The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

fan va beskviken jag blev när jag började spela och ser att det är LETTERBOXAT :(( antar att det bara gäller för 16:10 upplösningar fan va tråkigt, tar bort kännslan som fan för mig

Verkar som att datorvärlden inte tycker vi ska få ha kvar 16:10 längre. Personligen ser jag inga nackdelar alls med 16:10 jämfört med 16:9. Jag menar, vi får högre upplösning och större bildyta. Vad är problemet?
Jag hoppas att det går att tweaka bort detta med lite stök i konfigurationsfilen.

Skrivet av Sheytan:

Räknas 4870x2 som crossfire för jag får usel prestanda på high eller så måste jag uppgradera min dator?

Alla dubbelmackor 4870, 5970 samt 6990 räknas som CrossFire. Det är bara att hålla tummarna att AMD släpper en CAP för Witcher 2 snarast.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nån annan som har problem med att aktivera DLC materialet ? För mig säger den bara Invalid CDKEY då jag matar in dem.
Har 2 st en på papper och en från Webhallen och bägge är likadana. Överbelastade servrar?

Deras servrar har varit lite belastade men du ska registrera dig och sedan kommer den fråga efter serial som finns på baksidan av manualen, efter det kommer registreringen förmodligen misslyckas pga belastade servrar men sen när det lyckas går du tillbaka till launchern och trycker på downloadable content och där skriver du sedan inte din preorder code.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

CatalystCreator Andrew D twittrade följande igår:
Stay tuned on the Witcher 2 CAP - we're currently looking at it (for most games the final release is usually different from beta)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

CatalystCreator Andrew D twittrade följande igår:
Stay tuned on the Witcher 2 CAP - we're currently looking at it (for most games the final release is usually different from beta)

http://twitter.com/#!/CatalystCreator/status/7059895515047936...

tänkte precis länka den också men nice att det är på väg iaf!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Vilken plattform blir spelet bäst på tror ni? Sitter på en halvkass PC, men har ett PS3 ståendes också...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

tänkte precis länka den också men nice att det är på väg iaf!

Länken fungerar inte

Skrivet av moddelkaj:

Vilken plattform blir spelet bäst på tror ni? Sitter på en halvkass PC, men har ett PS3 ståendes också...

Jag har för mig att spelet är utvecklat till PC först och sen portat till konsoll vilket borde betyda att det är bäst på PC Kan någon bekräfta detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Länken fungerar inte

Wuut? funkar perfekt för mig :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Nu gick det bra O.o

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Deras servrar har varit lite belastade men du ska registrera dig och sedan kommer den fråga efter serial som finns på baksidan av manualen, efter det kommer registreringen förmodligen misslyckas pga belastade servrar men sen när det lyckas går du tillbaka till launchern och trycker på downloadable content och där skriver du sedan inte din preorder code.

Japp när jag trycker där på Downloadable content och skriver in preorder code får jag upp "Invalid CDkey"
Har testat ett antal gånger både igår och i morse med samma resultat.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Japp när jag trycker där på Downloadable content och skriver in preorder code får jag upp "Invalid CDkey"
Har testat ett antal gånger både igår och i morse med samma resultat.

hmm till vänster om där man skriver koden, har det dykt upp något där? Hade lite strul med det där igår men gick lite senare på kvällen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Länken fungerar inte

Jag har för mig att spelet är utvecklat till PC först och sen portat till konsoll vilket borde betyda att det är bäst på PC Kan någon bekräfta detta?

Spelet är PC exklusivt, det gick rykten att det skulle portas till konsoller senare pga av interfacet men enligt CDProject vad det bara för att man skulle kunna spela det med gamepads på PCn. Kommer det en portning så lär det dröja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;11031918']Steam verkar överbelastat av alla som tankar tw2... Antingen får man "steam servers too busy" eller < 300 kB/s :(. Behöver minst någon MB/s för att kunna få ner det inom rimlig tid.

UPDATE: Drar det från GoG nu. får hela 100 Mbit så steam kan ju ge upp

Steam är hopplöst dåliga på bandbredd allt som oftast. De tjänar hur mycket pengar som helst ändå så kan de inte fixa en bra hastighet. De borde göra en deal med Akamai eller liknande och skippa alla lokala uppdelningar.

Ett till alternativ är http://www.gamersgate.co.uk/DD-W2/the-witcher-2-assassins-of-... jag brukar få bra hastigheter där även om jag bara köpt/tankat 4 spel därifrån än så länge.

Jag ska definitivt köpa Witcher II (stödja bra PC-exklusiva spel), men just nu är jag lite busy med ett par andra spel, så det får bli lite längre fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

hmm till vänster om där man skriver koden, har det dykt upp något där? Hade lite strul med det där igår men gick lite senare på kvällen.

finns 2 saker där , english voiceovers och english subtitles and text.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

finns 2 saker där , english voiceovers och english subtitles and text.

Ok då har inte dina nycklar gått igång. Fick du de via mail eller stod de på något papper?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Spelet är PC exklusivt, det gick rykten att det skulle portas till konsoller senare pga av interfacet men enligt CDProject vad det bara för att man skulle kunna spela det med gamepads på PCn. Kommer det en portning så lär det dröja.

O.o Det stämmer visst ja.
När jag sökte efter bästa pris på prisjakt så dök även PS3 och X360 upp varför jag tog för givet att det skulle portas, men jag tittade inte närmare på saken.
Gött med PC exklusiva spel Inte ofta det händer. Hoppas därför att spelet säljer över 2 miljoner ex!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Steam är hopplöst dåliga på bandbredd allt som oftast. De tjänar hur mycket pengar som helst ändå så kan de inte fixa en bra hastighet. De borde göra en deal med Akamai eller liknande och skippa alla lokala uppdelningar.

Ett till alternativ är http://www.gamersgate.co.uk/DD-W2/the-witcher-2-assassins-of-... jag brukar få bra hastigheter där även om jag bara köpt/tankat 4 spel därifrån än så länge.

Jag ska definitivt köpa Witcher II (stödja bra PC-exklusiva spel), men just nu är jag lite busy med ett par andra spel, så det får bli lite längre fram.

Köp det direkt från gog.com när det blir aktuellt så får du en drm fri version + att utvecklarna får mer av förtjänsten.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa detta på GoG men ser att det är letterboxat? Istället för att skrika BU och BÄ tänkte jag fråga om någon har info om detta kommer att fixas?

Jag har respekt för CD Projekt och det känns inte likt dem att släppa ett PC-exklusivt spel med en aspect ratio för konsoler.

Permalänk
Medlem

Har spelat det ganska mycket och inte ens tänkt på att det är letterboxat förrän ni skrev det här, inget som påverkar spelupplevelsen iaf, det är trots ett spels känsla och innehåll som är det viktiga och att inte köpa det av den anledningen tycker jag är löjligt.

Dessutom kan jag tänka mig att den kan ändras i någon patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Köp det direkt från gog.com när det blir aktuellt så får du en drm fri version + att utvecklarna får mer av förtjänsten.

Jo, fast de är betydligt dyrare än Gamersgate som tar 361:-. Synd att de inte kan ha lite lägre pris på sin egen sajt. De borde vara billigare än Steam som är känt dyra på nya spel. Ok, nu låter jag som en snål fan, men jag försöker generellt köpa där det är billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jo, fast de är betydligt dyrare än Gamersgate som tar 361:-. Synd att de inte kan ha lite lägre pris på sin egen sajt. De borde vara billigare än Steam som är känt dyra på nya spel. Ok, nu låter jag som en snål fan, men jag försöker generellt köpa där det är billigt.

Om du ändrar my region på Gog till United States så får du betala med $, blir ju lite billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Ok då har inte dina nycklar gått igång. Fick du de via mail eller stod de på något papper?

Har 1 nyckel som finns med i Collectors Edition boxen (papper) och en nyckel som jag fått av webhallen , (mail) ingen av dessa fungerar utan bägge ger "Invalid CDkey" då jag skriver in dem.
Nåt e knas med deras system och jag misstänker det har o göra med att då jag först registrerade hade jag fel CDkey då jag tagit fel på ett O som jag skrev in som en 0'a

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har 1 nyckel som finns med i Collectors Edition boxen (papper) och en nyckel som jag fått av webhallen , (mail) ingen av dessa fungerar utan bägge ger "Invalid CDkey" då jag skriver in dem.
Nåt e knas med deras system och jag misstänker det har o göra med att då jag först registrerade hade jag fel CDkey då jag tagit fel på ett O som jag skrev in som en 0'a

Angående CDkeyn hade jag samma problem med 0 och O men har du copy/paste webhallens cdkey? Jag skrev in den manuellt och vart fel så jag kopiera den bara från mailet och funkade perfekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tänkte köpa detta på GoG men ser att det är letterboxat? Istället för att skrika BU och BÄ tänkte jag fråga om någon har info om detta kommer att fixas?

Jag har respekt för CD Projekt och det känns inte likt dem att släppa ett PC-exklusivt spel med en aspect ratio för konsoler.

Ja jag kan bekräfta att det bara är 16:9.

Suger att spela letterboxat funderar startk på att spela på min tv bara för att slippa de svarta kanterna.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ja jag kan bekräfta att det bara är 16:9.

Suger att spela letterboxat funderar startk på att spela på min tv bara för att slippa de svarta kanterna.

Men...jag trodde ni skojade om det tidigare i tråden
Jag som precis tänkte plocka upp mitt ex på Webhallen....
Jag som var så lycklig

*Edit*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men fasen, det står ju recommended system: HD4850 AMD Phenom II X4.
Jag har både en phenom II och ett 4870, men jag kan inte spela med ens hälften av effekterna påslagna, samt att jag måste stänga av skuggor och annat. Trist!
Antar att jag får köpa ett GTX560 snart.

Visa signatur

Eh!

Permalänk

Hm, spelet laggar verkligen sönder för mig. Köpte precis ett helt nytt Gigabite Radeon 6850, men får inte över 15 fps. Till och med på low. Har testat att disabla det mesta, och så klart ubersampling, men spelet laggar verkligen sjukt mycket i alla fall.

I övrigt har jag Amd 64 x2 6000+, 4 gig ram. Det borde väl i alla fall räcka för att spela på medium eller low? Har så klart alla nyaste drivrutinerna.

Störande...

Permalänk
Medlem

Samma som Assassins Creed : Brotherhood, Bulletstorm m fl då Dessa var iof multiplattform, pinsamt att detta som är pc-exklusivt använder 16:9.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimkitten:

I övrigt har jag Amd 64 x2 6000+

Spelet äter CPU om man ska tro på allt jag läst här och var och den där CPUn är väl gammal och har även bara två kärnor? Fyra kärnor verkar vara _väldigt_ nödvändigt, har för mig att det stog quad i recommened requirements. Rätta mig om jag har fel.

Sen att det funkar skit även på low settings är ett annat mysterium.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Kimkitten:

Hm, spelet laggar verkligen sönder för mig. Köpte precis ett helt nytt Gigabite Radeon 6850, men får inte över 15 fps. Till och med på low. Har testat att disabla det mesta, och så klart ubersampling, men spelet laggar verkligen sjukt mycket i alla fall.

I övrigt har jag Amd 64 x2 6000+, 4 gig ram. Det borde väl i alla fall räcka för att spela på medium eller low? Har så klart alla nyaste drivrutinerna.

Störande...

Har ingen aning om hur din processor borde prestera, men med min i5 2500k och likadant grafikkort ligger jag på omkring 30-40 FPS med det mesta på high, förutom AA, vsync och uber sampling. Det konstiga är att jag bara får typ 5 FPS mer om jag drar ner allt på lägsta, så det känns ju som om spelet är rätt kasst optimerat.

BTW, bara jag som tycker spelet är sjukt svårt? Drog ner i en grotta full med neekers/drowners eller vad de nu hette, utanför Floatsom, och jag har ingen chans överhuvud taget. Dem äter upp mig direkt. Någon som har några fighting tips, eller borde jag hitta på något annat tills jag är högre lvl? Tyckte även prologue'n var rätt svår när man slogs ensam.. känns som om jag missar något

Permalänk
Skrivet av dmr:

Spelet äter CPU om man ska tro på allt jag läst här och var och den där CPUn är väl gammal och har även bara två kärnor? Fyra kärnor verkar vara _väldigt_ nödvändigt, har för mig att det stog quad i recommened requirements. Rätta mig om jag har fel.

Sen att det funkar skit även på low settings är ett annat mysterium.

Okej, ja för det här är verkligen inte spelbart. Blir att uppgradera ännu mer då, kul. Finns det någon processor att rekommendera som ligger under 1000kr helst? Vill i alla fall komma upp i 40 fps med The Witcher, minst.