Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Det där är standard Android, 2.2 och neråt.

någon som har hittat en app som startar om 3G ? ibland så tappar den 3g och vägrar och starta den.. måste starta om telefonen för att få 3g uppkopplingen igen.

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Skrivet av Keefa:

någon som har hittat en app som startar om 3G ? ibland så tappar den 3g och vägrar och starta den.. måste starta om telefonen för att få 3g uppkopplingen igen.

Vilken telefon är det?
Började det när du installerade en särskild app?
Blir det så även efter en fabriksåterställning (du installerar inga appar efter återställningen heller)?

Installera dina appar en och en sen om det börjar om igen så avinstallerar du den senaste appen.
Blev det åtgärdat så var det appen som spökade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Vilken telefon är det?
Började det när du installerade en särskild app?
Blir det så även efter en fabriksåterställning (du installerar inga appar efter återställningen heller)?

Installera dina appar en och en sen om det börjar om igen så avinstallerar du den senaste appen.
Blev det åtgärdat så var det appen som spökade.

det är en samsung galaxy i9000 med andriod 2.2 fryoyo.xwjpa
nee det har alltid vara så med tele 2 av någon mystisk anledning,, det händer då och då när jag åker till stockholm med tåg vid någon tunnel.

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Finns det någon sorts lista eller guide på typ de "100 bästa android-apparna"?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Skrivet av wham:

Finns det någon sorts lista eller guide på typ de "100 bästa android-apparna"?

http://www.appbrain.com
https://market.android.com/

Permalänk
Medlem

Införskaffade mig nya Samsung Nexus S:en för nu ca 3 dagar sedan och det är min första android baserade mobil, och kan bara säga jag kunde inte vart nöjdare, och är dessutom sjukt nöjd över jag valde Android över IPhone i slutändan. Men när man tar ner appar så ska man ju alltid godkänna vissa krav innan man får laddaner dem och såg tex twitters app ville att man godkänner att appen samlar information som tex "Dina personliga uppgifter: Läsa kontaktinformation, skriva kontaktuppgifter". Hur ska man igentligen ställa sig till sånt? Och hur mycket "kontaktinformation" är det man igentligen lämnar ut?
Vore kul om någon kan hjälpa mig bara att slippa lite orosmoln m.m. när det kommer till appar och sånt.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av sh4dy_05:

Införskaffade mig nya Samsung Nexus S:en för nu ca 3 dagar sedan och det är min första android baserade mobil, och kan bara säga jag kunde inte vart nöjdare, och är dessutom sjukt nöjd över jag valde Android över IPhone i slutändan. Men när man tar ner appar så ska man ju alltid godkänna vissa krav innan man får laddaner dem och såg tex twitters app ville att man godkänner att appen samlar information som tex "Dina personliga uppgifter: Läsa kontaktinformation, skriva kontaktuppgifter". Hur ska man igentligen ställa sig till sånt? Och hur mycket "kontaktinformation" är det man igentligen lämnar ut?
Vore kul om någon kan hjälpa mig bara att slippa lite orosmoln m.m. när det kommer till appar och sånt.

Läsa kontaktinformation betyder att den kan läsa allt du har i din kontaktlista.
Skriva betyder att den kan radera, ändra allt du har och lägga till saker i din kontaktlista.

Permalänk
Medlem

Lulle ett exempel är att jag har en app som heter true caller i den appen så finns det en funktion som heter " update phonebook "
vad den gör att den går då till eniro eller något likande och lägger in adresserna,postnr och postort på alla mina kontaker

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Skrivet av Keefa:

Lulle ett exempel är att jag har en app som heter true caller i den appen så finns det en funktion som heter " update phonebook "
vad den gör att den går då till eniro eller något likande och lägger in adresserna,postnr och postort på alla mina kontaker

http://www.truecaller.com/?p=product_tour

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha 'riktig' fm-radio till min nexus S. Alltså en sådan som använder t.ex. lurarna som antenn, istället för att streama via 3G eftersom det ibland är halvkasst.

Finns det något sådant smidigt? Har försökt kika runt i market samt i telefonen, men hittar inte på något sådant. I market är det ju bara/mest kanalspecifika appar och då antar jag att det är stream som gäller.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jag skulle vilja ha 'riktig' fm-radio till min nexus S. Alltså en sådan som använder t.ex. lurarna som antenn, istället för att streama via 3G eftersom det ibland är halvkasst.

Finns det något sådant smidigt? Har försökt kika runt i market samt i telefonen, men hittar inte på något sådant. I market är det ju bara/mest kanalspecifika appar och då antar jag att det är stream som gäller.

Det blir nog lite svårt eftersom Nexus S har ingen FM-radio.
http://www.google.com/phone/detail/nexus-s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Det blir nog lite svårt eftersom Nexus S har ingen FM-radio.
http://www.google.com/phone/detail/nexus-s

Haha, det har du rätt i. Då får jag nöja mig med streamandet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keefa:

någon som har hittat en app som startar om 3G ? ibland så tappar den 3g och vägrar och starta den.. måste starta om telefonen för att få 3g uppkopplingen igen.

Sätt telefonen i flygplansläge och sen tillbaka igen, så får du nät. Går skapligt mycket fortare än att boota om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keefa:

någon som har hittat en app som startar om 3G ? ibland så tappar den 3g och vägrar och starta den.. måste starta om telefonen för att få 3g uppkopplingen igen.

Sätt telefonen i flygplansläge och sen tillbaka igen, så får du nät. Går skapligt mycket fortare än att boota om.

Permalänk

Roliga gratisspel till nexus s? Bra grafik osv? vill se vad A8'an går för!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Roliga gratisspel till nexus s? Bra grafik osv? vill se vad A8'an går för!

Cordy

Permalänk
Medlem

Behöver en bra app som man kan köra en back up på sina filer med (ju fler filer och inställningar desto bättre).

Visade sig att det tydligen finns en bugg i Android som gör att alla sms kan försvinna hipp som happ.

Permalänk
Skrivet av Chigurh:

Verkar riktigt kul, tack!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Behöver en bra app som man kan köra en back up på sina filer med (ju fler filer och inställningar desto bättre).

Visade sig att det tydligen finns en bugg i Android som gör att alla sms kan försvinna hipp som happ.

my backup pro? Tror jag det heter
har du root så kan du köra med titanium backup

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Letar efter Age of Empires till Android, men det verkar inte finnas??
Någon som kan tipsa om en likande spel till Android?

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av Mrfresh:

Letar efter Age of Empires till Android, men det verkar inte finnas??
Någon som kan tipsa om en likande spel till Android?

Varför skulle age of empires finnas till Android?
Det är ett Windows-spel.

https://market.android.com/search?q=age+of+empires

Permalänk
Medlem

Jag klarar mig absolut inte utan...

IMDB
Find movie showtimes, get TV listings, watch trailers and search all of IMDb.

Engadget
Engadget brings you obsessive daily coverage on gadgets & consumer electronics. Engadget is the definitive source and final word for news on gadgets and technology.

NYTimes
Enjoy the award-winning journalism of The New York Times on your Android smartphone, free of charge. Get the news, even offline. View in portrait or landscape, with adjustable font size. Watch the latest NYTimes videos.

Permalänk
Medlem

Whatsapp - Funkar både för iPhone och Android. Man skickar gratis meddelanden till varandra via datatrafiken. Mer lik en chatt där man kan skicka bilder och liknande till varandra. Bra om man ena parteninte har gratis SMS, vilket dock är ovanligt, samt gratis/stor mängd datatrafik tillgodo.

SL - Jävligt bra tjänst som funkar väldigt bra. Enkelt att boka resa, integrerad med en karta så man kan se var hållplatserna är.

PowerAMP - Bästa musikspelaren jag kommit i kontakt med, provat fyra fem andra och de saknar allihopa saker som känns viktiga som PA har.

Permalänk
Medlem

Finns det något bra app för att se hur mycket batteri vissa apps drar? Hade nämligen 96% batteri kvar innan jag gick och la mig och 13% när jag vaknade så det är ju uppenbarligen något som inte stämmer. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

HeyTell (för att nå tjejen när jag inte har några pengar på mobilen)
GO Launcher EX (för att ändra om skrivbordet en aning)
GO Contacts (för att ändra om kontaktlistan till en bättre sådan)
GO Weather (för att hålla koll på vädret från aktivitetsbaren där uppe vid klockan)
Swedbank (för att kunna överföra pengar)
Transdroid (för att börja en nedladdning i uTorrent på min dator)
QuickPic (för att ändra om Album-funktionen i telefonen)
Evernote (för att skriva ner viktiga saker)
Bankdroid (för att hålla koll på mina pengar)
Wallet (för att hålla koll på alla mina lösenord och andra saker)
Dropbox (för att komma åt mina filer som jag har där)
TapeMachine (för att spela in saker, mycket bra till EVP)
IP Webcam (för att kunna spionera på någon eller något om jag får lusten till det)
Advanced Task Manager (för att kunna stänga ner applikationer som bara tar minne och batteri)
Mercury (för att kunna prata med de jag har på MSN)

Finns fler, men orkar inte rabbla upp alla nu

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Mina favoritapps för tillfället, har åkt in/ut en del det året jag har haft min Desire.

aLastFMPlayer - streama musik, sättet påminner om det gamla Pandora. Skriver in ett band man gillar så gör den playlist med liknande band.
Blockdroid - snabb Blocket-viewer
Dolphin - webläsare, ok
Endomondo - bättre än RunKeeper (iaf för 1år sen)
GOSMS - något bättre än Handscent som åkte ut
Kolla Regnummer
Meebo IM - multiklient ICQ, MSN, GTalk...Har ju kört på dator sen 2007 på jobbet.
Miren Browser - oftast bättre än Dolphin
Snowstorm - väder
TV-Guide - ställ in de kanaler di vill se
WinAMP - för mp3 + streama radio (svårt annars att finna Industri-kanaler, men här finns fullt)
Skandinaviskt tangentbord + swedish dictionary - överlägsen

+ annat smått o gott, nått barnspel, ritprg, GPS-prg...

Skall dock leta efter bättre:
- kontaktprogram
- kalender

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS3. Intel Quadcore Q9550. Kingston HyperX 8GB PC2-8500. Seasonic S12. ATI Radeon HD 4550 512MB (spelar aldrig spel så...). ST Lab PCI-E USB 3.0.
EMU 1820M
2st TC Electronics Powercore PCI MK-II

Permalänk
Skrivet av zekkexavior:

Roliga gratisspel till nexus s? Bra grafik osv? vill se vad A8'an går för!

Då ska du prova dungeon defenders, det är gratis på market numera.

https://market.android.com/details?id=com.trendy.ddapp&featur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keefa:

någon som har hittat en app som startar om 3G ? ibland så tappar den 3g och vägrar och starta den.. måste starta om telefonen för att få 3g uppkopplingen igen.

Ifall du inte redan hittat någon, finns en app som heter APN OnOff. Går t.ex. att lägga som en widget också så man bara kan trycka på den så stänger den av, och trycka en gång till för att aktivera. Kanske kan fungera?

Finns även WiFi OnOff, den brukar jag få köra på min Wildfire lite titt som tätt för att den ska ansluta sig mot ett tidigare sparat nät.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Skrivet av Keefa:

det är en samsung galaxy i9000 med andriod 2.2 fryoyo.xwjpa
nee det har alltid vara så med tele 2 av någon mystisk anledning,, det händer då och då när jag åker till stockholm med tåg vid någon tunnel.

Det är nån skum bugg med SGS om man har tele2, funkar det om du sätter luren i flygplansläge och sen stänger av flygplansläget?

Permalänk
Medlem

Sigma Matematik

Jag och några klasskamrater har under året pillat med denna app som vi tror kan vara till nytta för alla som läser matematik på högstadiet, gymnasiet och stora delar av högskolan.

Vi kallar appen för Sigma Matematik och den senaste versionen finns att hämta gratis på Android Market:
SIGMA 0.5.7

Appen innehåller sammanfattningar för alla gymnasiekurser (alla är inte inlagda i appen ännu dock), övningar för att träna på delmoment inom alla kurser, vi har för närvarande 14 övningar och de flesta innehåller stor variation i frågorna. Efter en övning får man se vilka tal som var fel, man får en poäng utifrån hur många rätt och på vilken tid man gjorde klart det och kan också hamna på en highscore som är separat för varje övning.

Dessutom innehåller appen ett antal verktyg så som enhetskonverterare, bråkförkortare och primtalsfaktoriserare. Man kan även få Medaljer för att utföra vissa saker (se xbox 360 achievments).

Appen är under utveckling och vi uppdaterar den varje vecka! I genomsnitt har vi uppdaterat var tredje dag med nya övningar och annat.

Vi hoppas att ni där uta kan dra nytta av denna gratisapp!

Tack!

Visa signatur

...