Permalänk
Medlem

Problem med 4.1 system

Tjenare
jag skaffade mig presis ett 4.1 system men när jag kopplar in allt i datorn och testar högtalarna i realtek audio så kommer det bara ljud ur de 2 främmre högtalarna.
Men när jag trycker på test knappen på subwoferen så kommer det ljud ur alla högtalare.
Tack på förhand för svar.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem

har du kopplat dem rätt då? du ska kunna välja när du kopplar i en kabel va de är för nått annars måste du koppla dem till rätt färg (bara pröva lite, mina färger stämde inte)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det systemet jag har har enn vanlig grön ljud sladd och en s/pdif sladd och jag har prövat typ alla intstelningar som finns att koppla in på och jag tror att det kan vara fel på program varan

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem

hmm ja du då är de ju en bra fråga, jag hade ett gammalt 5.1 system från logitech förut då va de 3 kablar, en kabel per par dvs. en för front, en för center/sub en för bakre högtalarna

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Koppla bara in digitalkabel (S/PDIF)och välj den som Standard ljudenhet. Då behövs inga andra kablar.

Permalänk
Medlem

vad skickar du för ljudsignal? var ifrån? i vilket format?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.