Permalänk
Medlem

Hyper 212 Plus

Snabb fråga skall jag skruva ner skruvarna i botten när jag har monterat den..am3 socket om det spelar något roll..

samt fläkt mot HD bur eller bakåt i ett define r3

stavning
Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur den monteras, men leta upp någon guide på ytube. Angående fläkten så ska den blåsa utåt, mot den bakre fläkten.

Permalänk
Medlem

tackar..hittade några ställen där dom rekomenderade i botten och eftersom det inte krävdes någon direkt kraft för det så gjorde jag så oc håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztubben:

Snabb fråga skall jag skruva ner skruvarna i botten när jag har monterat den..am3 socket om det spelar något roll..

samt fläkt mot HD bur eller bakåt i ett define r3

Allt du behöver veta finns i startguiden. Finns fina bilder du kan titta på också

Fläkten ska blåsa mot bakkant, dvs om du öppnar och kollar in i chassit från höger (Där luckan sitter och du sätter i alla komponenter) så ska fläkten sitta på högersidan, dvs BORT från bakkant. Så ska den blåsa bakåt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Var inte så imponerad utav med följande guide, dåliga bilder i mitt tycke däremot så syntes det klart och tydligt på lådan den kom i men den tittar man ju inte på öppnas och kastas i ett hörn illa kvickt, samt att detta forum aldrig sviker

Permalänk
Medlem

Lite sent kanske, men jag följde denna guide: http://www.tomshardware.co.uk/forum/258023-11-installing-cool...

Kör denna kylare med på AMD Phenom2 555 BE (upplåst x4) med 2 fläktar (Push and Pull) och är mycket nöjd!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig som det heter så fint
Men den var bra stämmer ganska bra med hur jag fick dit det, hoppas nu bara allt startar när man prövar i em/kväll. Inte ens pingvinstången kunde öka orken nog för att skruva ihop den klart igår..

Permalänk
Medlem

Monterade en åt min kompis och först var det "Men, det här liknar ju inget jag monterat tidigare", dock efter att kollat på mdeföljande papper så tyckte jag det var glasklart, gick faktiskt väldigt smidigt för mig att få dit.

Edit: Kanske ska säga att största problemet fick jag då jag skulle sätta dit fläkten, blev tvungen att titta både en och två gånger innan jag fattade...lol