Nya Firefox 4 sämsta någonsin?

Permalänk
Medlem

Nya Firefox 4 sämsta någonsin?

Fick meddelande att uppdatera FF till 4 i går

Som vanligt de senaste 2 åren uppdaterade jag. Men oj vad jag ångrar det nu. Jag har inte haft så mycket bugg och strul med ett FF släpp tidigare.

Vissa sidor tar längre tid än förut. Den där gröna cirkeln som cirkulerar verkar sega ner väldigt?

Nyss var jag till och med tvungen att starta om pga FF 4 segade ner

Nån annan som upplever FF 4 som sämre än tidigare?

Kan jag nedgradera mig? Har annan FF på annan pertion förvisso

Permalänk
Medlem

tycker det funkar rätt stabilt men en massa plugins som cache viewer och liknande funkar inte och de har totalt ändrat gui't så det åkte ut med en gång

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Musikälskare

Inga problem här, kanske nått med ditt system som spökar?

Annars är det väll bara att gå tillbaka till 3.6?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Och hur går jag tillbaks?

Prövar just nu att gå in på en sida jag vet finns i cachen, som jag gått in på kanske 10 ggr senaste 3 dagarna. Med den gamla gick det fort. Nu idlar den bara i flera minuter?

Tror inte det är fel på mitt sytem. Har heller inga tillägg installerade

När jag gick in på google, sökte sidans titel, hittade den via en annan sida, då gick det fortare direkt!

Permalänk
Medlem

Upplevde samma problem, funkade bra i 20 min sen började det att ladda segt och bete sig konstigt så jag bytte tbx till 3.6 och det funkar fint

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Hur bytte du tillbaks? Avinstallera helt och har gammal liggandes eller?

Permalänk
Medlem

Samma problem och så slutar skiten fungera då och då. Tror jag också går tillbaks till 3.6 om man hittar den på nätet.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

FF 4 är sjukt seg så jag ska nog också byta tillbaks till 3.6 men någon som vet hur man gör?

Edit: Hittade den http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-older.html

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd

Firefox blir segt som sirap om man ofta accessar sidor med mycket flash som aftonbladet. Försökte spela lite genom FB och spelat började hacka. Bara restart av FF fixar problemet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Gå framåt istället, firefox aurora finns nu på svenska. Efter att ha testat Chrome canary, Opera11.50a, Safari5, IE10 pre, är jag nu tillbaka till Fx Aurora, av dem alla är Firefox aurora bäst när det gäller stabilitet medan Opera11.50a är snabbast av dem alla. Firefox 3.6.x finns, skulle ändå säga, gå till aurora channel, för den är på firefox 6 om en vecka, aurora 5 är nu i slutfas och har blivit väldigt stabil till skillnad från början, ca 6 veckor tillbaka i tiden. Finns en nackdel med aurora och det är att man måste trixa med extensioncheckcompability(googla) och sedan installera addon compability reporter, därefter fungerar aurora utan några som helst problem med alla addons.

Permalänk
Medlem

Aftonbladet i sig själv är seg som bara den, kvittar vilken browser jag har använt, senaste firefox fixar det bättre än 4:an

Permalänk

Förstår inte varför alla klagar över FF4? För mig funkar det jättebra och är mycket snabbare än 3.6

Permalänk
Medlem

Mig funkar de perfekt för. Inga problem alls. Snabbare än föregångarna

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Fick meddelande att uppdatera FF till 4 i går

Som vanligt de senaste 2 åren uppdaterade jag. Men oj vad jag ångrar det nu. Jag har inte haft så mycket bugg och strul med ett FF släpp tidigare.

Vissa sidor tar längre tid än förut. Den där gröna cirkeln som cirkulerar verkar sega ner väldigt?

Nyss var jag till och med tvungen att starta om pga FF 4 segade ner

Nån annan som upplever FF 4 som sämre än tidigare?

Kan jag nedgradera mig? Har annan FF på annan pertion förvisso

Har du använt sök på sista tiden. Finns minst två trådar som avhandlar detta problem.
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1006041...
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1004599...
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1000600...
Jag hade kraftiga problem med 4.0.0 och tidigare Catalyst men som du kan läsa så löste det sig med uppdateringar..

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Avstängd

FF4 funkar utmärkt för mig iaf, tycker det är bra mycket snabbare än dom andra.
Har både chrome och ff4 men märker ingen skillnad i speeden, allt laddas direkt.
Kör även en hel del addons till ff4 utan några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Aftonbladet i sig själv är seg som bara den, kvittar vilken browser jag har använt, senaste firefox fixar det bättre än 4:an

Kan ta gmail som ex

Knappar jag i gmail cachen så kan den bara idla, då får jag gå in på google, klicka gmail, då kommer jag in, men inte om jag skriver in gmail?

Det är ju tydligen nåt fel med cachen i såna fall?

Permalänk

Har du installerat om från noll?

När jag försökte använda 3,6 versionen på datorn så tog de säkert tio minuter innan webbläsaren kom upp. då har jag också Chrome ff4,ff4 64 bitar(sistnämnda som inte funkar efter senaste uppdaten). Men tycker överlag att FF4 är dubbelt så snabb som IE8 Den fick någonb bugg efter beta två så de gick skit segt att googla eller ens komma in på en hemsida (den till och med hängde sig ett par sek).

Sen dess har jag bara provat den av och till.

Men som sagt testa att rensa bort precis allt (är de något du ska spara lägg de någon annan stans) och prova igen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Snusfri

Funkar finfint för mig iaf, snabbt och mycket stabilare än 3.6 för mig.
Du måste ha klantat till det eller nått.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HerrNi|sson:

Förstår inte varför alla klagar över FF4? För mig funkar det jättebra och är mycket snabbare än 3.6

Som sagt, tror det är mycket skit bakom spakarna som ställer till de för folk ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nemas problemas för min del...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Massa problem för mig, gillade 3.6 bättre.

Permalänk
Medlem

Funkar utan några som helst problem för mig, både snabbare och stabilare än föregångarna. Jag skulle tippa på att orsaken till mångas problem är tillägg som inte fungerar som de ska samt utdaterade insticksprogram och liknande. Jag har också märkt att en ordentlig ominstallation (till skillnad från att uppdatera installationen hela tiden) kan lösa många prestanda och stabilitetsproblem i firefox.

Permalänk
Medlem

Hos mig segar 4:an ner som bara den, kvittar om jag använder ccleaner, därför använder jag inte Fx4 längre utan befinner mig på aurora och där är problemen som bortblåsta. Dator jag kör med är hp dv6 1110eo med win7home premium sp1, senaste catalyst för mitt ATI grafikkort. Vet inte vad som är boven i 4:an, säkert något buggat i motorn. För dem som inte vet så håller Mozilla på med en ny javascript till spidermonkey, den är under utveckling, än så länge går den under IonMonkey https://wiki.mozilla.org/Platform/Features/IonMonkey även https://wiki.mozilla.org/Features/Release_Tracking kan vara intressant, hoppas jag är on topic, annars säg till. Utvecklingen går fort nu, även opera är med och leker i samma takt som de övriga webbläsarna, operas nya projekt heter swordfish, den är snabb(bara namnet swordfish innebär att det kommer bli snabbt), hur som helst känns det som att mozilla tog sin tid att bygga nya gecko och sedan upptäckt att foxen måste bli snabbare och ut snabbare på "marknaden".

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Funkar finfint för mig iaf, snabbt och mycket stabilare än 3.6 för mig.
Du måste ha klantat till det eller nått.

Hur kan man klanta till något när man blir tillfrågad uppdatering som sker automatiskt när man klickat ja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du installerat om från noll?

När jag försökte använda 3,6 versionen på datorn så tog de säkert tio minuter innan webbläsaren kom upp. då har jag också Chrome ff4,ff4 64 bitar(sistnämnda som inte funkar efter senaste uppdaten). Men tycker överlag att FF4 är dubbelt så snabb som IE8 Den fick någonb bugg efter beta två så de gick skit segt att googla eller ens komma in på en hemsida (den till och med hängde sig ett par sek).

Sen dess har jag bara provat den av och till.

Men som sagt testa att rensa bort precis allt (är de något du ska spara lägg de någon annan stans) och prova igen.

Jag fick förfrågan om automatisk uppdatering?

IE 8 är portad här Känns ju urgammal!

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att avinstallera Firefox 4, sedan går ni till den här länken http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/channel/ tryck på den lila rutan med aurora, därefter, https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compati... , sen kan man använda addons i senaste foxen fast dem står som inaktuella.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag blev besviken nu, usch jag spyr på den nya layouten,har varit riktigt jävla nöjd i alla år med FF, ''' if it aint broke don't fix it''.

Inte nog med problemen, så kul att dom säger att den är 6gånger snabbare än FF 3.6.....

Fan sne man blir men man kan väll inte klaga då man inte betalat för det..........................

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Mitt tips är att avinstallera Firefox 4, sedan går ni till den här länken http://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/channel/ tryck på den lila rutan med aurora, därefter, https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/add-on-compati... , sen kan man använda addons i senaste foxen fast dem står som inaktuella.

Tnx funkade klockrent!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Fyfan vad jag blev besviken nu, usch jag spyr på den nya layouten,har varit riktigt jävla nöjd i alla år med FF, ''' if it aint broke don't fix it''.

Inte nog med problemen, så kul att dom säger att den är 6gånger snabbare än FF 3.6.....

Fan sne man blir men man kan väll inte klaga då man inte betalat för det..........................

Det är väl ändå inte så svårt att ändra utseendet efter behov? ;/

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|