Vad kan jag driva med min förstärkare, 2*100W

Permalänk
Medlem

Vad kan jag driva med min förstärkare, 2*100W

Tjenare alla Sweclockers!

Det är så att jag byggt mig en förstärkare,
en 2x100W förstärkare med hifi-data.
Klass AB
Ingångsimpedans: 20 kohm
Ingångskänslighet 1 V rms
Frekvens (+/-1 dB) 10 Hz - 100 kHz
THD: 0.02%

Tänkte nu köpa mig ett par högtalare för max ca3000!

Har funderat på http://www.fynda.se/index.php?prodid=4348

alltså proson stadium 10 (v.2)!

Kommer jag att klara av att driva dessa med en 100Wrms förstärkare eller kommer det gå för trögt?
Kommer jag kunna vrida upp musiken utan missljud??

Kom gärna med andra förslag med samma pris klass.
Ett krav jag har är att de ska va rätt mkt bas!

MVH johannes!

Permalänk
Medlem

Du kommer långt med 2x25w, frågan är om det verkligen är 2x100w du har

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Asså specsen säger ingenting om hur förstärkaren presterar.
En strömkubmätning på den skulle va intressant även om det inte säger så mycket ljudmässigt.

Permalänk
Medlem

Ja det är en 2*100. här är databladet.
http://www.electrokit.se/download/FK667E-1.pdf
Jag har lött allt själv mm!
Hur gör man en strömkub mätning?? Är det amperen i utgångarna till högtalaren man ska mäta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Asså specsen säger ingenting om hur förstärkaren presterar.
En strömkubmätning på den skulle va intressant även om det inte säger så mycket ljudmässigt.

Hur mäter man det?

Permalänk
Medlem

Har du några bilder på bygget? Intressant

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Rekordmedlem

Den där förstärkaren är inte särskilt stabil om pdf en stämmer, 100 watt i 8 och 4 ohm, då sjunker spänningen. men det är hursomhellst skoj att du byggt själv, det är en bra övning och man lär sig av allt sånt hempul.
Varför inte bygga ett par högtalare också när du ändå håller på? du kan ju redan löda så filterbygge går nog bra och en låda kan du få färdigsågad om du inte har en bra såg hemma.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är du ute efter hifi eller disco?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den där förstärkaren är inte särskilt stabil om pdf en stämmer, 100 watt i 8 och 4 ohm, då sjunker spänningen. men det är hursomhellst skoj att du byggt själv, det är en bra övning och man lär sig av allt sånt hempul.
Varför inte bygga ett par högtalare också när du ändå håller på? du kan ju redan löda så filterbygge går nog bra och en låda kan du få färdigsågad om du inte har en bra såg hemma.

Det kan mycket väl stämma men tror du det går driva dessa högtalare!?
Jag har lagt ner ca 200timmar på bara förstärkaren så skulle va rätt gött att köpa klara men visst hade de vatt skoj att bygga själv!

Kan lägga upp lite bilder lite senare!

Permalänk
Medlem

Disco men ska även gå att spela vanlig musik om man säger så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Men iallafall... en trafo med tillräcklig effekt och en väl tilltagen strömförsörjningsenhet så får man en bra stabil spänningsmatning.

Japp. Bara att koppla rakt in i högtalaren

Till trådskaparen rekommenderar jag dynavoice dynamite. Bättre än proson du länkar på allt.
http://www.fynda.se/index.php?prodid=3190

Finns även som 10tummare för en 500 mer om du föredrar det.

edit: 100W kan du för övrigt driva vad som helst med fast din förstärkare verkar som sagt inte vara den bästa.

Permalänk
Medlem

http://www.ladda-upp.com/bilder/51175/f-C3-B6rst-C3-A4rkare-b...

Här kommer en bild på bygget. Lite halvkass men det får duga!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jskn002:

http://www.ladda-upp.com/bilder/51175/f-C3-B6rst-C3-A4rkare-b...

Här kommer en bild på bygget. Lite halvkass men det får duga!

nice dock kommer den att brinna upp vid högre volymer för du har en utblås fläkt men inget som drar in luft i lådan hade du gjort en tunnel typ fläkt inblåd framtill sen gjort en typ vind tunnel. flänsen som du har antar jag är slutstegs kretsarna och dom lär bli rätt varma när nu ingen luft kan cirkulera

annars va det ett fint bygge

Permalänk
Rekordmedlem

Öhh ??? OJOJOJ NEJ NEJ NEJ NEJJJJ !!!!!!!! Sicket bygge, klart värsta jag sett på ett tag, hoppas det är rätt kopplat iallafall, bortsett från det mekaniska utförandet, har du provkört det så det funkar elektriskt ?

Lite tankar om ditt alster....
Har du satt ett väggutag inuti lådan ? (Du har ju satt i en stump din skena för reläet, du kunde ju tagit en nätdel för dinskena kanske, även om det är väldigt originellt i en förstärkare)
Och du har "blanka" 230V delar i lådan (långa kablar vid brytaren, oisolerat på flera andra ställen), det är farligt, du bör genast isolera allt där man kan se nät-spänningsförande metall, krympslang och/eller plastbitar så att du absolut inte kan vidröra någon spänningssatt del.
Vägguttaget med "bulan" ska du ta bort, ska du använda väggbulans innehåll bör du ta isär den och montera det fastsatt i lådan, ramlar den loss kan den hamna så den kortsluter eller slår sönder andra saker eller rycker loss en nätkabel och på så sätt riskerar du allvarliga skador (både el och brandrisk) kommer den åt dina 230V delar är det väldigt illa.
Sockerbitar är heller inget att rekommendera, du bör försöka lösa det bättre löda och krympslang är ett sätt (kopplingsplint på skena hade varit bättre det med om än inte helt normalt)
Signalkablarna borde ha varit tvinnade ev skärmade för att minska störningar, och att ha nätkablarna korsande och den lilla "slingan" vid högtalaranslutningen kan inte vara bra, de bör separeras.
Vad ska du med 4 signalingångar till ? Är det en signalswitch du lagt till i framkant, där du lägger in signalkablarna över likriktarbryggorna ? Du är inte rätt för att det ska bli brum? Man bör skilja på kraft och signalkablage så mycket som möjligt.
Du borde ha hål/slitsar under kylflänsarna,kylningen borde inte kräva mycket extra luft via en fläkt om du kan låta dem andas/sticka ut utanför lådan.
Vad har du använt för högtalarkontakter, är det någon enkel klämlist avsedd för högtalare, slitsen för kablar antyder det, de är ofta inte säkra, vad händer om en kabel rör vid plåten ?
Jag har även svårt att se hur du löst jordreferensen, finns det någon punkt som är jordreferens ? sockerbitar o dyl kan leda till spänningsfall, det kan väldigt lätt bli mer störningar än det egentligen skulle varit.
Varför sitter det en feritkärna på skyddsjorden inuti lådan, ska du filtrera hf där? Gör ett riktigt nätfilter eller köp en nätbrunn med ett färdigt filter inbyggt.
Likriktare och glättning sitter väldigt långt ifrån trafon, kablarna kan ge störningar där med.
Du borde ha lytar med skruvhål och göra en skena som du kopplar ihop dem med istället för sockerbitarna, de där lytarna du valt är för kretskortsmontage, inte för "hardwire"

Nu får du gärna bli sur på mig, MEN !!

Jag tycker helt ärligt att du ska plocka isär allt och göra om det mekaniska helt, det går att göra så mycket bättre och framförallt säkrare, om du inte orkar med det så måste du iallafall fixa elsäkerheten, det spelar ingen roll att det är hembyggt, det är inte värt att riskera en olycka ! Du måste minst isolera allt ordentligt, och ingen väggbula i ett uttag inuti lådan som riskerar att lossna.
Det här ser ut som en labbkoppling som inte ska tas bort från labbänken (där den naturligtvis är ansluten via jordfelsbrytare/skydstransformator och de som vistas i närheten är medvetna om riskerna och beter sig försiktigt)
Snälla du, ta inte in det bygget till ett normalt bostadsrum!! Det kan gå illa om man inte tänker sig för, och det kanske du gör, men andra personer kanske lyfter upp bygget o vänder på det, och då ramlar din väggbula loss och ställer till med något............

Det är ju lite ironiskt att du har beröringsskyddat skyddsjorden vid nätbrunnen men lämnat de spänningsförande delarna blanka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Varför har du kopplat in 3 strömbrytare (?) efter matningen? 2 kan ju vara förståeligt, av säkerhetsskäl under inkoppling om den skulle förflyttas.

sen kan jag hålla med mrgaffe om väggdosan och de kablar som saknar isolering...

Och nu är ju inte jag så insatt i detta med just överföringen mellan förstärkare och element, men är det inte lite moment-0 över att använda tunna kablar för signalen invändigt men byta till grövre så fort det hamnar utanför.... du kommer ju ändå aldrig att få renare signal än det som kommer inifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Du kommer långt med 2x25w, frågan är om det verkligen är 2x100w du har

2x25w räcker för små sattelliter kanske, för dessa stora högtalare vore det optimala 2x75w+ 100w blir lagom då finns det lite att spela på om man säger så... Jag hade en 2x50w innan och den bottnade rätt fort i basregionen det var dock "tillräckligt" men det gick inte att "vrida upp".

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zax89:

2x25w räcker för små sattelliter kanske, för dessa stora högtalare vore det optimala 2x75w+ 100w blir lagom då finns det lite att spela på om man säger så... Jag hade en 2x50w innan och den bottnade rätt fort i basregionen det var dock "tillräckligt" men det gick inte att "vrida upp".

Kör fortfarande på en Luxman L-560, ren Klass A, 2x50W med Kef 104/2 och den effekten räcker långt! Tappar i princip aldrig orken, ens i basen. Nu klipper den iofs väldigt snyggt, men 2x50 riktiga watt räcker långt även med stora högtalare som 104/2.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TmN:

nice dock kommer den att brinna upp vid högre volymer för du har en utblås fläkt men inget som drar in luft i lådan hade du gjort en tunnel typ fläkt inblåd framtill sen gjort en typ vind tunnel.

Om du tittar lite nogare så har jag en massa hål under flänsarna! Jag har även en hel del hål under tonkontrollen så jag tror de kommer bli ett tillrekligt flöde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Öhh ??? OJOJOJ NEJ NEJ NEJ NEJJJJ !!!!!!!! Sicket bygge, klart värsta jag sett på ett tag, hoppas det är rätt kopplat iallafall, bortsett från det mekaniska utförandet, har du provkört det så det funkar elektriskt ?

Lite tankar om ditt alster....
Har du satt ett väggutag inuti lådan ? (Du har ju satt i en stump din skena för reläet, du kunde ju tagit en nätdel för dinskena kanske, även om det är väldigt originellt i en förstärkare)
Och du har "blanka" 230V delar i lådan (långa kablar vid brytaren, oisolerat på flera andra ställen), det är farligt, du bör genast isolera allt där man kan se nät-spänningsförande metall, krympslang och/eller plastbitar så att du absolut inte kan vidröra någon spänningssatt del.
Vägguttaget med "bulan" ska du ta bort, ska du använda väggbulans innehåll bör du ta isär den och montera det fastsatt i lådan, ramlar den loss kan den hamna så den kortsluter eller slår sönder andra saker eller rycker loss en nätkabel och på så sätt riskerar du allvarliga skador (både el och brandrisk) kommer den åt dina 230V delar är det väldigt illa.
Sockerbitar är heller inget att rekommendera, du bör försöka lösa det bättre löda och krympslang är ett sätt (kopplingsplint på skena hade varit bättre det med om än inte helt normalt)
Signalkablarna borde ha varit tvinnade ev skärmade för att minska störningar, och att ha nätkablarna korsande och den lilla "slingan" vid högtalaranslutningen kan inte vara bra, de bör separeras.
Vad ska du med 4 signalingångar till ? Är det en signalswitch du lagt till i framkant, där du lägger in signalkablarna över likriktarbryggorna ? Du är inte rätt för att det ska bli brum? Man bör skilja på kraft och signalkablage så mycket som möjligt.
Du borde ha hål/slitsar under kylflänsarna,kylningen borde inte kräva mycket extra luft via en fläkt om du kan låta dem andas/sticka ut utanför lådan.
Vad har du använt för högtalarkontakter, är det någon enkel klämlist avsedd för högtalare, slitsen för kablar antyder det, de är ofta inte säkra, vad händer om en kabel rör vid plåten ?
Jag har även svårt att se hur du löst jordreferensen, finns det någon punkt som är jordreferens ? sockerbitar o dyl kan leda till spänningsfall, det kan väldigt lätt bli mer störningar än det egentligen skulle varit.
Varför sitter det en feritkärna på skyddsjorden inuti lådan, ska du filtrera hf där? Gör ett riktigt nätfilter eller köp en nätbrunn med ett färdigt filter inbyggt.
Likriktare och glättning sitter väldigt långt ifrån trafon, kablarna kan ge störningar där med.
Du borde ha lytar med skruvhål och göra en skena som du kopplar ihop dem med istället för sockerbitarna, de där lytarna du valt är för kretskortsmontage, inte för "hardwire"

Nu får du gärna bli sur på mig, MEN !!

Jag tycker helt ärligt att du ska plocka isär allt och göra om det mekaniska helt, det går att göra så mycket bättre och framförallt säkrare, om du inte orkar med det så måste du iallafall fixa elsäkerheten, det spelar ingen roll att det är hembyggt, det är inte värt att riskera en olycka ! Du måste minst isolera allt ordentligt, och ingen väggbula i ett uttag inuti lådan som riskerar att lossna.
Det här ser ut som en labbkoppling som inte ska tas bort från labbänken (där den naturligtvis är ansluten via jordfelsbrytare/skydstransformator och de som vistas i närheten är medvetna om riskerna och beter sig försiktigt)
Snälla du, ta inte in det bygget till ett normalt bostadsrum!! Det kan gå illa om man inte tänker sig för, och det kanske du gör, men andra personer kanske lyfter upp bygget o vänder på det, och då ramlar din väggbula loss och ställer till med något............

Det är ju lite ironiskt att du har beröringsskyddat skyddsjorden vid nätbrunnen men lämnat de spänningsförande delarna blanka.

Jag vet, det är en heldel som måste fixas till! Kan tilllägga det att det inte är klart än, bilden är tagen när jag bara satte ihop allt för att testa om det funkade! Och de gjorde de, ljudet blir klart och fint för att vara i de högtalare jag spelar med!

Jag måste ha med batterieliminatorn på något sätt för förstärkarkorten drivs med 50V och tonkontroll,fläkt och framsida brytare drivs med 12V. Har funderat på att sätta fasr denna bättre mha buntband.

Ska jag alltså tvinna signalkablarna med varann?

Jag ska även isolera allt med krympslang och ta bort sockerbitarna och löda ihop kablarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydalarn:

Varför har du kopplat in 3 strömbrytare (?) efter matningen? 2 kan ju vara förståeligt, av säkerhetsskäl under inkoppling om den skulle förflyttas.
.

Så vitt jag kan se så ser jag bara två brytare, en på baksidan som sätter igång batterieliminatorn som matar fläkt tonkontroll och impuls strömbrytare där fram. och en impulsbrytare på framsidan som får reläät till trafon att byta status så förstärkarkorten sätter igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jskn002:

Så vitt jag kan se så ser jag bara två brytare, en på baksidan som sätter igång batterieliminatorn som matar fläkt tonkontroll och impuls strömbrytare där fram. och en impulsbrytare på framsidan som får reläät till trafon att byta status så förstärkarkorten sätter igång.

Ahhhhh... Det var sömnen som såg tre, nu när jag piggnat till en del och kollat lite närmare ser jag att det är en säkringshållar jag misstog för att vara en strömbrytare, My bad.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kollat på högtalarna i fråga men något säger mig att dom är lättdrivna. Och då borde 50w duga fint, så länge förstärkaren verkligen orkar ge 50w per kanal.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jskn002:

Jag vet, det är en heldel som måste fixas till! Kan tilllägga det att det inte är klart än, bilden är tagen när jag bara satte ihop allt för att testa om det funkade! Och de gjorde de, ljudet blir klart och fint för att vara i de högtalare jag spelar med!

Jag måste ha med batterieliminatorn på något sätt för förstärkarkorten drivs med 50V och tonkontroll,fläkt och framsida brytare drivs med 12V. Har funderat på att sätta fasr denna bättre mha buntband.

Ska jag alltså tvinna signalkablarna med varann?

Jag ska även isolera allt med krympslang och ta bort sockerbitarna och löda ihop kablarna.

Ok det låter lite bättre om det är testutförande.
jo du bör tvinna signalkablarna eller använda koaxialkablar, det blir mindre störningar då, Du kunde ju ha byggt en 12V nätdel på kretskort istället för att ta en väggbula. att driva en fläktmotor på samma matning som försteget ökar nog störnivån i försteget, det bästa är om du har egen matning, eller åtminstone en egen reglering för det.
Att ha kvar uttaget och sätta fast bulan med buntband är ingen bra lösning, öppna den och ta ur kretskortet om du vill ha den lösningen, eller bygg en egen 12V matning, det finns färdiga regulatorer i en krets, LM serien, de kräver inte många delar runt, här har du ett exempel på ett enkelt bygge http://www.instructables.com/id/Make-a-simple-12-volt-power-s...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydalarn:

Och nu är ju inte jag så insatt i detta med just överföringen mellan förstärkare och element, men är det inte lite moment-0 över att använda tunna kablar för signalen invändigt men byta till grövre så fort det hamnar utanför.... du kommer ju ändå aldrig att få renare signal än det som kommer inifrån.

Kablarna utanför påverkar ljudet precis lika mycket oavsett vad du har innuti lådan. Du får alltså aldrig "renare signal" än som kommer innifrån nej men med dåliga kablar kan du få sämre signal istället. Kablarna innuti lådan är dessutom extremt korta och förhoppningsvis bra lödda så deras påverkan är minimal.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla tips! Köpte idag dynavoice dynamite 8! De blir nog kanon till mitt rum och dom ska nog vara rätt lättdrivna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

jo du bör tvinna signalkablarna eller använda koaxialkablar, det blir mindre störningar då, /[/url]

Om jag ska använda koaxialkablar, ska jag löda skärmen någonstans då eller? Eller ska man bara låta den vara?

Permalänk
Rekordmedlem

Skärmen agerar ju signaljord och bör alltså anslutas till den, den kan inte flyta, hur ska du då få någon signal? Signalen är ju mellan 2 poler, du kan inte ansluta till bara 1pol.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ganska kul att läsa hur många det är som är så "beroende" av hur många watt en stärkare är specad för.

Vi nyaste rörstärkarbygge skrämmer inte många med 2x9 watt i ren class A.
Jämnförelsevis så spelar den lika högt som polarns så "fint 2x200watt i 8ohm specade" hemmaförstärkare gör,men rörisen spelar mångfald bättre och fortfarande med full kontroll på högtalarna.

Jag råder dig starkt att dra om dina sladdar i lådan.
Kul initiativ annars och bra gjort om det är ditt första bygge .

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik29:

Ganska kul att läsa hur många det är som är så "beroende" av hur många watt en stärkare är specad för.

Vi nyaste rörstärkarbygge skrämmer inte många med 2x9 watt i ren class A.
Jämnförelsevis så spelar den lika högt som polarns så "fint 2x200watt i 8ohm specade" hemmaförstärkare gör,men rörisen spelar mångfald bättre och fortfarande med full kontroll på högtalarna.

Jag råder dig starkt att dra om dina sladdar i lådan.
Kul initiativ annars och bra gjort om det är ditt första bygge .

Förmodligen har hans förstärkare aldrig någonsin lämnat i närheten av 200W i 8ohm och kommer aldrig att göra heller.
Om du spelar lika högt med 9W som han gör med 200W så är det för att du har betydligt känsligare högtalare än han. Kör man rör vet man också med sig att lättdrivna högtalare är ett krav då effekten är en stor begränsing i rörbyggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Förmodligen har hans förstärkare aldrig någonsin lämnat i närheten av 200W i 8ohm och kommer aldrig att göra heller.
Om du spelar lika högt med 9W som han gör med 200W så är det för att du har betydligt känsligare högtalare än han. Kör man rör vet man också med sig att lättdrivna högtalare är ett krav då effekten är en stor begränsing i rörbyggen.

Jag fick inte med det i min text, men skjälvklart är det testat med samma högtalarpar,och dom är inte särskillt lättdrivna.

Det jag skulle komma fram till var att 2x9 riktiga watt räcker till bra många högtalare.

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan