Fractal Design Newton R2 650W, korrekt monterad?

Permalänk
Medlem

Fractal Design Newton R2 650W, korrekt monterad?

Hej
Behöver hjälp med att lösa följande:
Kan man montera Fractal Design Newton R2 650W på ett felaktigt sätt i ett Antec 902 chassi, och när man sedan ansluter sin enheter till nätaggregatet spelar det då någon roll hur man pluggar i kablarna eller är det bara att ta första bästa lediga hål?

Enkelt uttryckt skall fläkten vara uppåt eller nedåt och är det bara att ansluta sina strömkablar till nätaggregatet?

/Tomas

Permalänk
Medlem

Fläkten ska vara så att du får ett bra luftflöde. Jag har för mig att man monterar PSUn i botten på ett 902, så därför ska fläkten vara uppåt.
Det spelar ingen roll i vilken ordning du ansluter enheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

Fläkten ska vara så att du får ett bra luftflöde. Jag har för mig att man monterar PSUn i botten på ett 902, så därför ska fläkten vara uppåt.
Det spelar ingen roll i vilken ordning du ansluter enheterna.

Tack för snabbt svar, då har jag gjort "rätt", eller i vart fall är det så jag har monterat den. För mycket riktigt så skall man montera den längst ned i lådan, en liten fundering bara, fläkten "blåser" den in luft eller suger den ut luft, eller är det kanske olika mellan olika fabrikat?

/Tomas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smögen:

Tack för snabbt svar, då har jag gjort "rätt", eller i vart fall är det så jag har monterat den. För mycket riktigt så skall man montera den längst ned i lådan, en liten fundering bara, fläkten "blåser" den in luft eller suger den ut luft, eller är det kanske olika mellan olika fabrikat?

/Tomas

Inga problem.
Jag tror att nästan alla nätagg blåser ut luften baktill. Jag har i alla fall aldrig sett nåt som suger in