från kollinumret. Det är samma siffror bara att man får ett sms för det ska bli enklare.

Har själv suttit i din sits och då sa posten att det var samma siffror.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Någon framgång med att ordna så vi med Nordeas e-legitimation kan handla via finansiering igen?

Permalänk
Medlem

Trubbel med mail supporten? Mailande in till Er ang ett defekt XFX 5850 för snart en vecka sedan och ej fått något svar tillbaka.
Visst kan jag vänta ett tag till men Ni brukar ju sköta det så fort!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Era helgerbjudanden som ni kört ett tag nu är sjukt bra och prispressande. Dock inte utan problem.
I mitt fall resulterade att jag en helg gjorde en beställning på Logitechs G19-tangentbord. Det fanns dock inte i lager utan skulle komma in början av April. Så jag fick varan till samma pris som helgerbjudandet gällde. So far, so good.

Helgen efter föll jag för ett nytt helgerbjudande som gällde Logitechs headset G35, som fanns i lager.

Saken i detta fallet var att jag redan hade en liggandes order på G19 som väntade på att komma in i lager. Jag hade inte bråttom med någon av produkterna så allra helst skulle jag vilja samfrakta dessa produkter, till en billigare fraktkostnad såklart. Problemet uppstår med att ni inte har support på helgerna. Och pga av mina arbetstider kunde jag inte kontakta er på måndagen via telefon. Jag skickade dock ett mail till er samtidigt som jag gjorde beställningen. Dock gick varan iväg innan ni hade läst och svarat på mailet (ni svarade tisdagen, paketet gick iväg redan på måndagen).

Jag skulle vilja se en funktion att man kan halta sin order eller knyta samman liggande ordrar för exempelvis samfrakt. Perfekt när varor inte är i lager men man ändå gör beställningar på exempelvis just kampanjvaror.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Typen:

Någon framgång med att ordna så vi med Nordeas e-legitimation kan handla via finansiering igen?

Vi håller på att testköra funktionen just nu och hoppas kunna få upp den på sajten under veckan om den fungerar som det ska.

Skrivet av Kenta42:

Trubbel med mail supporten? Mailande in till Er ang ett defekt XFX 5850 för snart en vecka sedan och ej fått något svar tillbaka.
Visst kan jag vänta ett tag till men Ni brukar ju sköta det så fort!

Det låter märkligt. Skicka gärna det ärendenummer du fick på mailen i ett PM så undersöker jag vidare. Om du inte fått något automatgenererat mail när du mailade oss så har ditt meddelande inte kommit fram.

Skrivet av Poison:

Era helgerbjudanden som ni kört ett tag nu är sjukt bra och prispressande. Dock inte utan problem.
I mitt fall resulterade att jag en helg gjorde en beställning på Logitechs G19-tangentbord. Det fanns dock inte i lager utan skulle komma in början av April. Så jag fick varan till samma pris som helgerbjudandet gällde. So far, so good.

Helgen efter föll jag för ett nytt helgerbjudande som gällde Logitechs headset G35, som fanns i lager.

Saken i detta fallet var att jag redan hade en liggandes order på G19 som väntade på att komma in i lager. Jag hade inte bråttom med någon av produkterna så allra helst skulle jag vilja samfrakta dessa produkter, till en billigare fraktkostnad såklart. Problemet uppstår med att ni inte har support på helgerna. Och pga av mina arbetstider kunde jag inte kontakta er på måndagen via telefon. Jag skickade dock ett mail till er samtidigt som jag gjorde beställningen. Dock gick varan iväg innan ni hade läst och svarat på mailet (ni svarade tisdagen, paketet gick iväg redan på måndagen).

Jag skulle vilja se en funktion att man kan halta sin order eller knyta samman liggande ordrar för exempelvis samfrakt. Perfekt när varor inte är i lager men man ändå gör beställningar på exempelvis just kampanjvaror.

Kul att du gillade våra helgerbjudanden! Tyvärr finns det inget sätt att slå ihop inneliggande order i dag som du skriver. Vi tar med oss detta som en eventuell förbättring i framtiden.

Däremot kommer vi från och med torsdag ha telefonerna öppet från 09 - 20 istället för 09 - 17. Hoppas att det kan underlätta för dig i framtiden.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är 1495kr slutgiltigt pris för Sapphires "nya" HD5850 Xtreme?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=631275

med tanke på att 6850 finns fr. 1450kr känns lite ärligt talat lite i överkant. men jag förstår att prissättningen baseras på eran leverantör

Permalänk

Hejsan allihopa!

Ville bara göra ett kort inlägg om hur våldsamt bra service och leverans är hos komplett.se

Även priser är mycket bra, tackar och bugar för denna underbara butik!

MVH

Permalänk
Medlem

Nej, nu blir jag faktiskt lite besviken. Jag vet att ni har lager i Norge, och jag inser att ni nyttjar Posten men va fasen .. jag beställer på måndag kl 10:55, på tisdag kl 15:21 är mitt paket i Stockholm? Jag bor i Borås vilket ligger ganska mitt emellan Norge och Stockholm, och framför allt bra mycket närme Jönköping än fjollträsk. Snacka om att göra saker onödigt långsamma

Jaja .. vem behöver väl ett Fusion-kort till sin htpc .. ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aldric T:

Nej, nu blir jag faktiskt lite besviken. Jag vet att ni har lager i Norge, och jag inser att ni nyttjar Posten men va fasen .. jag beställer på måndag kl 10:55, på tisdag kl 15:21 är mitt paket i Stockholm? Jag bor i Borås vilket ligger ganska mitt emellan Norge och Stockholm, och framför allt bra mycket närme Jönköping än fjollträsk. Snacka om att göra saker onödigt långsamma

http://www.posten.se/kontakta_oss

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat i Posten i flera år, iofs i Posten IT men jag vet redan hur det samtalet kommer se ut ..

Nu är paketet hur som helst i GBG så ikväll blir det äntligen filmtajm med nästan inga spår av det alls på elräkningen!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cirap:

är 1495kr slutgiltigt pris för Sapphires "nya" HD5850 Xtreme?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=631275

med tanke på att 6850 finns fr. 1450kr känns lite ärligt talat lite i överkant. men jag förstår att prissättningen baseras på eran leverantör

Hej!

Just nu finns det ingen plan för prissänkning av det kortet. Faktum är att HD5850 presterar något bättre än HD6850. Kolla till exempel Sweclockers prestanda/krona-test nu i april: http://www.sweclockers.com/artikel/13779-grafikkort-prestanda...

Skrivet av Jimmyjager:

Hejsan allihopa!

Ville bara göra ett kort inlägg om hur våldsamt bra service och leverans är hos komplett.se

Även priser är mycket bra, tackar och bugar för denna underbara butik!

MVH

Tack och bock! Kul att höra att du är nöjd med oss

Skrivet av Aldric T:

Hej!

Vissa av Postens lastbilar från oss går via Stockholm och vissa via andra städer. Jag är tyvärr inte helt insatt i Postens logistik i det här fallet men vi litar på att de levererar så snabbt de kan och att du får ditt Fusion-kort snart som möjligt.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag måste ställa en fråga här om ett av era paketerbjudanden.
Detta paketerbjudande kostar 4.895:-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622989

Men om man köper delarna löst hos er så kostar det 4.877:- och jag vet inte om ni försöker blåsa (Inte troligt) era kunder eller om prisminskningen av delarna sprungit om paketets?

Ja, jag vet att en del av oss har lite skumma nöjen för oss på nätterna...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MaLo:

Jag måste ställa en fråga här om ett av era paketerbjudanden.
Detta paketerbjudande kostar 4.895:-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622989

Men om man köper delarna löst hos er så kostar det 4.877:- och jag vet inte om ni försöker blåsa (Inte troligt) era kunder eller om prisminskningen av delarna sprungit om paketets?

Ja, jag vet att en del av oss har lite skumma nöjen för oss på nätterna...:)

Hej!

Tack för att du uppmärksammat detta! Priset är korrigerat

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Tack för att du uppmärksammat detta! Priset är korrigerat

/Mikael

Det är nog vi som skall tacka.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig mer handla av er. Beställde en 2500k processor med V8 CPU fläkten, och efter att ha väntat i en vecka så ringde jag och allt ni sade var att erat system var slött så någon hade köpt den innan mig.

Nu är det så att jag har väntat på detta i en hel vecka och dessutom beställt ett gäng andra delar till mitt sandybridge paket, allt för att jag hittade den demoprodukten för 1 350kr.
Nu sitter jag här med ett moderkort, HDD, RAM minnen och annan skit, utan processor.
Tack så #/&"#" mycket komplett för att ni har ett totalt fallerat system som nu fått mig att aldrig mer vilja handla hos er.

Tacka gud för Inet.se som slår er med hästlängder, tack och hej.